Ei PERKELE teitä VELLIHOUSUJA!!

[Poistettu trollausta -Päihdelinkin moderaattori]

Kovalle jätkälle/akalle tarvitaan vähän muutakin kuin vain juominen tai juomattomuus. Ei kai kukaan juo tai jätä juomatta muiden vuoksi, vaan jokainen juo omaan “tarpeeseen”. Juomistaa lopettavalle taas ympäristön paine merkitsee paljon. Monesti pitää luopua muustakin kuin vain juomisesta, mutta sekin onnistuu, jos viina vie kaiken kuitenkin…
Toivottavasti “vaahtosit” selvin päin :wink:

:open_mouth: Oho, mikäs tota kalsari-tyyppiä vaivaa?? No pitäähän ne höyryt jonnekin päästää, ja kun yksinäinen kerran on niin voihan tätä mestaa tuohonkin käyttää. Vaikka taitaa kyllä olla pelkkä trolli koko tyyppi…?

Mulla ei oo kyl kumpaakaan… :frowning:

Mites se Kalsarin oma viinattomuus sujuu? Mikäli siellä nyt humalassa avaudutaan, niin Kantele kehoittaa laittamaan vaipat jalkaan ja tutin suuhun :mrgreen:
Eikös oikeesti kovat jätkät tajua sen, että teot puhuu enemmän kuin sanat?

hyvä kannustusviesti.
Mä sain voimaa tuosta.
Aivan: Jos puoliso on se joka laittaa juomaan, niin käskee painua vittuun senkin mun elämästä…
En tiedä mutta mikään ei mua piristä tänään paremmin, kun sanat “vittuun mun elämästä”…ihan kun vettä sataisi ja ilma raikastuisi.
Minulla on elämässäni muutamia ihmisiä jotka voisin aivan hyvin häätää vittuun. Turhaan olen miettinyt mitähän joku henkilö ajattelee ja tekee. Elämä on niin lyhyt, että sen voi samantien viettää kuten haluaa, ja kenen kanssa haluaa. Yksi asia jonka kanssa painiskelin tänään liittyi hieman siihen että “mitähän muut ajattelevat” asiasta x…
just tuota asennetta lisää välillä, ettei aina kysele mitä muut on mieltä.
Viinaa tarvii jotkut uhoamiseen ja itsevarmana esiintymiseen, jotkut ei.

trollausta tietysti, mutta mitäpä silläkään väliä. Joku ajatuksen haamu voisi tuonkin takana olla.

Kuka sitten on “kova jätkä” se on aina arvioinnin varassa.

Voi olla niinkin että sillä “kovalla jätkällä” on viinankäyttöasennekin niin tiukka ja periksiantamaton että puntit ovat yhtälailla tasan “vellihousun” kanssa. “vellihousulla” kun ei välttämättä ole voimia ja itsetuntoa niin kasapäin kuin paremmin varustetulla veljellä, mutta onpa se luonteen ja omaksuttujen tapojen huonompi osuuskin sitten notkeampi periksi antamaan.

Eli ottelussa itsensä kanssa on kummallakin mahdollisuudet kääntää kelkkansa uusille urille ihan yhtäläiset.

Toisten mukana kulkeminen on mutkikkaampi juttu, kavereissa on aina kovempia ja pehmeäpiä kuin itse. Niin arvoiltaan kuin asenteiltaan ja kanssakäymisen tavoiltaan. Täsmälleen samanlaista ei muuten ensimmäistäkään.
Tiukan paikan tullen voi olla syytä muistaa että itsekin saa joitain asioita päättää, vaikkapa sen juopottelun osalta. Ja muiden matkimisen suuntaan tai toiseen voi jättää myös tekemättä.

Minustakaan ei “kovaa” eikä edes mustavalkoista absolutistia saa missään asiassa, enkä juuri muiden tekemisiä pysty enkä yritäkään muunlaisiksi kääntää, mutta näissä elämäntapajutuissa ei onneksi tarvitsekaan. Kunhan kunhan sen oman itseni, pehmeänvetelän metsänreunan miehen sain vakuutettua uudenlaisesta asenteesta niin elämä helpottui kummasti.

Ei minulla ole mitään evankelioimiskäskyä annettu eikä velvollisuutta muille todistaa tässä asiassa suuntaan eikä toiseen. Ei siis ole asiasta paineitakaan, mukavasti menee joten annanpa mennä.

.

