DMX

Hengailu DMX planteu 1-2 24/7 välillä välipäiviä mitä neurotoksisia vaikutuksia?. Netti pullollaan tietoa mutta mitä mieltä?

Olin juuri tulossa avaamaan ketjun samasta asiasta. Tai no… mulla oli kysyttävää DXM:stä, ei DMX:stä :laughing: :laughing: Mut anyway, asiallisia vastauksia jookos? :slight_smile:

Olen ottanut about viikon ajan sellasia 1plateau ja 2plateau annoksia tyyliin koko ajan. Ainakin litra lääkärin määräämää yskänlääkettä on mennyt just siihen tyyliin et 50-100ml kerralla. Yskä on kyllä ollut ihan helvetin paha et sinänsä toi yskänlääkkeen käyttö on ok, mutta kun oon ottanut sitä ns. yliannoksina koko ajan, niin mitenkähän vaarallista mahtaa olla? Robskun DIHKAL:issa muistaakseni sanotaan et 1plateau-annoksen jälkeen tulis olla viikon tauko, 2plateau-annoksen jälkeen kahden viikon tauko.

Eipä oo henkkoht kokemusta pidemmästä sekistelystä dexmin voimin mut ne kerrat kun oon ottanut (3p) niin seuraavan päivän tai pari on ollut todella aivokuollut olo ja vielä viikon jälkeenkin jotkut jutut välillä vähän vääntyili yms.

En suosittele. On paljon parempiakin tapoja olla sekaisin, ja turvallisempia vielä. Eiku… enhän mä saa niitäkään täällä suositella.

Sen verran voisin sanoa että oon käyttänyt/kokeillut about 10 vuoden aikana yli 35 eri psykoaktiivia vaihtelevassa määrin ja dexmi pitää perää hupiarvossa sekä huvin ja damagen suhteessa. Melkein mikä vaan muu on sen kepittänyt. Ainoo yhtä turha mieleen tuleva on rööki.

Niin no noi on sit eri juttu jos lähtee kokeileen kaikkia eri psykoaktiiveja (se on vissiin virallinen sana noille? :unamused: ) Tarttee vähän enemmän kai tietämystäki ja perehtyneisyyttä ku se et juo vaan puoli pulloa lääkärin määräämää yskänlääkettä.

Psykoaktiivinen aine tarkoittaa yksinkertaisesti keskushermoston kautta vaikuttavaa ainetta. Näin määriteltyinä esimerkiksi kaikki masennuslääkkeetkin ovat psykoaktiivisia aineita. Näistä voidaan erottaa esimerkiksi sellaiset psykoaktiiviset aineet, jotka tuottavat enemmän tai vähemmän välittömän vaikutuksen, jolloin esimerkiksi SSRI-lääkkeet voidaan rajata määritelmän ulkopuolelle.

Psykedeeli onkin sitten jo vaikeampi määritellä. Tietysti se voidaan määritellä esimerkiksi psykedeelisiä kokemuksia aiheuttavaksi aineeksi, mutta tämäkään ei sinänsä paljoa kerro. Psykedeeleistä on nykykäytännön mukaan tapana vielä erottaa dissosiatiivit (jollainen myös dekstrometorfaani on) ja deliriantit (esim. hulluruoho).

Vaikka tarkastelu rajattaisiin ainoastaan psykoaktiivisiin aineisiin, joiden vaikutus on välitön, ei 35 ainetta ole hirveän paljon, kun otetaan huomioon, että esimerkiksi pelkkiä bentsodiatsepiineja on Suomessa markkinoilla kymmentä erilaista.

Eikä se, että kyseessä on “vain” lääkärin määräämä yskänlääke, tee aineesta mitenkään turvallista, kun sitä otetaan yli määrätyn annostuksen. Varsinkin, jos määrätty yskänlääke on esimerkiksi Redol Comppia, jonka sisältämä salbutamoli voi tuolla annostuksella tehdä jo hallaa sydämelle. Ihan jo pelkästään dekstrometorfaaninkin takia tutustuisin hyvin tarkasti asiaan ennen isojen annosten nauttimista.

Nimenomaan, ei dxm ole mikään kevyt huume, vaikka sitä saa hankittua jo alkaen reseptivapaista yskänlääkkeistä. Siksi kyselinkin, että kuinka vaarallista tuollainen päivittäinen 1p tai 2p annosten nauttiminen on. Virallista tietoa aiheesta tuskin löytyy.

