DXM Vaikutusaika

Anteeksi, en jaksa nyt yrittää etsiä haulla vastausta. Pystyisikö joku nopeasti sanomaan, kuinka kauan iso annos DXM:ää saattaa vaikuttaa? Olen ottanut kyseistä ainetta n. 48h sitten 450mg ja toisen satsin 800mg 24h sitten. Onko siis nimenomaan nyt tästä johtuvaa että aine vaikuttaa vieläkin, että kun olo on tämmöinen ku on? Siis että onko jotain vaaraa et joku myrkytys tullut tms ja pitäisi lanssia soittaa, kun pää on aivan sekaisin vieläkin?

Ei ole nyt siis mikään trolli, vaan olen oikeasti huolissani omasta tilanteesta, joten toivoisin asiallisen pikaisen vastauksen joltain joka tietää.

No voi hyvänen aika… Soitin äsken 112:seen ja sanoin tilanteestani, että olen 48h ja 24h sitten ottanut ison annoksen DXM:ää. Jokainen joka on kyseistä ainetta kokeillut, niin varmaan tietää kuinka hankala niitä vaikutuksia on yrittää kuvailla jollekin joka ei tunne kyseistä ainetta. Aikani höpötettyäni tuon 112-työntekijän kanssa, hän totesi vaan että jos tuntuu että huimaa pahasti, niin soita ihmeessä ambulanssi ja kannattaa mennä käymään lääkärissä, mikäli “omituinen olo” jatkuu…

Eih, voi reps oikeasti. Osaisiko nyt joku vaan kertoa mulle, että joo oota vielä 12h niin olo menee ohi? Siis tämä ärsyttävä olo et pää on sekaisin edelleen, tuntuu ettei muista sanoja ja keskusteleminen on äärimmäisen hankalaa, tuntuu kuin en muistaisi miten pyörällä ajetaan, kaikki on jotenkin vitullaan. Niin johtuuko tää nyt siitä että olen vielä edelleenkin DXM:n vaikutuksen alaisena vai jäikö mulle joku pysyvä psykoosi päälle?

edit: kirjotusvirheitä korjattu

Joidenkin ihmisten elimistö tuottaa normaalia vähemmän DXM:iä metaboloivaa entsyymiä, jolloin aine saattaa vaikuttaa pitkään (jopa vuorokausia). Eiköhän tuo vaikutus lopu omia aikojaan kun vain jaksat odottaa.

Sattuiko flame lukemaan tuon edellisen DXM-topicin: viewtopic.php?f=1&t=35436

Tervemenoa vaan pöpilään Mansikkakiisselimiehen seuraksi. :smiling_imp:

Ei kyllä mulla on vielä selkeesti seuraavana päivänä ollut sekava olotila. Uskon että kun vaan odottelet niin se menee ohi. Se on niin ihme aine, että joskus on aiheuttanut mulle 3-4 päivää käytön jälkeenkin vielä näkö- tai kuuloharhoja ja paniikintunnetta, vaikka olotila on jo palannut normaaliksi.

Nyt olet niin lyhyellä aikavälillä vetänyt pari satsia, niin vaikutus kestää. Uskoisin että n. 2-3 vrk kun on kulunut ottamastasi annoksesta, niin alkaa jo pää viimeistään selviämään. Kyllä se aina ohi on mennyt. En kyllä enää kyseistä substanssia käytä, koska en pitänyt siitä.

Jos se nyt ei lainkaan ohi mene, niin sitten lääkäriin, mutta en usko että näin on käynyt. Jos tää nyt oli tällanen kerta/ tai kaksi kerta luontoinen kokeilujuttu, eikä sulla ole mitään viikon dxm-putkia takana.

Joo ei ole mitään viikon dxm-putkia takana. Maanantai-iltana 500mg ja eilen tiistaina aamupäivällä lisää 800mg eli yhteensä 1300mg. Nyt vasta alkaa olo pikkuhiljaa normalisoitumaan. Edelleen on vetämätön olo ja väsyttää, koordinaatiokyky ei aivan 100% kunnossa, vähän niin kuin olisi paljon univelkaa, mutta pystyn sentään nyt jo tavallisesti kirjoittamaan ja puhumaan. Tuosta dxm-trippailun menosta settiä riittäisi kerrotavaksi varmaan kirjan verran, mutta jätetään se nyt välistä. Yllättävää vaan, kuinka pitkään tämmöinen jälkifiilis kestää ja hitaasti poistuu tuo aineen vaikutus. Olen aiemmin kokeillut DXM:ää pienemmillä annoksilla, sanotaan alle 10 kertaa elämäni aikana. Aiemmilla kokeilukerroilla en ole ottanut yli 450mg annoksia ja silloin vaikutukset ovat olleen pääsääntöisesti postitiivisia, sellaista plateau 2-3 settiä. Nyt eilen uskon olleeni siellä plateau 4:llä asti, minkä takia kokemus ei enää ollut mukava ja liian intensiivinen ja pitkäkestoinen. Varsinkin tämä jälkiolo, jolloin luultavasti aine ei ihan kokonaan ole vielä poistunut elimistöstä. Alkoi hirvittämään, että palautuuko olo täysin normaaliksi. Onko ylipäätänsä tuollaiset annokset kun aletaan meneen yli 1000mg enää turvallisia? Ainakin tripin aikaiset vaikutukset, voi sanoa, että ovat todella todella kovia.

edit: Niin lisäyksenä se, että en ole vielä kerinnyt lukea aiempaa DXM-keskustelua jonka joku linkkasi, kiitos linkistä. Pitääpä tutustua. Loppuun vielä pakko mainita se, että on se kummallista kuin kovaa huumetta saa kuka vaan apteekista ostettua yskänlääkkeen muodossa, eikä tarvitse kemisti olla. En halua yllyttää ketään kokeilemaan tai käyttämään, mutta taitaapa olla niin että Rometor Ratiopharm 2mg/ml on Resilarista sellainen versio, että ei ole niitä mahaa sekaisin pistäviä sorbitoleja matkassa. Sitä itse join nyt toissapäivänä 2 x 125ml pulloa ja eilen 2 x 200ml. Yhteensä siis 1300mg dextrometorfaania.

Jos käytät lääkkeitä, jotka estävät DXM:ää metaboloivan entsyymin toimintaa (esim. monet masennuslääkkeet, bupropioni erityisesti), DXM:n vaikutus on voimakkaampi ja pitkäkestoisempi. 1000 mg on joka tapauksessa iso annos, joten trippi voi mennä pitkäksi. En kuitenkaan näkisi suurta syytä huoleen. Älä ota muita lääkkeitä tai huumeita ja odota vaikutuksen hiipumista.

Joo hyvin voi tosiaan vaikutus kestää pitkäänkin ilman että on mistään kummoisemmasta kyse. Itellä usein kestää jälkitilan muutamankin päivän.

Nonniin, sieltäpä taisi tulla yksi selittävä tekijä. Mulla on määrätty säännölliseksi lääkitykseksi Efexor Depot ja Voxra. Jälkimmäisessä on just siis bupropioni vaikuttava aine. Enpä ollut tarpeeksi tarkkaan perehtynyt mahdollisiin yhteisvaikutuksiin sekä DXM-tripin annosteluun ja turvallisuuteen. Nyt on jo onneksi kuitenkin palautunut olo normaaliksi. Hiukan huonosti olen nukkunut, mutta siihen vaikuttavat monet muutkin asiat.