:mrgreen: , nää on kyl hyviä

Haa, ei oo puolisoo mullakaan! :smiley: On kyllä ollut. No, avo-sellainen vaan, mutta puoliso kuitenkin. Ja niin ihana avokas olikin että on tänä päivänäkin paras frendini. <3 Luotettu, tukija, ystävä, muusikkotoveri, aikoinaan myös koulutoveri kun yhdessä jo lukiotaivalta mentiin. Valkolakkia ei sentään saatu samaan aikaan, mutta vuoden sisällä.

Ei liittyny pulloon sikäli tämä kohtuukäyttäjä-ihminen, että ryyppäsin yhtä sujuvasti hänen kanssaan kuin häntä ilmankin, hänen tietämättään kuin hänen nähtensäkin.
Ryyppäsin, vaikka oli koulut ja duunit ja bändit ja kaikki. (Kahta autoa tallissa ei sentään ollut, niinku yhessä kirjassa kerrotaan : ))

Mutta vertailusta sen verran, että toisinaanhan huomaa jopa pakonomaista vertailua siitä, kuka se nyt on raitistunut oikealla tavalla ja kuka väärällä tavalla, kuka skutsissa yksinään haahuillen ja kuka onneton laumasielu ringissä istuen ja voimattomuutta myönnellen. :mrgreen:

Mulle sopii kyllä kumpikin, niin ei tartte vertailla.

Mutta ihminen on sosiaalinen olento, eikä kivikauden inehmo ihmiskunnan aamunkoitossa olisi yksinään kovin pitkälle pötkinyt. Ryhmässä toimimisen kyky, kehittyneiden aivojen ohella, oli edellytys ihmiskunnan evoluutiolle. Pelkkä pariutumisvietti ei siihen vielä riittänyt.

Individualismia korostava nykyaika suosii opportunismia ja itsekkyyttä, ihmissuhteita joita hoidetaan facebookissa enemmän kuin kasvotusten. Sopii toki minulle, sosiaaliselle mutta hieman sitoutumiskammoiselle sinkulle oikein hyvin. :slight_smile:

Mutta, kokonaan yksin oleminen omassa itsetyytyväisyydessä, muita ihmisiä ylenkatsoen ei minulle kyllä sopisi! Niin tunnevammainen en sentään ole, enkä halua ikinä ollakaan! Haluan nähdä lähistöllä toisen ihmisen, tai vaikkapa useampia ihmisiä. Ja häneen, tai heihin, haluan katsoa ehdottoman tasa-arvoisena, jokaisen absoluuttisen ihmisarvon muistaen.

Mutta hei, ihmispelkoiset! Olkaa yksin ja juoskaa karkuun! :mrgreen: → youtube.com/watch?v=yT7GNC3cauE

Eilen illalla mä sitten löysin OIkean Paikkani! Se on eräs Hkissä oleva Helluntaiseurakunta… ihania ihmisiä! Luulin että mua aletaan painostaa röökinpolton takia. Kukaan ei haukkunut tai moittinut siitä… Siellä on niitä jotka on kokeilleet AA:ta myllyhoitoja ja kaikkea terapioita. heissä on niitä jotka nostettu sieltä mistä ei enää mikään inhimillinen hoitomuoto miestä nosta…Sanotaan että kun ei ole enää mitään muuta edessä kuin kuolema… silloin Todellinen Totuus vasta kelpaa… AA kelpaa jo jakkupukusnobitytölle joka on hieman sikaillut trensikkäässä työpaikkakokkarissaan… Helluntaisrk ei väitä edes olevansa “se ainut ja oikea” vaan sanoo että niinkuin täällä, niin myös muissakin seurakuntaporukoissa on oikeita uskovia…

.

No kyllä on nättejä tyttösiä…voi tsiisös…:astonished:P…Jos La tai Su aamuna näet kauniin neitokaisen juoksevan trikoissa makaamisen sijaan, se voi olla jonkin uskonporukan jäsen… Ne ei ryypiskele

Kalevi Kalsari, nyt jouduin taas kirjautumaan.
Sinun nimimerkkisi tuli uniin.Näin unta miehestä joka oli mennyt asuntooni, kurkkasin ikkunasta sisään siellä oli mies kalsareissa. MINUN kalsareissa ja paidassa…Säikähdin ihan hitosti.
Varmaan tuli tuosta nimimerkistä. Aamulla sitten katsoin foorumia, niin olitkin kirjoittanut saunan puolelle jotain naisten vaatteisiin sonnustautumisesta, ja nyt puhut trikoista. :laughing:

Kalevi Kalsari tulee tästä… katso&ENJOY…

youtube.com/watch?v=OwTqSbC4fc8

Kyllähän minua välillä vähän ärsyttää nämä trollailut, sekoilut ja sekavatyyliset kirjoitukset, joista on välillä tosi vaikea kaivaa ajatusta esiin, vaikka siellä voi olla ihan minkälaisia helmiä tahansa.

