Hei kanssasiskot/-veljet.
Tässä uusi tulokas porukkaan. Olen 46-vuotias nainen ja haluaisin ainakin vähentää näin aluksi juomistani. Alkoholinkäyttö lähti lapasesta jo vuosia sitten, mutta nyt on ratkaisujen aika monestakin syystä.
Olen työssäkäyvä, mutta viikonloput vapaat jotka kuluvat pääsääntöisesti alkon parissa. -Alati kiihtyvällä tahdilla, menneenä vuonna ei ole ollut montaa selvää viikonloppua. Pahimmillaan juomiseni alkaa perjantaina ja loppuu sunnuntaiaamuna.
Juomiseeni ei liity niinkään surun tai ilon tunteita, ehkä vain tylsyys. Juon kotona ja yksin. Ennen kävin baareissa, mutta viimeiset n.3 vuotta olen juonut vain kotioloissa. Pahimmillaan korkki aukeaa pe-iltana ja sulkeutuu su-aamuna. Maanantaina on oltava jo ajokuntoinen, sitä en voi riskeeraata. Siinä mielessä työ on pelastava tekijä, muutoin en ehkä olisi tätä enää kirjoittamassa.
Juon vain väkeviä aineita nykyisin, koska toleranssi on jo niin korkea ettei miedommat enää riitä. -Ja koska juomiseni on ainoastaan humalahakuista, vahvemmilla aineilla saavuttaa sen olotilan nopeammin. Yleensä juon itseni sammuksiin asti ja herään aamuyöstä niiltä sijoiltani ja jatkan siitä mihin jäin. Järjetöntä? -Niinhän se on ja sen itsekin tiedostan. Järki sanoo, että tämän on loputtava, mutta sen toteuttaminen?
Työ ja juominen -2 asiaa joihin paeta. Voisiko olla masennusta? Vai olisiko masennus seurausta juomisesta? Elän avoliitossa, jota kestänyt 17 vuotta. Lapset ovat edellisestä liitostani ja jo aikuisia. Mieheni juo myös, ja paljon. Tosin töittemme puolesta juomme eri aikoihin, hän pitkin viikkoa ja minä viikonloppuisin. Meillä ei juurikaan puhuta, asutaan vaan yhdessä erillämme. Voi olla että mikäli onnistun elämänmuutoksessani, se maksaa sen että tämä liitto päättyy, mutta olen sen asian jo mielessäni käsitellyt. Mieheni ei juomista lopeta, siihen en voi vaikuttaa.
Kun vaan jaksaisi pitää nyt päätöksestään kiinni. Lähestyn viittäkymppiä ja tämä hulluus on nyt kokeiltu ja koettu. Nämä toisten kokemukset auttavat oivaltamaan asioita ja kannustavatkin omassa yrityksessä. Helpottavaa huomata, ettei ole ainokainen joka näiden asioiden kanssa kamppailee.
Tästä se lähtee…niin, viime viikonloppu oli selvä sellainen Alku sekin.