Ei enää! Uusi alku.

Toivon todellakin, että viinankäyttö jo loppuisi.

Haen apua Päihdelinkistä.

Olutta ja viinaa mennyt aivan liikaan vuosikausia. Määrät välillä olleet vähempää, mutta silti viina aiheuttanut hirveästi ongelmiia: unettomuutta, tuskaisuutta, ahdistuneisuutta, epätoivoa, itsepetosta, surua, pettymyksiä.

Haluan raittiutta, vaikka en haluaisikaan. Välillä halu raittiuteen on hakusessa, mutta haluan löytää, uusia haluni lopettaa. En jaksa, en halua enää juoda.

Tervetuloa!
Onneksi olkoon päätöksestäsi!
Avun hakeminen on oikea, jopa ainoa oikea tapa päästä eroon juomishimosta, jos omat voimat eivät ole riittäneet.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Jep^ ja tervetuloa tänne porukkaan kirjoittelemaan ja ehkä jopa raitistumaankin!

Täällä on paljon sinun tilanteessasi olleita ja olevia… itse lausuin ihan lähes samat sanat yli vuosi sitten, kuin sinä otsikossasi…“ei jaksaisi enään” … enkä olisi jaksanutkaan, joten lopetin…nyt jaksaa taas vaikka ja mitä!

Kovia päätöksiä ja tahdonlujuutta…ehdottomasti sitä on, etenkin alkuun tämä touhu… mutta yllättävän olen helpottuu ja alkaa elämänmaku kuljettamaan.

Eli siis tsemppiä ja lujuutta!

Olen yrittänyt raitistua omin voimin, eikä näytä auttavan. Joka viikonloppu olutta ja monta päivää, välillä arkenakin. Mitä tehdä? Haluan raittiuden. Taidan kokeilla tukiryhmiä ja soittaa apua myös.

Turhauttava, nuutuneen raskas olo. Ei elämä saisi tällaista olla!

Haluan haluta raittiutta, haluan uuden, hyvä elämän, rakentukoon se vanhan, valheellisen ja epärehellisen elämäni raunioille!

zerodr kirjoitti

Hyvä kun kirjoitit näin pian.
Vertaistukiryhmissä meitä on tuhansittain raittiina. Hyvin mahdut joukkoon, itsesi takia ja oman raittiutesi vuoksi kannattaa liittyä mukaan. Päihdelinkin yläpalkissa on joukko yhteystietoja erityyppisistä avunsaantikanavista.
Tänäänkin kokoontuu vapaaehtoisia ryhmiä joka puolella Suomea, kaikkiin niistä olet tervetullut. Osoitteet ja puhelinnumerot löydät osoitteesta
aa.fi/

Tänään et ole yksin

Minua auttoi tukiryhmät. joka päivä oli ryhmä jossain ja sinne menin. En uskaltanut jäädä pois, etten romahtaisi. pelko oli se joka minut ajoi ryhmiin ja tukeutumaan toisiin jo raitistuneisiin.
Muistan kuinka eka viikkojen aikoina kuuntelin muita, ihmettelin kun eräs sanoi olleensa jo puolitoistavuotta raittiina? Ja vielä täällä kulkee. Kyllä se minullekin selkeni että kannattaa pitää ovi auki aina sinne mistä avun saa, ja auttaa muita jotka pyrkivät myös raittiuteen. Toisten samankaltaisten auttaminen oli se juju mikä piti minutkin “kaidalla tiellä”. Vaikka ei se kyllä mikään kaita ollut, sittenhän se vasta elämä alkoi kun raitistuin ja huomasin kuinka voi tehdä ja elää täysillä kun ei ollut se viina sitomassa ja kaventamassa elämää!
Tsemppiä sinulle!

Menin myös mukaan tukiryhmiin, ja kirkonkin toimiin aina välillä.

Nyt olen ollut 15 päivää raittiina/juomatta, tästä on hyvä jatkaa.