No aikoinaa tääl suositeltii sitä alle 50 kertaa elämäs ja itelläni se vetäminen (ku ei muuta ollut) loppu just ennen sitä 50 kertaa ku alkoi aine käymään tylsäks… Mut aika vahvaa kyl on ja mum mielest vahvuudeltaan verrattavis esmes happoon ihan kepeest mikäli pää ei kestä jotain 3 plateun juttuja… Ite oon ollu mm. avaruusalukses, maailma on ollu ku super mario 1:ses aivan 2-ulotteinen ja oon jutellu jumalan kans (pienellä koska tuskin Jumala oli) ja sitä ennen sen alaisten kanssa. Meinasin vielä et kandeeko kenties pelätä mut ajattelin et turvallisest ne mut perille vie ku on kyytiinki ottanu. Tästä on aikaa ja ei tuo dexmi toimi enää nii ku ekoil kerroil ku useammin veti, mut siitä puhutaa et tulee päähän reikiä; tiedä tästä…

Ja aikoinaa kunnon katu-dekeist puhuttii et vetää yskänlääkettä jos ei saa viinaa; taitaa olla nykyää nidejen hommaa tai oli jo mun aikoin muutama vuos sit ja kauemminkin :blush:

Mun mielest nuo välit on osittain siit tolen kasvust joka nousee älytönt tahtia mut tuskinpa kovin terveellistäkään on. Aika ihme et vielä vajaa v. sit täälläpäin usea olis tahtonu vetää tuota ja lupasin kyl kovast auttaa tekemään aineen sellaseen muotoon et sitä kandee vetää ku kukaa ei oikeasti tienny mitään ohjeita aiheeseen :unamused: … No mut opastamatta jäi ja eiköhän näin oo parempi kaikkien kannalta :laughing:

Tolet on kyllä noussu tosi nopeeta tähän dxm:ään. Eilen kun otin sellasen 4mg/kg annoksen eli 2plateaun puolella jo, niin en huomannu kyllä juuri mitään vaikutuksia. Musa kuulosti ehkä normaalia paremmalta, mut ajelin autolla ihan normaalisti ja ehkä tavallista mukavampaa oli jutella kännisten ihmisten kans kun itse olin kuskina. Muistelen et joskus ekoilla kerroilla kun kokeili, niin tollanen plateau2-annos oli sitä et sai miettiä onko lauseessa “jätätkö sen voi- ja makkarapaketin siihen pöydälle jos syön itekki leipää” mitään järkeä. Just sellanen kunnon olo et lauseiden muodostaminen oli hankalaa ja vessan lattian kaakeloinneista löytyi vaikka mitä siistejä kuvioyhdistelmiä. Samaan aikaan pää oli sekasin niinku ois kännissä ollu.

No tuskin se ainakaan terveellistä on? Vaikka tuo “reikiä päähän” eli Olneyn haavaumat onkin taidettu jo nykytiedon valossa kumota.

Mutta plinkki nyt on huono paikka etsiä oikeaa tietoa (toki sekin parempi kuin ei mitään). Itse alottaisin varmaan lukemalla erowidista dxm-faqin, siitä tai muualta kyseiseltä sivustolta varmasti löytyy linkkejä myös ihan viralliseen tutkimustietoon.

Joo ei mulla oo tarkotus jatkaa tätä DXM:n päivittäiskäyttöä. Varmasti terveydelle haitallista tollanen päivittäin 1p tai 2p annosten vetäminen, vaikkei mitään reikiä päähän (=just noi Olneyn haavaumat) tuliskaan.

Ei mullaakaan. Tolen nousemisen olen itsekkin huomannut selvästi. Mitens tää: mulla menee puhuminen, Sanojen muodostamaminen helvetin hankalaksi planteu 1-2:sella? Ulkopuoliset luulee, että on kännissä tai aineissa.

dextrometorfaani on kieltämättä aika mukava aine… silla pääsee sellasiin leveleihin et mikään muu ei sinne vie… mutta ei tosin kyllä kannata resilarii juoda ihan sinällään ei oo varmasti miellyttävä kokemus :smiley: