Doxal

Vinesin ettei tenox futaa tarpeeks ni lääkäri anto sit doxal-respan, tekeekö niil mitää vai vaihdanko taas johki ? (eli onko niil jotai viihdearvoo)

Harvinaisena haittavaikutuksena saattaa esiintyä … rintojen arkuutta (myös miehillä). Varaudupa kunnolla tuohon :laughing:

tohtori.fi sanoo:

[i]Doxal-hoidon yleisimpiä, etenkin hoidon alussa esiintyviä haittavaikutuksia ovat väsymys, uneliaisuus, huimaus, vapina, lähinäön heikkeneminen, verenpaineen lasku, sydämen sykkeen nopeutuminen, suun ja nenän kuivuminen, ummetus, painonnousu ja hikoilu.

Harvinaisena haittavaikutuksena saattaa esiintyä levottomuutta, sekavuutta, potenssin heikkenemistä, rintojen arkuutta (myös miehillä), kuukautisten epäsäännöllisyyttä, virtsaamisvaivoja, janon tunnetta, turvotusta, korvien soimista, sydämen rytmihäiriöitä, sydämen vajaatoiminnan pahenemista, muutoksia verensokeripitoisuuksissa, kylmän ja kuuman tuntemuksia, päänsärkyä, lisääntynyttä unien näkemistä, ihottumia ja kutinaa.

Erittäin harvinaisina haittavaikutuksina on esiintynyt myös nielemisvaikeuksia, maksaentsyymiarvojen ohimenevää kohoamista, maksatulehdusta, kaljuuntumista, maidoneritystä rinnoista, kouristuksia, muutoksia verenkuvassa ja viherkaihia.[/i]

Ei tainnut olla euforiaa tuossa listassa, joten tuskin on viihdekäyttö arvoa? :wink:

Oliha tos pari iha hauskan kuulostaki juttua :smiley: Mutjoo taidan vaihtaa noi johki muuhu.

Onkos kukaan täällä koskaan käyttänyt tuota doksepiinia?

Nämähän ovat näitä trisyklisiä, joita pitää rouskia viikkoja, että alkavat vaikuttamaan. Ihme että lääkärisi vaihtoi tematsepaamista tuommoiseen. Mikä se alkuperäinen vaiva sinulla onkaan ollut? Kaipa nuo unettomuuteenkin ehkä jeesaavat, mutta ensisijaisesti masennukseen, mihin taas tematsepaamia ei ole lainkaan tarkoitettu.

Unettomuuteen pyysin tenoxin tilalle jotai, ja tollasta (ilmeisesti turhaa paskaa) anto. Olis pitäny vaa ottaa tenox ja pyytää isompi annos :\

Ahdistukseen yms mitä ny väitinki saan rivatril 5mg/pvä.

Mä en tiennyt, että Doxalia edes enää käytetään.
Mullon ollut varmaan joskus 10 vuotta sitten sitä
masennukseen ja unilääkkeeksi. Nukkumiseen
auttoi kyllä, lihotti ja turvotti toisaalta ikävästi.
Joskus erehdyin ottaan ylimääräsiä kännissä ja
kyllä olin melko omituisessa tilassa (tein jotain
sekopäisyyksiä), mutta ei sillä sitä viihdearvoa
kyllä taida olla.

Mitä se lääke nykyään maksaa? Kun mää olin ajatellu
vaihtaa Mirtazapinin (joka mullon lähinnä unettomuuteen)
Doxaliin, mutta kuvittelin, ettei sitä enää käytetä.
Muistaakseni oli halpa lääke… :question:

Emt en viittiny ostaa viel, saisin 30+100 (ja saman verran lisää jos toi huomen uskoo ko meen väittää et hukkasin respan, siin respas ko sattus olee 600mg klonatsepaamia kans…)

Jos se lihottaa niin helvetin hyvä, kadulla ihmiset kuiskii et selkee pirinisti ko oon nii vitun laiha :laughing:

Kyllä ne heti alkavat vaikuttumaan. Trisykliset masennuslääkkeet eivät omaa ainakaan SSRI tyyppistä odottelua ennen vaikutuksen alkua. Varsin sedatiivisesti vaikuttuvat, eli jos oikeata unettomuutta on niin auttavat kyllä.

Joskus 100mg tipautti melko hyvin. Viihdekäyttöön eivät sovellu millään.

Minulla on Doxal unilääkkeenä. Erittäin hyvä siihen tarkoitukseen :slight_smile:

Juu unettomuuteen toimivat tietenkin heti :slight_smile:
Masennus lähtee hiljalleen.

mulla aiheutti ikävän “jäisen” olon aina aamuisin kun illalla otti pienen annoksen nukahtamiseen

Tota menoa lähtee rivatrilitkin.

Se ei pelaa joka pelkää :smiling_imp:

Ja ottaen huomioon mitä kaikkee paskaa noitten rivojen kans on tullu kohellettua ni melkee parempi jos lähteeki.

On ollut monesti samanlainen tunne erinäisten lääkkeitten kanssa…

Doxalilla ei tosiaan ole mitään viihdearvoa. Itselläni annostus on nykyisin 150 mg iltaisin. Nukuttamaan alkaa 1-2 tunnin päästä tuosta, ja silloin väsyttää niin, että nukahtaa seisaalleen, ellei mene heti sänkyyn. Tiedän tosin ihmisiä, joille Doxal ei tehoa ollenkaan unettomuuteen :frowning: Yksilöllistä.

Minäkin taivun sille kannalle, että Doxalista ei ole yhtään mihinkään. Se on ikivanha lääke ja sen tilalle on kehitetty jo kymmeniä sitä parempia lääkkeitä korvaamaan koko Doxal. Mulla sitä määrittiin myös Tenoxien oheen psyykelääkkeeks, mut se väsytti niin paljon, etten jaksanut aamuin enää nousta ylös. Tällöin lekuri ehdotti Doxal- annostukseni kaksinkertaistamista…! Minä suhtauduin asiaan sen verran epäilevästi, että vaikka maksusitoumuksella lunastin tuplaDoxalit- en ainoatakaan pilleriä suuhuni laittanut vaan vaihtelin psyykelääkkeitä niin kauan kunnes löysin oikean.

Tenox on ok nukkumiseen, Stella melkein parempi ja siihen päälle kun ottaa muutaman esucosin , niin se pidentää unta. Jos esim. on tapana heräillä aamuöisin, niin esucos hillitsee mulla sitä.

Doxalista pitäisi näinä moderneina lääketieteen päivinä luopua kokonaan. Sivu/haittavaikutukset mielestäni turhan suuret verrattuna kyseenalaisiin hyötyihin.

Joo taidan hakee noi doxalit ja myydä jolleki pennuille tai jotai ja hakee sit oikeita ryynejä tilalle…

Sain muute sen 300x2mg rivatril uudestaa :sunglasses:

Tuntuu vähän oudoilta määriltä noi määrät.

Tosin bentsoissa ihmiset valehtelee mitä sattuunsa ja kelaa vielä, että menee läpi.