Ei tule mitään_ kuka keksi elämän

Miks joku idiootti on keksinyt elämän, ainakin mulle. En osaa elää tätä elämää. Minulla on todettu kasa ongelmia, masennus, ahdistuneisuus, sosiaalinen pelko, yleinen ahdistuneisuushäiriö, erityisherkkyys ja vielä alkoholismi. Juon koska en kestä itseäni, saatikka välillä koko elämää. Viime aikoina päihteiden käyttöni on riistäytynyt käsistä, kun avaan kaljapullon saattaa mennä kolme tai neljä vuorokautta ennenkuin rauhoitun ja edes nukun… yhtä juomista ja elämän pakenemista. Mene psykoterapiaan! Joo käyn siellä! Mene AA:n kävin siellä yhden kerran, tänään olisi ollut ryhmä mutta sen sijaan että menin sinne helpompi vaihtoehto oli mennä ostamaan kaljaa, koska tunnen myös siellä ongelmineni itseni idiootiksi! Kaksi viikkoa meni raittiina, huomenna olisi velvollisuuksia, mutta ei… minä tiedän jo nyt että avattuani oluen en pysty niitä hoitamaan. AA vaikutti ihan hyvältä ensimmäisen käynnin jälkeen, mutta sosiaalisesta tilanteesta johtuen en pysty menemään sinne uudelleen, ahdistaa ja vituttaa. Olen yli 40 vuotias nainen ja sanotaan että en oo oppinut elämään koskaan. Olisiko aika siirtyä jo maallisesta elämästä ikuiseen unholaan" elämä on perseestä"

Butterfly, älä luovuta!

Ymmärrän hyvin, että on ahdistavaa mennä esim. AA:han yksin. Olisiko sinulla joku kohtalotoveri, joku jonka kanssa juot yhdessä, mutta joka myös miettii mitä järkee? Voisitteko mennä yhdessä? Silloin ei tarvitsisi tuntea itseään silmätikuksi. Ja muista myös, että ne muutkin siellä painivat saman ongelman kanssa, eivät ole parempia tai huonompia. Jollei sinulla ole mukaan lähtijää, ehkä voisit sieltä löytää kohtalotoverin, jonka kanssa voisitte kannustaa toisianne mukaan.

Elämällä on merkitys. Mutta et pysty näkemään sitä turrutetussa olotilassa. Ole utelias! Ota selvää, mitä elämä sinulle tarjoaa.

Hei

Yhdyn kyllä täysillä edellisen vastaajan mielipiteeseen. Mene toki uudemman kerran AA:n ja sen tutun kera ehket, mutta aivan varmasti siellä on ihmisiä jotka ei sinua syyttele mistään ja uskonpa ettei kukaan missään ,jos vaan rohkeesti haluat itteles parempaa elämää. Toivotan sinulle sylin täydeltä voimia ja rohkeutta!

Hei Butterfly73,

siirsimme keskustelun Kotikanavalta Me Vähentäjiin, joka on tarkoitettu kokemusten vaihtoon alkoholin vähentämisestä ja lopettamisesta. Kotikanava on tarkoitettu ennen kaikkea kokemusten vaihtoon ja neuvojen hakemiseen perheen päihteidenkäyttöön liittyvissä asioissa, kuten lapsivanhempi -suhteessa ja parisuhteessa.

Toivottavasti saat Me Vähentäjissä tukea ja neuvoja tilanteeseesi, kannattaa tutustua myös Me Lopettajien keskusteluihin!

Ystävällisin terveisin,
Päihdelinkin toimitus

Hei Butterfly73!

toivon, että jaksat uskoa itseesi ja parempaan tulevaisuuteen.

Mulla on aika samanlainen ongelmakasa kuin sinulla. Masennus, ahdistus, sosiaalisten tilanteiden pelko, syömishäiriö ja alkoholi epämääräisessä solmussa keskenään.
Koitan nyt olla juomatta ja repiä siitä onnistumisen kokemuksia. Ei se aina oikein toimi, mutta lyhyitä iloisia hetkiä on välähdellyt tänä kesänä. Sellaisia: ei nyt hirveän hyvin mene, mutta ainakaan en juonut tänään!