Olen kuitenkin ajatellut, että jos tänne kirjoittaminen auttaa pitämään yhdenkin ihmisen vapaana viinan kiroista, niin mikäs siinä, kunhan ei muita tahallaan loukkaa.

Osa kirjoittajista purkaa turhautuneisuuttaan ja katkeruuttaan palstalle. Turha on kuitenkin muita syytellä omista alkoholin aiheuttamista ongelmista ja pahasta olosta.

Aika monella tännekin kirjoittavalla tuntuu olevan kaikenlaista muutakin ongelmaa kuin vain alkoholi. On paniikkihäiriötä, yksinäisyyttä ym ym, ajalta jo ennen alkoholin aiheuttamia ongelmia ym ym ja olen tosi kiitollinen niille, joilla on rohkeutta ollut niistä kertoa.

Olen nimittäin saanut huomata, kuinka onnekas olen kun olen vain tuurijuoppo ja lapsuuteni esim ollut ihan kohtuullisen ok ja nykyisinkin minulla on todellisia ystäviä takavuosien kännisekoiluista huolimatta. Nämä ihmiset hyväksyt ilman muuta, etten juo, vaikka seurassa ryypättäisiinkin.

Kovat jätkät eivät tänne kirjoittele. He eivät käy AA:ssa eikä lahkoissa.

Kovat jätkät nukkuvat ikuista untaan parin metrin hiekkakerros päällä. Näin se vaan on. En ala luettelemaan nimiä vaikka niitä olisi monta kertynyt juomavuosiltani.

Onneksi minä en ollut kova jätkä. Onneksi minä olin herkkä ja heikko joka murtui. Kovat jätkät eivät murru koskaan. Onneksi en ollut niin heikko että olisin katkennut vaan juuri sopivasti että saatoin kääntää heikkouteni voimaksi jolle uusi ja mielekäs on rakentunut.

Kaunis päivä tänään. Lähden siitä nauttimaan aistit puhtaina.Käykää äänestamässä jos ette ole sitä jo tehneet.

Hyvää päivän jatkoa kaikille !

P.S Kalevi - vaihda kalsarisi ja siivoa suusi !

“Hyvää keskustelutaitoako” tuo aloituspostaus osoitti?? Ei minusta, melko subjektiivinen näkökanta kalsarityypiltä. Eriäviä mielipiteitä voi kirjoittaa käytöstavoillakin. Komppaan siis tuota ylläolevaa postausta. Tai niitä molempia. Nii ja Ketostixiä myös, tasa-arvo ja muiden kunnioittaminen on asiaa.
Eipä mulla tähän sen enempää tällä kertaa.

Minä en ole AA-Valtiomies joka puhuu kuin RUUNEPERI ja jota kaikki kuuntelevat suunnilleen extaasitilassa… Olen raavas jätkä, biker ja puntinnostaja. Olen jo saanut maistaa raittiuden anteja siinä että sain ostettua syksyllä pyörän:) Ei tosin ehtinyt kauaa ajela kun se piti viedä talvijemmaan:o( Mutta aiheeseen… “vastustakaa lujana perkelettä” sanotaan Raamatussa. Ja perkeleemme on viinapiru kaikkine ajatuksineen mitä se syöttää meille… Joskus sitä vastaan on hyökättävä kunnolla kun se tulee ehdotuksineen. On alettava sotaan sitä vastaan. Jos joku tulee pikkujouluineen ja laivaristeilyineen sulle hekumoimaan… se on siloin perkeleen asialla ja sille voit sanoa kovaa… “työnnä ne risteilys ja pikkujoulus sinne minne ei aurinko paista”… Varma konsti myös lopettaa kavereiltasi juomakutsujen sataminen on sanoa… “Olen nykyään kristuksen seuraaja joka ei osallistu tällaiseen syntielämään enää… Hän on vapauttanut minut viinapirun kahleesta…” JOKO kaverisi tulevat itse uskoon, tai katoavat elämästäsi vähin äänin… perkeleen valtakunta ei siedä Jumalan Valtakunnan läsnäoloa… joko se alistuu vahvemmalleen tai sitten pakenee…

:laughing: Hyvin mahdollista. Ei siellä mikään epätasa-arvo ainakaan tuntuisi olevan vallalla…? :unamused: