Elämäsi karmein Maanantai?

Näin Sunnuntai-illan ratoksi voimme muistella mikä oli elämäsi kammottavin Maanantai-aamun töihinlähtö? KARMEA RAPULA - voi kamala pitää töihin lähteä.-.Alkoholistille Maanantai on se painajaispäivä…Kun taas lopettaneelle ja raitistuneelle se tuntuu olevan Onnenpäivä…Muistele kammottavinta Maanantaitasi…?

Välttämättä maanantai ei ollut sen pahempi kuin mikään muukaan päivä. Usein se oli melko hyvä päivä, koska sunnuntai oli krapulapäivä, ehkä loiventelun tai korkeintaan kevyehkön kännin päivä. Jos juo suunnilleen joka päivä, välillä sattuu vahingossa melko siedettäviä krapuloita, joskus kaameita kankkusia…
Krapulan olemusta mietiskelin pässä, joku kun jossain ketjussa kertoi oikeastaan suorastaan pitäneensä krapulapäivistä ( no ei ehkä töissä).
Kauheinta on tietenkin se hirveä ahdistus, morkkis, melkein yhtä pahaa on fyysinen pahoinvointi, sisäinen tärinä, vapina. Vatsaoireet, käsien vapina ja väsymys, päänsärky.
Huominen maanantai tuntuukin yhtäkkiä tosi mukavalta!

huoh,niitä on niin monia.mutta noin yleisesti se oli aika hanurista kun sunnuntain korjailut oli tietenkin mennyt pitkäksi ja aamulla töihin punottamaan,ja se häpeä että tiesi sen juomisen kyllä näkyvän päällepäin.ja töistä lähtiessä ei tiennyt oliko tullut töihin pyörällä,vai autolla…saati että muistaisi mihin sen on jättänyt parkkiin. yök,tulee huono olo kun muisteleekin noita maanantai aamuja,onnex nyt pysyy kaffekuppi kädessä ilman tärinöitä :slight_smile: hauskaa ja vapinavapaata viikon alkua kaikille :slight_smile:

En oo ikinä viittinyt mennä kovassa krapulassa töihin. Jos tuntui liian hankalalta olo aamulla, niin sitten vaan puhelua töihin että “ai hitsi mä oon niiiiin kipeenä!”.

Aikoinaan yhessä työpaikassa riitti hyvin tekstiviestikin pomolle. Ha ha! Niitä tekstareita tulikin sitten läheteltyä aika monena maanantaina. Kyseessä oli muuten se työpaikka, jossa minulla oli niinku pikku ‘vehtaamista’ pomon kanssa, ja jossa sitten minut loppujen lopuksi hoitoonohjattiin alkoholi-ongelman takia: ekaks työterveyslääkärille ja sieltä A-klinikalle! Liittyikö sitten mainittu ‘vehtaaminen’ ja hoitoonohjaus toisiinsa? Uskomatonta mutta totta; jollain tavalla liittyi! :smiley:

Oli oikeestaan aika hassua aikaa: vuodenvaihde 06 - 07. :slight_smile: En muistele pahalla, mutta en mä sellasta uudestaan haluais elää!

Sitten myöhemmin kun hakeutui kutsumusalalle ja siirtyi vuorotyöhön, ei viikonpäivät olleet enää niin merkityksellisiä. Nykysin maanantai on yksi mukavimpia päiviä. Maanantai on uuden alun symboli, ja alut on kivoja. Vaikka kyseessä olisi vain viikon alku. Oh, brand new week! \o/