Day 4: Antabuksesta sivuoireita

Antabuksen sivuoireet ovat nyt tulleet selvästi. Yhä voimistuvana on merisairas ja oksettava olo. Lisäksi suussa maistuu pilaantuneelle ja hengityskin taitaa haista pahalle.

Mitähän tekisi? Ilman Antabusta en usko voittavani tätä taistelua: nytkin tekee viinaa pirusti mieli. Riittäisiköhän annoksen puolittaminen sivuoireiden poistumiseen?

Lisäksi nukuttaa aivan vietävästi. On tietysti mahdotonta sanoa, mikä johtuu viinan lopettamisesta ja mikä Antabuksesta. Mitään palkintoa lopettamisesta elimistö ei kuitenkaan ole saanut, vaan olo on kuin krapulassa.

Väsymys on ihan tyypillistä kun lopettaa alkoholin käytön ja elimistö ryhtyy korjaamaan itseään.

Mutta, kaikella kunnioituksella, pitääkö sinun joka päivälle avata oma ketju ?

Niitähän tulee ihan älyttömästi jo parissa kuukaudessa.

Haitannooko tuo mittään, jos tulee ketjuja?

Antabuksen alussa on oireita, mutta kyllä ne helpottaa ajan kanssa, kun elimistö kunnolla tottuu.

Tsemppiä axcu51! :slight_smile:

En mä tiedä haittaako ketjujen määrä… Olis vaan helpompi axcun itsensä ja muiden seurata koko kehityskaarta, kun kaikki alusta alkaen olis samassa ketjussa. Usein sitä itsekin haluaa palata aikaisempiin mietteisiinsä ja ne on helppo löytää, kun ne on samassa ketjussa. Samaten, jos joku uusi lukija tulee nyt tai myöhemmin, niin halutessaan ilman isompaa pomppimista pystyisi lukemaan aina jokaisen koko tarinan yhdestä ketjusta.

4 päivää on jo hyvä alku! :slight_smile:

Ryyppääminen on fysiikalle raskasta ja ryyppäämisen loputtua väsymys on kehon tapa käskeä lepäämään. Neljässä päivässä ei vielä suuremmin taida raittiuspalkintoja ropista, muuten kuin vieroitusoireet pikku hiljaa helpottaa. Mutta malttia mukaan nyt, raittiuden hyödyt tulee pikkuhiljaa mutta varmasti :smiley:

Ok, arvelinkin että pävittelen liikaa ja nopeastihan kuittia tuli. Pidän jatkossa matalaa profiilia.

^
Eihän kyse ollut siitä, että päivittäisit kuulumiasi turhan nopeaan tahtiin, vaan kuten esim. mariamagdalena fiksusti selitti. Minäkin olen sinun antabusseikkailujesi alkumetrejä seurannut, ja olisi iisimpää sekä lukijoidesi että itsesikin kannalta, jos sinulla olisi yksi pääketju, johon voit yhdessä yössä tuutata surutta vaikka viisikymmentä viestiä, jos siltä tuntuu. ← tähän lausuntoon ei sisälly ironiaa, oikeasti. Matalaa profiilia ei siis todellakaan tarvitse pitää, vaan keskitys olisi vähän kuin homman juju. :slight_smile:

Tätä nimenomaa tarkoitin.

Tuossa vaiheessa usein kuten aloittajallakin tuntuu itsetunto olevan niin maissa, että hyvää tarkoittavat asiatkin koetaan moitteena.

Älähän nyt! :slight_smile: Mä ainakin oon hengessä mukana sunkin “taistelussa” ja toivotan voimia! Meillä kaikillahan on yhteinen tavoite: alkoholin käytön lopettaminen ja nimenomaan tänne on hyvä purkaa ja kirjoittaa tuntemuksiaan.

Antabuksestakin voi tosiaan tulla sivuoireita ja muutenkin olo on raittiuden alussa monin tavoin kurja. Mutta osalla se on hyvä kainalosauva alussa. Nimittäin etanolista niitä sivuoireta vasta tuleekin.

Itsellä on ollut muutaman kerran tuo antabus. En ole lopettaja, mutta vehentäjä ja jos vähentäminen ei saa pysymään juomamäärää kohtuudessa, niin olen sitä antabusta käyttänyt. Yleensä se aina varsinkin alussa saa mahan sekaisin ja henki haisee pahalle. Jostakin syystä maha tottuu siihen ajan kanssa ja ainakaan omasta mielestä ei edes henki enää haise pahalle, kun antabusta on jonkin aikaa käyttänyt.

Saahan tuota omaa kehitystä seurailla kun klikkaa nimimerkkiään. Eipä kaikki halua itestään hirveetä meteliä pitää. Jatkele samaan malliin. Eiköhän nuo plinkin moderaattorit poistele vanhoja ketjuja pois. Eipä täällä kaikilla mitään ketjua ole. Sen kun perustelet ketjuja. Tämäkin Day 4 aihe ihan hyvä ja ajatuksia herättävä. Kyllä minäkin siitä aineesta kuvaavanlaisia sivuoireita sain. Pitää vaan jonkun aikaa kestää sen kanssa, että pääsee pahimman yli. Tuokin Antabus on hyvä kainalosauva ja sen kanssa ei tarvitse mietiskellä juomista. Kun ei voi sen kanssa juoda.

Mut joo… Herkillähän sitä alussa on. Älä välitä pienestä kritiikistä. Minusta mielenkiintoista seurata näitä Day-juttuja… Mikähän on Day 5:sen aihe? Missä mennään? Onko korkki pysynyt kiinni?

Tsemppiä sinne!

ps. Hengen hajun varmaan saa minttupastillilla piiloon. Onhan näitä konsteja.

Kiitos PUNATULKKU näistä sanoista. Olet mukava ihminen, ihan ykkönen.

En kuitenkaan uskalla avata DAY 5 ketjua: siitä tulisi suuräläkkä. Mieli kuitenkin teki, sillä nyt olen tehnyt “kaikkien aikojen” ENNÄTYKSEN. Olen joskus pari vuotta sitten ollut neljä päivää juomatta, mutta en viittä en muista. Tosin vielähän tässä ehtii sortua: DAY 5:ta on vielä pari tuntia jäljellä : /

Jätin Antabuksen tänään ottamatta. Heti tuli parempi olo. Ei ole kuitenkaan hyvät fiilikset: väsyttää, ärsyttää, janottaa ja pelottaa. Tuleva viikonloppu mökillä tuntuu erityisen pelottavalta. Mitä mökillä edes voi tehdä kun ei saa juoda … ?