Dokaamisen ja tissuttelun ero

Hei. Juon aamupäivisin noin 10-12 keskiolutta joka päivä. Onko se tissuttelua näillä annoksilla vai varsinaista dokaamista?

Tätä on nyt jatkunut melkein kaksi vuotta. Ennen sitä olin tuurijuoppo ja pystyin olemaan juomatta jopa kuukauden. Silloin tuli otettua runsaamin ja myös viinaa. Haluaisin hoitoa heti, koska jatkuva dokaaminen tai tissuttelu on vetänyt mun yleiskunnon tosi huonoksi, mutta esteenä hoidon hakeutumiseen on Diapam-resepti jonka saan terveysasemalta ja pelkään taas että se evätään jos kerron juomisesta.

Moro!

Tarkoitatko, että juot ennen puoltapäivää tuon satsin, ja siis lopetat iltapäivään mennessä?

Meikäläinen juo joka päivä, melkein… Omalla kohdallani ykkösolut on ollut aika iso pelastaja. Nykyisin yli puolet oluista menee ykkösenä, vaikka annosmäärät yhteenlaskettuna ovatkin edelleen reilusti suurkulutuksen puolella.

Aika erikoinen aika vuorokaudesta juoda 12 olutta aamupäivästä jos jätät sen todella siihen? Toisaalta mikäs minä olen tuomistemaan. Jos juot tuon 12 annosta aamupäivästä ja jätät sen siihen niin et missään nimessä ole alkoholisti. Kaukana siitä.

Minusta sinun tulisi kyseenalaistaa tuo juomisesi, että mitä se juominen sinulle antaa ja, että voisiko jokin muukin asia kuin juominen antaa sinulle sen vastaavan olon. Itse näkisin, että sinulla on ainakin kaikki mahdollisuus vielä parantua alkoholista.

Jos joka päivä juo 10-12 olutta ja ihan sama sille kellonajalle niin kyllä se mun mielestä on dokaamista/ryyppäämistä/juopottelua. Voihan sitä tissutteluksikin kutsua, mutta kyllä se on valtava olutmäärä viikkokulutuksella. Alkoholiahan se kuitenkin on. Mitä lie tuo määrä olutta tekee kirkkaana viinana?

Kyllä. Noin kahdessa tunnissa ja sitten lopetan. Seuraavana aamuna sama toistuu.

[quote=“vilmasto”]
Jos joka päivä juo 10-12 olutta ja ihan sama sille kellonajalle niin kyllä se mun mielestä on dokaamista/ryyppäämistä/juopottelua. Voihan sitä tissutteluksikin kutsua, mutta kyllä se on valtava olutmäärä viikkokulutuksella. Alkoholiahan se kuitenkin on. Mitä lie tuo määrä olutta tekee kirkkaana viinana?[/quote]

Relevantti kysymys, mielestäni se menee suurkulutuksen puoleen selvästi. Kai noita laskureita on saatavissa jossain.

Kiitos. Vastauksesi luo toivoa.

Minä olen sekakäyttäjä eli sekis, ja varmasti on olemassa muita foorumeita plinkissä tälle kohderyhmälle. Olen ymmärtänyt että “Me Vähentäjät” ketju yrittää pitää paikat puhtaina tämän tyyppisistä elementeistä. Olen kuitenkin kiitollinen monista vastauksista mitkä sain. Kiitos teille, hyvää yötä minun puolesta nyt.

No nyt kävi niin etten saanut unta ja vein tyhjät pullot kauppaan eli päivän satsi on nyt 19 olutta.

Mä en jotenkin näe että sillä on merkitystä miksi sitä juomista kutsuu tai mitä edes juo (kossua vai sampanjaa vai kaljaa), ne määrät on se mikä ratkaisee. On paljon ihmisiä jotka ei pidä olutta “niin pahana” mutta kyllä sitä oluellakin itsensä saa huonoon happeen. 12 olutta joka päivä on 84 olutta viikossa. Se on kyllä paljon.

Siis ymmärsinkö nyt oikein, että noin kymmenen keskaria päivässä. Sehän on siis 10 annossa päivässä ja jos joka päivä niin annosmäärä on 70 annosta. Korkea riskikulutus miehellä noin 25 annosta viikossa. Eli jos ymmärsin oikein, niin tosi iso määrä alkoholia tuosta tulee. Eihän sillä ole väliä mihin aikaan ne juo. Keho joutuu saman määrän alkoholia polttamaan.
En itse juo olutta ja en tunne sen prosentteja, joten voi olla, että ymmärsin väärin… korjatkaa.
Mutta jos noin on, niin kannattaa nyt pohtia vähennystä. Määrät kun tahtoo aina kasvaa ja aamupäivä lipsuu iltapäivän puolella. Ja sitä rataa…

Kirjoittele vaan tännekin! Voisit pikkuhiljaa vähentää määrästä. Siitä se lähtee!

Määrät nyt on mitä on. Ei joku 70 annosta viikossa ole vielä yhtikäs mitään. Itse olen juonut jo moniaita vuosia heittämällä. Hetkinen, lasken määrän. Ota tai jötö 135-150 juon jo ihan normiviikolla.

Lähemmäs 10 vuotta olen juonut sitten sitä lähemmäs 100 annoksen määrää. Määrät on toki yksilöllisiä. Toki voi olla aihetta olla huolissaan jo siitä jos juo 70 annosta viikossa, mutta ei tuo sinänsä annosmääränä vielä ole yhtään mitään.

Toki voi olla aihetta olla huolissaan jo siitä jos juo 70 annosta viikossa, mutta ei tuo sinänsä annosmääränä vielä ole yhtään mitään. Ei millään pahalla Consta, mutta jos sinä juot enemmän kuin tuo niin se ei vielä tee 70 annoksesta viikossa “ei yhtään mitään”. Kuten sanot määrät mitä kroppa ja/tai pää kestää on yksilöllisiä. Suositusrajat perustuvat väestötason tutkimuksiin, ts. mikä on suurimmalle osalle ihmisistä haitallista. Toisekseen fyysiset haitat huomaa konkreettisesti, mutta niitä haittavaikutuksia mitä seuraa pääkopalle ei välttämättä itse huomaakaan.
Lisäksi mietin, että miksi kenenkään täytyy “huvikseen” edes juoda niin paljoa. Ei varmaan kukaan juokaan huvikseen, todennäköisesti kyseessä on jo jonkinasteinen riippuvuus.

Onko kellään kokemuksia Reviasta (Naltroksen). Sehän aiheuttaa melko ikäviä sivuvaikutuksia mutta itselläni viinanhimo katoaa täydellisesti. Loppuvatko ikävät sivuvaikutukset pidemmän käytön jälkeen?

Käytän silloin tällöin naltreksonia ja voin kertoa, että joo - se auttaa kyllä tohon alkoholinkäyttöön erittäin hyvin. Mutta sitten se unipuoli sen jälkeen. Se onkin sitten aivan omaa luokkaansa. Nukahdan klo 21, herään klo 2, sen jälkeen nukun puolihorrosta tietämättä, olenko unessa vai hereillä, psykedeliaa parhaimmillaan vai pahimmillaan… 2 viikkoa olen parhaimmillani käyttänyt, ja pahoinvointi katoaa sinä aikana. Nukkuminen ei tasoittunut tuona aikana.

Pecorino. Tuo on myös totta, että Alkoholi kyllä tekee temput aivoille.

Itse olen sellaisessa asemassa, että huomaisin kyllä heti jos aivot alkaisi ottamaan osumaa koska pelaan paljon tappelupelejä netissä ja jonkin sortin kovia gangstereita vastaan pelaan (Euroopan parhaita), niin sen tautta jo itessään ei ole varaa tehdä ittestänsä mitään aivokuollutta.

Macraiveli on vanha nimimerkki. Nykyistä minimerkkiä en halua tuoda ilmi koska salaisuus :slight_smile:.

youtube.com/watch?v=XPDPFXHELy4

Hei, ketjun aavaja Pulusetä tässä uudella nimellä. Olin neljä päivää ilman alkoa, mutta tänään ratkesin ja ostin 12 pulloa olutta. Alku vaikutti todella hyvältä ja mä ajattelin että pystyn olemaan ilman koko loppuelämäni. Mä olen niin pettynyt itseeni.