Eka päivä

Varmaan moni sanoo krapulassa että oli viimeinen kerta. Niin teen minäkin. Nyt vaan on oltava viimeinen. En tiedä miksi ihminen hakee hallinnan tunnetta kun luontokin pyrkii epäjärjestykseen. Minä en vaan jaksa. Se salaaminen ja juomisen vähättely tekee pahaa. Eikä kuitenkaan tahdo luisua siihen ettei enää välitä. Moni asia on vielä korjattavissa ja moni menee pieleen kun juo. Miten niin saattoi käydä minullekin että ahdistukseen juon? Sentään olen eronnut aiemmin alkoholistista

Tervetuloa!
Alkoholisesti juonutta yksin yrittäminen kantaa harvoin pidempään raittiuteen. Hienoa, että olet täällä totuuden myönnettyäsi hakemassa apua, kun kerran et jaksa enempää juomista. Riippuvuus päihteistä on vaikea valheiden verkko, tai kuulin tällaisenkin määrittelyn: salaisuuksien sairaus.

Et ole ainoa, joka on käyttänyt alkoholia psyyken lääkkeenä. Sen hyvät puolet kuitenkin sitovat uhrinsa verkkoon, josta irrottautumiseen on viisasta nöyrtyä ja hakea apua. Ja kun olet läheltä seurannut alkoholistia ja juomista, tiedät että ennen loppua on katastrofeja, joista kuitenkin on vaikea ottaa opikseen.
Toivon, että olet nyt pohjalla, että et joudu juomaan lisää.

Tänään et ole yksin

Kuolleet jumalat eivät voi auttaa eikä kuolleet uskonnot kuolleine tekoineen ja rituaaleineen eivät saa aikaan UUTTA ELÄMÄÄ!! sen voi tarjota VAIN JEESUS KRISTUS!!! Hän on kuolemallaan sovittanut juoppojenkin syntivelat… sinun ei tarvitse tuntea katkeruutta ja kateutta “juomisOIKEUDEN” omaavia “taviksia” kohtaan ja olla surkealla mielellä pää painuksissa… HEITÄ koskee myös SAMA LAKI… "

Hebrealaiskirje:
9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

Mitkään “henkiset harjoitteet” ja mantrojen hokeminen ja mietistely eikkä meditaatio saa aikaan sinussa TOTISTA uutta elämää… SIKSI JUmalan Sana, Raamattu sanoo näin…

Johanneksen evankeliumi:
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: “Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.”
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

1.Pietarin kirje:
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta

Tulihan se ilta ja pääsee nukkumaan. Vaikka torkuttua tuli koko päivä. Ajattelin että koitan tähän samaan juomisen lopetukseen lopettaa myös tupakoinnin. Kaduttaa kun olin reilun kuukauden juomatta ja sitten kun join, siitä tuli välittömästi joka viikonloppuista ja välillä otin viikollakin. Ja sen yritin salata parhaani mukaan. Eiköhän tämä tarkoita etten alkoholin käyttöäni hallitse. Varmaan tämä juomiseen ĺiittyvä ahdistus loppuu pian ja sitteñ täytyy vaan koittaa selvitä muista tulevista pahoista oloista ilman alkoa.

Heips Rumaromu.
Jatka vaan raitistumista, mutta harkitse savuttomuuden aloitusta samaan aikaan. Voi olla liikaa aivoille. Toisaalta saatat onnistua, harkitse kuitenkin.
Niin ja toi meidän plinkki piristin, eli Jorg, on aika villi kaveri. Jatka kuitenkin kirjoittelua, haluan seurata kuinka Sulla menee.

Putkis 0132.

Kiitos NumeroMies… AA-Liikkeessä toivoteltiin jo tervetuloa takaisin ennen kuin olin edes juomaan lähtenytkään… Koska seuraamalla Jeesusta kuulemma tuhannet ovat joutuneet juomaan ja sitten palanneet NÖYRÄSTI Valtiomiesten eteen tunnustaen että AA = Sittenkin ABSOLUUTTINEN_TOTUUS… tällä jutulla hämärretään se tosiasia että mikä se prosentti olikaan joka tulokkaista jää pysyvästi AA-liikkeeseen jäseniksi ja pääsevät “AA-laiseen ElämänKirjaan” eli Tiedotuslehden takakanteen :smiley: :smiley: :smiley:

Mulle itselle ei ole kuin HAITTAA “synkkien tosiasioiden nielemisessä kyynelehtien” vaan siitä , etä koko ElämänJunani kääntyy uuteen suuntaan… Laiffi jossa Ankkuri on heitetty sinne elämänrajan taakse kokonaan… :smiley: :smiley: :smiley: EN VOI TYYTYÄ mihinkään mikä ei lopulta johda minnekään… AA:sta lienee tehty se kappale nimeltä “Road to nowhere…”

Kivaa kun vastataan, kiitos. En varmaan soimaa itseäni vaikka en tupakointia saisi lopetettua, se on vaan niin kallis harrastus, että ärsyttää. Eilinen päivä oli kaunis ja se tuli maattua sohvalla. Tänään onneksi paistaa taas, eikä ole krapulaa. Jos sitä tänään ulkoilisi.
Nyt on ihan ok olo. Vähän hävettää kun ajattelen kuinka paljon taas olen lähiaikoina juonut. En tiedä mitä voisin niissä tilanteissa tehdä kun en keksi muuta vaihtoehtoa kuin juominen. Käyn terapiassa masennuksen takia, siellä nousee kipeitä asioita esiin jotka saa minut tolaltaan. Olen välillä terapian jälkeen kävellyt alkon kautta kotiin. Sitä en enää aio tehdä. Menee hukkaan koko terapia jos vaan jatkan juopottelua. Mulla ei ole kiinnostusta AA tai uskonnon toimintaan. Jokainen vapaasti uskoo mihin tahtoo, minä jätän vapaasta tahdosta uskomatta.

Sunnuntaita.

Minulla on kokemus tuosta alkon ja tupakan yhtäaikaisesta lopettamisesta. Yli vuosi sitten lopetin ‘huonon eämän’, eli juomisen ja tupakoinnin. Tupakointi jäi tosiaan kokonaan, mutta kesällä aloin hiljalleen kokeilla, voinko tai osaanko juoda kohtuudella. Ei olisi pitänyt.

Juominen alkoi tulla pakonomaiseksi viikottaiseksi, siten että se minua häiritsi. Määrä ei ollut kohtuuton, mutta ärsyttävä pakonomainen tapa.
Nyt olen vajaan kuukauden ollut juomatta sitä vähääkään.

Se mitä halusin kertoa on se, että itse tiedät. Saatat hyvin päästä eroon myös tupakasta samalla kertaa tehdessäsi ryhtiliikettä.
Jos joku toinen täällä ei ole onnistunut, ei tarkoita ettetkö sinä onnistuisi.
En muuten tarvinnut mitään korvaavia tupakoinnin lopettamiseen, esim. nikotiinipurkka vain pitkittää lopetusta.

Tsemppiä

Tämä päivä mennyt ihan hyvin ilman tupakkaakin, minullakin lopettaminen on aina onnistunut parhaiten ilman korvaushoitoa. Tupakointi on vaan niin helppo aloittaa uudelleen kun sen on kerran opetellut.

Alkoholiin ei onneksi fyysistä riippuvuutta ole, osaisi vaan käsitellä ne hetket kun mieli on maassa. Vein tyhjät pullot kauppaan ja toivon ettei ainakaan minun juomia lonkerotölkkejä tule kaapista löytymään. Olisi hienoa jos onnistuisin olemaan edes loppu vuoden selvänä. Viime kesäloma on jälkeenpäin ajateltuna aivan kammottava, tissuttelin useampana päivänä viikossa kuin olin selvinpäin. Parin viikon päästä on talviloma. Tekemistä ei kummemmin ole, mutta jos sen osaisi tällä kertaa ottaa vaan levon kannalta.

Ei ole montaa päivää ekasta päivästä mennyt. Koronan takia töissä on hiljaista ja illalla ei voi oikein mitään tehdä. Mulle siitä tulee vaan mieleen että jos illalla ajan kuluksi pari ottaisi. Harmillista. Koitan nyt pitää pääni ja juon vaan vettä.

On tämä aika hataralla pohjalla. Kohta viikko siitä kun krapulassa olin sitä mieltä että ei ikinä. Nyt on perjantai. Ihanaa ajatella että huomenna ei tarvi töihin herätä. Vielä kun osaisi ajatella että ihanaa kun ei tarvi krapulassa tai heikotuksessa herätä. Päällimmäisenä ajatuksena on se kuinka kaunis auringon paiste ja kuinka maistuisi viini. Vaikka lopulta enemmän pidän vaan siitä humaltumisesta. Tupakkaan en ole koskenut. Kai tämän humaltumisen halunkin saa jollain ohi menemään. Viimeistään kun kello on 9 ja voi käydä nukkumaan.

Moi Rumaromu!
Toisaalta on JO melkein viikko mennyt juomatta! Se ei ole ihan huono saavutus, pidä siitä kiinni. Ajattele tosiaan sitä kuinka ihanaa on huomenaamulla herätä krapulatta. Päiviä alkaa pikkuhiljaa kertyä. Mietin sitäkin kun nyt tosiaan on poikkeustilanne kaikkialla ja ihmisten pitää olla omissa oloissaan niin se voi aluksi tuntua hyvältä syyltä ottaa “vähän” alkoholia. Mutta helpostihan se menee täysin överiksi eikä putkea saa poikki. Näin siis olisi omalla kohdallani, kun etäisesti on mielessä häivähtänyt ajatus, että jos vielä joisin niin nyt jos koskaan olisi mahtava tilaisuus kuukauden tissutteluputkelle. Mutta sehän ei siihen minulla jäisi enkä myöskään sitten pystyisi pitämään huolta läheisistä, jos tarvetta olisi.
Mitä tupakointiin tulee niin mulla se jäi itsestään pois silloin kun lopetin juomisen. Mutta mulla olikin niin, etten enää aikoihin ollut polttanut muulloin kuin juodessani.
Hyvää jatkoa sinulle ja tsemppiä sinnittelyyn! Humaltumisen halu menee ohi!

Kiitos kannustuksesta. Selvänä meni viikonloppu, viime yö huonoilla unilla tosin. Vaan eipä sen väliä kun on vapaapäivä eikä ole pakko tehdä mitään. Huomenna pääsee töihin ilman katumusta viikonloppujuomisesta. Mulla on paha tapa koittaa aina jotain korvaavaa juomisen tilalle. Alkuvuodesta löysin veikkauksen nettipelit ja tuhlasin niihin kaikki yli jäävät rahat. En tahdo toista riippuvuutta alkoholin tilalle. Nyt viikonloppuna latasin kännykkään ilmaisen pelin, jonka parissa vietin aikaa, etenkin perjantaina. Parempi näin. Ehkä jossain vaiheessa saa sitä aikaa käytettyä johonkin oikeasti kehittävään toimintaan.