Duact, ihmetyttää

Vähän taustaa, eli olen aikaisemmin ollut amfetamiinin viihdekäyttäjä sekä kannabiksen ja bentsojen vakikäyttäjä. Nyt olen ollut “kuivilla” n. 4 vuotta. Alkoholia käytän edelleen viikottain. Nyt olen syönyt Duact-kapseleita, joita määrättiin flunssaani. Olen todella hämmentynyt, koska nämä kapselit toimivat minulla samankaltaisesti kuin amfetamiini aikoinaan. Tunne on hyvin piristävä ja euforinen. Miten tämä voi olla mahdollista? Nyt olen “vahingossa” koukuttanut itseni näihin kapseleihin, ja suunnittelen hommaavani lisää. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Lukiessani muiden kokemuksia sanottiin Duactin viihdearvon olevan nolla.

Ohoh, itse vasta koin että tuli kurjaa oloa ihan yhdestä pilleristä?!

Harmittaa, kun on taistellut lääkekoukuista irti ja sitten joku ihan normaalilääke aiheuttaa tällaista, ja taas ollaan johonkin lääkkeeseen koukussa. Vielä tälläinen ihan älytön juttu. Voiko pseudoefedriini jotenkin aiheuttaa tällaista vaikutusta, vaikka olen syönyt ihan vain sen yhden kapselin kerrallaan? Onko kenelläkään ajatusta mistä vaikutus voi johtua, vai olenko joku luonnonoikku?

Jokos luit ao keskustelumme?

http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=1&t=35673

No enpä tuota keskustelua ollut huomannut. Ihmetyttää kun vaikutus tulee ihan sillä lääkärin määräämällä satsilla. Ja niin voimakkaasti. Lukasen ketjun vielä tarkemmin, kiitos linkistä!

Ok, jokunen vuosi itsekin flunssassa tein metsähommia duactin piristeellä eli kyllä se silloin toimi ok 2-3 h
ja sitten iski väsy mutta nyt vaan väsy ja huono olo eli elimistöt muuttuu reakoimaan näköjään?

Väittäisin, että ap:n kokemukset ovat suurilta osin placeboa - ei pseudoefedriinistä saa mitenkään samanlaista olotilaa kuin amfetamiinista, ellei siitä sitten beep jotain muuta, mikä ei ihan noin vain onnistu. Piristäähän se vähän samalla tavalla kuin kofeiini, joskin vähän pidempään, joten ehkäpä mielesi haikailee jotain stimu-efektiä siitä ja luot sen itse itsellesi? :unamused: Tai ehkä haluat uskoa, että siitä tulee samankaltainen fiilis… jotta mielihalut nousisivat, ja kohta voisikin lähteä taas radalle? Addiktin mieli on aika kompleksinen mitä tulee miedostikin psykoaktiivisiin aineisiin…

Kaverilla toimii vaan 10 pami. Muut benzot on kuulemma “paskaa”. Eli plasebovaikutus huipussaa.

Ite kokenut kyllä merkittävää piristymistä Duacteja sniffatessa… Ja nistifrendit hihattanut ko. stuffia, ja pseudoefedriiniä kun puhtaana vetänyt niin toimii vähän ku piri ja efedriini, mutta miedommin.

Itse suht herkkä stimuille niin 2-3 Duact-kapselia saa jo naaman niin sanotusti rullalle.

Komppailen vahvasti gripiä, koska pseudoefedriinin vaikutus on tyystin erilainen, kuin pirin vaikutus, vaikka ihminen lukeutuisikin niihin, joita Duact ennemmin piristää, kuin väsyttää.

Itse olen joskus ratkennut ryyppäämään juotuani lasillisen täysin alkoholitonta viiniä :laughing: :blush: . Luulin sen olevan tavallista, alkoholipitoista viiniä, kun lasi minulle tarjoiltiin. Huomasin toki asian oikean laidan pian juomaa maisteltuani, mutta koska olin jo ehtinyt tehdä sen päätöksen, että retkahdan ryyppäämään, niin eipä asioiden etenemistä enää voinut pysäyttää, vaikkei se alkoton viini tietenkään millään tapaa voinut nousta päähäni :mrgreen: .

Ihan pätevä doping aine. Avaa hengitystiet. Parantaa suoritusta. Huumeena turhaa. Paitsi jos on herkkä stimulanteille voi ehkä jotain huomata. Minä huomaan kofeiininkin vaikutuksen selkeästi.