Hieno alku zerodr, tuosta on hyvä jatkaa. Jonoon vaan lisää selviä päiviä :slight_smile:

Juu samaa ihmettelen minäkin (olen käynyt AAssa nyt vajaa neljä viikkoa). Viime lauantainakin ryhmässä oli yksi joka raitistunut v 2001 ja toinen ollut raittiina jo 11 vuotta. Ja edelleen ryhmissä käy :astonished:

Ei siinä mitään ihmettelemistä ole. Minunkin ryhmässäni oli tyyppejä jotka sanoivat, että tämä on ainoa keino pysyä raittiina vuodesta toiseen. Ihmiset on erilaisia.

Niin ja kirjoitteleehan tännekin ihmisiä, jotka ovat olleet vuosikausia raittiina.

On hauskempaa olla raittiina. Tuntuu, että nyt taas on mahdollisuus jatkaa raittiutta…

Tsemppiä sinulle siihen! :slight_smile: Oletko jatkanut ryhmissä käyntiä?

Vaihtelevasti. Nyt alkoi raittius taas alusta. Huomenna ensimmäinen raitis päivä.

Suorastaan pelottavaa, taas sama tilanne. Alusta alkoi.

Viinanhimo tai yhtäkkiset ajatukset juomisesta pelottavat. niitä tulee harvakseltaan, mutta kun niitä tulee,
minkäs teet…?

Moro.

Oletko kokeillut alkuunpääsyn tueksi Antabusta? Itselle se on toiminut.

Terve zerodr.

ONNEA ja tervetuloa uudelle raitistelujaksolle! Kertoja ei lasketa. Hienoa, että olet taas mukana. :slight_smile: .

Ja kiitos, kun kerrot tarinaasi. itsekin olen sortunut sen kymmenet ja sadat kerrat juomattomuuspäätöksistäni ja morkkikset ja ahdistukset kärsinyt… Jospa otan vaan silloin tällöin ja kohtuudella… Joopa joo.

Nyt taas uutta yritystä kehiin. Täällä et ole yksin ja kuten joku johonkin ketjuun kivasti kommentoi, ei Plinkistä ensimmäisen kiven heittäjää löydy.

Autetaan ja tuetaan toisiamme.

Antabus minulla nyt eka kertaa elämässä raittiuden tukena. Pöljä olen, kun en aiemmin ole uskaltanut / kehdannut sitä lääkäristä pyytää.

Olisihan se aivan kauheaa, jos vaitiolovelvollinen ammattiaauttaja saisi tietää, että minulla on alkoholin kanssa vaikeaa.

Olenkohan ihan ensimmäinen tielleen sattunut alkoholiongelmainen…?

Kyllä tuo häpeäleima on kanssa vihonviimeinen hidaste avun hakemiselle ja saamiselle. :open_mouth: Sen jotenkin tajuaa eri lailla, nyt kun vähin erin itse uskaltaudun ongelmastani eri auttaville tahoille puhumaan… Puhuminen helpottaa.

Huomennakin on tukea saatavana. Sinne vaan mukaan!

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Hei, on tässä jo itse asiassa jopa toinen raitis päivä. Näillä mennään, nöyrin ja iloisin mielin.

Pakko, muuten todellisuus iskisi liian kovaa niskaan.

Raittiina tänään, päivä kerrallaan…

Matka jatkuu, raittiina. Haasteena siis lähinnä perjantai, lauantai. Muut päivät eivät juurikaan
olleet haasteellisia viimeiseen vuoteen kahteen.

Mikä neuvoksi?

Viikonlopun helpotus, vavistus, ahdistus? Vapaus vaan ei liikaa?

Suorittaminen ei hyvä, koska arki paljon suorittamista…

zerodr kysyi

Täällä Hesassa on alkoholistin helppo hakea tukea, kun raitistuneitten alkoholistien kokoontumisia on joka päivä eri kaupunginosissa. Ehkä sinunkin on mahdollista omalla asuinseudullasi liittyä sellaisiin?

Ensimmäiset asiat ensiksi

Kiitos… siinä taitaisi olla minulla mahdollisuus… tukiryhmiä on kyllä kaikenlaisia täällä, missä asun…

Kiitos vinkistä!