Ei tän nyt ihan näinkään pitäny mennä....

Kyllästyin jauhamaan codeista kaiket päivät. Olen kyllä tosiaan päässyt irti niistäenkä oo koskenutkaan enään niihin… :slight_smile: Hyvä näin. Mutta. Aikasemminkin jo kirjottelin että haluan kokonaan eroon noista lääkkeistä,KAIKISTA. Codeiinit on nyt pois listalta. Vaan tilalle (miten ennalta arvattavaa) on sitten tullut tramal (jota oon kyllä pystyny mitenkuten hallitsemaan) ja tuo saatanan opamox. Lekuri kirjotti niitä nyt taas paniikkihäiriöön ja kuis ollakkaan. Kohtauksia ei oo tullut mutta aamulla on vaan pakko ottaa 2tai 3 pilleriä että lähtee päivä käyntiin :frowning: Elikkäs tuli sitten vaihdettua lääkkeestä toiseen. Millä helvetillä mä saan lopetettua tän paskan ja pääsen siihen pisteeseen että otan OIKEASTI vaan tarvittaessa noita lääkkeitä, siis ihan kaikkia lääkkeitä??? :unamused:

Jaa-a, se onkin helpommin sanottu ku tehty. Itelläni kans kokemusta “ojasta allikkoon” hyppäämisestä, eli lääkkeestä(paskasta) toiseen. Ainakin toi Tramal on sellainen et sen kans saa olla tosi varovainen, jos haluaa pitää sen käytön kurissa ja VAIN lääkärin määräämässä annoksessa. Vaikkei oikea opiaatti olekkaan niin jos syö päivittäin tarpeeks kauan, niin lopputulos on aikas lailla oppari koukkua muistuttava. Mitään et jaksa tehdä jos et ota, mikään ei kiinnosta jos et ota jne. Viekkareista en tiedä ku ite siirryin suoraan takas Bupreen, mut olen kuullut et toisille tekis aika vaikean olon.?
Ei kai siinä ole muita mahdollisuuksia ku yrittää pienentää pikku hiljaa annosta takas siihen lääkärin määräämään, ja jos sen siinä saa pidettyä niin hyvä. Vaikka itsekuria se kyllä varmaan vaatii…(mulla ei sitä juurikaan ole)
Tosta opamoxista en osaa sanoa sen kummempaa ku ei ole itelläni koskaan käytössä ollu, mut eiköhän siihenkin joku tietävämpi osaa neuvoa/varoituksia antaa.
Ja sori, ei ollu tarkoitus saarnata ja pelotella :slight_smile: Joskus vaan lähtee “mopo käsistä” ja alkaa jauhamaan ku yleinen syyttäjä.

:smiley:
Heh, mua saa kyllä pelotella ja saarnata ku yleinen syyttäjä. Jos se sais aikaan sellasen ryhdistäytymisen…? :laughing:
Mä en enään tajua itteeni. Jos kaapissa on lääkkeitä ni ne on pakko syödä pois. Ja sit ku ne loppuu ni iskee kaamea paniikki. Pakko saada lisää niitä :frowning: . Halua lopettaa lääkkeet kyllä on mutta itsekuria ei ole sitten pätkääkään… :neutral_face:

Jep, Tramalissa on se hyvä/huono puoli että se vaikuttaa serotoniini-aineenvaihduntaan hidastaen serotoniinin poistumista elimistöstä. Eli tramadoli on ainoa opiaatti jolla on myös masennusta poistava vaikutus. Tämä tekeekin tramadolista erittäin petollisen ja addiktoivan aineen. Itsellänikin pitäisi olla opiaatit “kunnossa” korvaushoidon takia mutta silti syön välillä tramalia koska se selkeästi nostaa ainakin minulla mielialaa. Ja tramal tekee myös salakavalan riippuvuuden koska vieroitusoireet tulevat vasta pari päivää lopettamisen jälkeen joten luulet ettei niistä edes tule refloja, mutta tämähän on bullshittiä.

Tämän verran olen lukenut sekä itse runsaasti tramaleita syöneenä todennut ja oppinut.

Sulla siis on nyt suurempana ongelmana tuo Opamox kuin se Tramal, jota kaiketi tarvitset kipulääkkeeksi…? Näin mä tuon käsitin… Ne benzot, ne perkeleen benzot. Ymmärrän tilanteesi hyvin, koska itse olen juuri benzojen avulla pystynyt vieroittamaan itseni ihan mistä vain, mutta benzoista ei sitten niin vain vieroitutakaan. Yritä, please, pitää se Opamoxin popsiminen hallinnassa, koska jos se karkaa käsistä, niin olet kohta todella kusessa. Näin neuvoo pitkän linjan benzoaddikti. Paniikkikohtauksiin toki kannattaa ottaa, jos ne pahasti iskevät päälle. Siihenhän tuo lääke on tarkoitettu ja mitä sitä suotta kärsimään, jos olo menee aivan karmeaksi, mutta todellakin vain tarpeen vaatiessa lääkkeeksi. Tiedän kyllä, että ei taatusti ole helppoa, addiktoituva ihminen kun sinäkin kaikesta päätellen olet ja nuo Opamoxit ovat oloa parantaneet, mutta mä varoitan silti, että bentsodiatsepiinien kanssa ei todellakaan ole leikkiminen. Edelleen toivottelen tsemppiä siihen pirulliseen lääketaistoon :slight_smile: .

Kiitos Winston. :slight_smile:

Mä en tajuu mikä muhun oikein on menny? On kuitenkin noita opamoxeja ollu kaapissa vikat 2-vuotta eikä oo menny väärin käytöks. Nyt sitten muutamassa viikossa oon huomannu ottavani niitä aina enemmän ja enemmän… :frowning: Hitto kun sitä itsekuria ei oo sitten yhtään. :imp: Tramalin kanssa ei tosiaan oo ollu ongelmia. Oon viimeviikonki eläny 2-4 tramalilla päivään. Tänään niitä oon ottanu 2. Ja ne on tosiaan 50mg. Löytyyköhän täältä ketään joka olis joskus onnistunu lopettaan kaikki “turhat” lääkkeet. Tai muutenkin saanu lääkeasiansa hallintaa? Oon enemmän kuin kinnostunu kuulemaan mitenkä sellanen onnistuu… :open_mouth:

Jaa-a, vaikeita asioita. Mä oon lopettanu tramalin suurinpiirtein 15 kertaa 2 vuoden sisällä seinään. Viikko tai pari menee sitten sängyssä maaten vaan, siinä saa kokea vaikean masennuksen aina. Onnistun lopettamaan, mutta en onnistu yleensä olemaan kovin pitkään ilman. Rauhottavien kanssa nyt on vähän vaikeampi tilanne fyysisen riippuvuuden takia.

Jos ei sulla fyysistä koukkua ole pahempaa, niin kokeile vaikka mennä luostariin vähäks aikaa tms. Valamo vois olla yks vaihtoehto.

Plaah. Nyt on onnistuttu menemään 1-3 tramalilla jo kaks viikkoa. Tänään otin yhden ja siihen ne sitten loppu… Onneks huomenna niitä saa lisää. Opamox tuottaa vähän vaikeuksia mutta oon onnistunu olemaan abt.3 tabletilla päivään. Mikä on sekin jo hieno suoritus. Ja oon huomannu että sen kivun lievitykjsen kyllä saa pienemmälläkin määrällä lääkkeitä kun 10tabl. Tai sit mä oon vaan tottunu tohon kipuun… ei voi tietää… mutta helpompaa nyt on ollu ku esmes. kuukausi takaperin.

Hmm… Kyllä mä olisin ehkä hiukan huolissani siitä Opamoxin käytöstä, vaikka nuo sinun määräsi ainakin vielä pieniä ovatkin. Jos sanoit, että aiemmin, siis silloin kun Panacodia vetelit, et tarvinnut niitä, kuin joskus satunnaisesti paniikkikohtauksiin, mutta nyt niitä siis menee päivittäin, vaikkei mitään kohtausta olisikaan, niin aivan kuten itsekin sanoit, aine on tainnut korvaantua toisella. Mä tiedän tuon itse todellakin sen vuoksi, että ihan mitä vain olen pystynyt lopettamaan tai ainakin vähentämään reippaasti, kunhan benzoja on tarpeeksi. Nyt sulla ei vaikuta enää se kodeiini keskushermostoon, niin sitten siellä pitää olla jonkin muun vaikuttamassa.

Hyvä kuitenkin, että olet kipulääkkeitä onnistunut vähentämään :slight_smile: .

hei winston. Mulla tuntuu tuo henkinen puoli jäävän kaikkeen koukkuun tosi helposti. Opamoxit loppu enkä hae toistaiseksi uusia. Mä haluisin vähän tietää että mitä ihmiset sillon tekee kun tulee se “pakko ottaa pari…” tilanne…??? Pystyis ehkä soveltamaan sitä omaan elämään… :slight_smile:

Et vaan ota. Teet jotain sellaista mihin pitää keskittyä. Ajatukset pyörii sitä rataa että muodostuu se “pakko”. Kierre pitää katkaista muuten ku antamalla sille ajatuskuviolle periks.

Moi. Itse jouduin käyttämään 4 vuotta durogesic laastaria annoksella 125mikrogrammaa+ oxynorm tarvittaessa 10mg 1-4 /vrk. Sitten siirryttiin kipupumpuun ja pumpattiin morfiinia suoraan selkäytimeen. Kun tuokaan ei auttanut niin aloitettiin metadon jota söin 60-120mg/vrk + oxynorm 20mg 1-6/vrk, niitä käytin vuoden verran. Tukilääkkeinä meni lyricaa 900mg/vrk ja klortriptyl mite 4 tbl iltaisin unta parantamaan ja hermosärkyä poistamaan. Sitten selkäni onneksi leikattiin ja kipu hellitti, jäi vain hermosärkyä kinttuihin pysyvästi. Kun huomasin että ehkä voisin pärjätä ilman metaakin niin söin aika isoilla annoksilla purkit tyhjiksi ja lopetin seinään. 3 päivää meni ihan hyvin (oli tietenkin kylmää kalkkunaa ja ripulia jne.), mutta sitten löi ihmeelliset mielialanvaihtelut päälle eikä pystynyt nukkumaankaan, vaikka kaiken piti olla hyvin niin silti välillä vaan itkin enkä saanut mitään tehtyä. Parin päivän päästä sitten menin lääkäriin joka yllätys yllätys olisi kirjoittanut diapamia, mutta sanoin etten huoli kun oon sitten siinä koukussa (itseni tuntien)

Sain sitten doxaliaahdistukseen ja levotzinia nukkumiseen (oli mielestäni tosi hyvä lääke vaikka jotkut muuta sanookin). 3 kuukautta kesti että oireet helpotti ja söin vielä vähän aikaa neurontinia hermosärkyihin, sitten lopetin senkin. Jäljellä on nyt vuosi lopettamisen jälkeen enään tuo klortriptyl mite joka hiukan suitsii noiden jalkojen kipuja. Voin silti sanoa että joka päivä käy mielessä että olis nyt niitä opiatteja vieläkin ja pari panacod kuuria kun olen joutunut syömään selän kipuiluun niin aina tulee sellainen lämmin, rento ja tosi mukava sekä tutun tuntuinen olo. Niin, ei niihin riippuvuuksiin taida muu auttaa kuin jokaisen laskea haitat ja hyödyt, tehdä päätös ja pitää siitä kiinni. Helppoa se ei kyllä ole, mutta mahdollista ehkä kuitenkin.

Hiukka vanha viesti, mutta meikällä tämä onnistui bentsojen suhteen.
Mulla ei ole yhtä opamox-respaa lukuunottamatta ollut reseptillä muuta bentsoa kuin xanoria, jota söin kuuriluontoisesti viimeisen n.6 vuoden aikana 3 kertaa 7-10kk jaksoissa sen 1-2mg päivässä, eikä näiden kolmen lopettamiskerran kanssa ollut mainittavia ongelmia; päänsärkyä, ahdistusta tietynlaista derealisaatiota ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa. mutta nämä oireet siis kestivät minulla n. 2viikkoa, jonka jälkeen lievää masennusta pari viikkoa.

Oletin näinkin lievien “reflojen” johtuvan lyhyehköstä ajasta joita niitä rouskin. Nyt 6kk sitten katkaisin taas xanorit pois joita olin tällä kertaa syönyt kaksi vuotta ilman sen suurempaa tarvetta niihin, kunhan huvikseni söin :unamused: . Tällä kertaa tosin annos oli 2-4mg päivässä ilman välipäiviä. Ajattelin taas lopettaa niiden turhahkon käytön, mutta tällä kertaa pidin aivan varmana reflojen olevan aivan toista luokkaa (mm. juttujen perusteella täältä), ja psyykkisesti olin varautunut infernaalisen paskaan oloon kuukausiksi.

Toisin kävi. ajettuani annoksen 1mg:n lopetin seinään, ja edellä kuvailemani oireet palasivat luonnollisesti hiukan pahempina, muttei kuitenkaan lähellekään sietämättöminä, pystyin mm. käymään normaalisti töissä jossa joudun päivittäin tapaamaan uusia ihmisiä/asiakkaita, sosiaalinen elämäkin pysyi miltei samankaltaisena kuin nytkin. Reflat kestivät tällä kertaa 5 viikkoa.

Vaikka sivuaakin hieman topikin aihetta, niin halusin rohkaista kokeilemaan sitä lopetusta, ei se omasta kokemuksestani kaikilla ole sellaista vuoden helvettiä, mitä täältäkin tarinoita luettuani oletin sen olevan. Asia on toki täysin eri jos niitä tarpeeseen syö. Tarkoitukseni ei tosiaan ollut rehennellä millään mielenlujuudella, tai dissata epäonnistuneita lopetuksia, vaan uskon (perustuen siis ainostaan omaan kokemukseen) että eivät ne bentsoreflat kaikilla niin järkyttäviä varmastikaan ole.

Edittiä vielä. ettei täysin jeesusteluksi mene, niin sitkeä opparikoukku tosin on talismanilla taas päällä :confused:

Mitähän lääkäri mietti ku määräs mulle Opamoxeja kipuun, allaolevien myrkkyjen kanssa putoon melko nopeasti. Mikään muu lääke ei moista tee, no nukkuessa einiin kipuja ole mutta ei se untakaan ole.

opamox on risolidin jälkeen miedoin bentso suomessa. Sitä se lääkäri varmaan mietti…
Kipulääke se ei ole, sen varmaan tiesitkin.

Purkissa lappu jossa lukee kipuun, jos se aatteli ettei teemut, pamit, gabapentin, symbalta, neurotol ja muut kaljan kanssa riitä. Kaikissa mun lääkkeissä lukee kipuun tai kivun hallintaan.

No tässä henkilö joka on saanu pahan lääkekäytön hanskaan ja kaikkien vastoinkäymisten jälkeen elää lääkityksellä johon kuuluu:
Tramalin retard 100mg aamuin illoin ja 1mg xanor depot aamusin ja parit ketipinorit iltasin. Mun kirjotushistoriasta löytyis kovalla etsinnällä, et kuinka tähän on päädytty, mut olen siis ensin vetäny rajattomasti codeja ja xanttuja, ollu välissä ilman lääkeitä ja saanu sitä kautta hanskaan tän käytön. Tie oli enemmän kuin kova, mut nyt oon kunnossa ja pystyn pitämään kaverinki panacodit kaapissani, ilman mielitekoja! Jaan siis kaverille hänen lääkkeitään, kun hän ei pysty juuri nyt hallitsemaan kodeiinin käyttöään itse.

Tätä vaihetta en uskonu villeimmissäkään kuvitelmissani saavuttavani historiani vuoksi koskaan. Ne jotka mut täältä tuntee ni tajuaa varmaan, et tää on todella uskomaton saavutus. :smiley: Eli vuosia se vie, mut saa sen käytön hanskaan.

^ Oho! Nyt meni aamukaffet väärään kurkkuun! Miten kauan sä oot nyt syönyt noita?

Vuosi tuli tramalin kans täyteen ja xanorilla tulee jo kuukausia. Eli kyllä, tämä toivoton kodeinisti ja xanttujen hc-käyttäjä selvisi tähän pisteeseen, vaikka sitä ei kukaan varmasti olis ikinä uskonu. Haluun siis kertoo, et kyl toivotonkin, itsekuriton lääkkeiden hc-ja-tai väärinkäyttäjä voi päästä kuiville ja hallittuun käyttöön (tosin apua tarvitaan ja siksi sitä kavereilleni jaan). Toivottavasti tää tuo toivoo muillekin, jotka uskoo siihen, ettei muka ikinä selviäis tähän pisteeseen. En uskonu mäkään!! Sielä mulla on kaapis toista sataa panacodia ja mä en tunne niitä kohtaan mitään. Toki jos ois omia ni söisin, mut kun ei oo, ni en ees himoitse niitä. Uskomaton voittajafiilis.

Xanttuja löytyy nyt joku 60kpl kotoo ja tramaleita respalla sata ja kotona parikyt ja homma toimii (molemmat haen sadan paketeissa). Ei mee ylimääräsiä ja lääkärin kans sovittiin, et xanttu annosta ei koskaan tulla nostamaan, jotta en voi vetää itteeni siihen vanhaan liemeen takasi. Myös nopeet xantut on pysyny hyppysissä ihan helpolla (0.5mg aamusin, sillon kun niitä oli tos yhes välis), mut niitä ei nyt tietty oo. Voin siis kai sanoo parantuneeni siitä pahimmasta riippuvuudesta. Toki päivittäislääkkeisiin tulee väkisinkin riippuvuus, mut ylimäärästen käyttöä ei oo ollu. :smiley: Osaan siis säädellä lääkkeitten käyttööni sanotaanko vaatimattomasti, että täydellisesti. :smiley:

Kappas… :smiley: Joku kaivanu miun vanhan viestin esiin…

Hyvä vain että joillakin on kokemuksia lopettamisesta ja siinä onnistumisessa. Itse kun ( myös lääkärien toimesta ) vajoon kokoajan syvemmälle ja syvemmälle… :unamused: Heräsi heti ajatus että kun vain voisi palata tuohon päivään. Päivää kun motivaatio ja halu oli huipussaan. Halua on kyllä vieläkin vaan motivaatio on toistaiseksi vissiin kesätauolla, onneks kohta on syksy.

Niin no… Panacodithan menee edelleen, tramadoleja 100 hexaleita löytyy kaapista n.200kpl ja niitä jonkinverran syön… Rivathan on menny nyt puolenvuotta n.1-2mg päivään, no okei menee niitä nykyään ainakin 3-4mg… :confused: opamoxeja saan respalle aina kun haluan ja viimesenä mutta ei vähäisempänä tuo uusin tulokas tenox…20mg… :unamused:

Ymmärrän tuon opamoxin määräyksen kipuun… itellä rivat määrättiin kipulääkkeeksi ( perusteltiin rentouttavalla vaikutuksella, saattaisi auttaa sitä kautta ) ja myöhemmin sen käyttötarkoitusta laajennettiin paniikkikohtauksiin ja lopulta ahdistuneisuushäiriöön…