cipralexin vaihto venlaflaxiin

Eli siis… lopettelen tässä cipralexiä … Oon nyt 3päivää tehnyt tätä ja olo on kamala… Lääkäri ei suostunut kirjoittamaan kuin 30tablettia opamoxia ja niistäkin on enään 4 jäljellä. :frowning: Moniko tietää kauanko nämä viekkarit kestää?? Alotusannos oli 20mg ja nyt syön siis 3 päivää 15mg. Puhe oli että tämän viikon aikana saisin tiputettua annoksen 5mg ja sitten aloittaisin uuden lääkkeen. Vaan kun olo on aivan kamala… Miten hitossa tähänkin ihmiset pystyy ja kuulemma vielä ilman mitään oireita??? :angry:

Minä oon syönyt tuota sitalopraamia lähes tauotta jo 14 vuotta. Kun olin yhessä välissä vuoden ilman, niin mulle tuli vielä puoli vuotta lääkkeen lopettamisen jälkeen sellaisia yöllisiä unihalvauskohtauksia ja sähköiskun tapaisia tuntemuksia “vieroitusoireena”… Päänsärkyä saattaa aluksi tulla kanssa.

Lääkärithän hyvin usein näiden masistroppien kohdalla puhuvat “lopetusoireista” :unamused: Kyllä ne oikeasti ovat ihan kunnon refloja, joskus hyvinkin pitkä aikaisia ja ikäviä.

Hyvin yksilöllistä on kauanko nuo oireet kestävät… Eikö tuota vähennystä/lopetusta voi tehdä hitaammin?
Tuosta venlafaksiinista tulee muuten sit yleensä huomattavasti kovemmat reflat mikäli se joskus pitää lopettaa. Oman kokemukseni, lukemani ja kuulemani perusteella…

Mua jaksaa hieman naurattaa tuo lopetusoireet -termi. Silloin tosin ei ole naurattanut tippaakaan, kun itse olen “lopetusoireista” kärsinyt :imp: . Tiedän tuskasi, panacodi :frowning: . Koeta kestää. Se venlafaksiiniin siirtyminen kyllä todennäköisesti lopettaa nuo vieroitusoireesi, mutta mulla on täysin sama kokemus, kuin SoiKanteleella, että venlafaksiinista vieroittautuminen on vielä tuskallisempaa, kuin Cipralexista. Minä en enää noita myrkkyjä ota :angry: . Tarpeeksi hankalaa tämä elämä noiden nykyistenkin troppien kanssa pelatessa.

Huomenta :smiley:

Kiitos Winston ja muut kommenteista. Tänään mennään 10tabletilla ja eilen huomasin jo että alkoi hieman helpottamaan nuo oireet. Tosin tänään on taas tiputus päivä että luultavasti kaikki alkaa uudelleen mutta nyt ainakin tiedän mitä on odotettavissa :unamused: Eli se helpottaa oloa jo tosi paljon.

Mutta ette usko kuinka onnellinen mä olen kun vihdoinkin pääsen lopettamaan tuon cipralexin. Nyt voin siirtyä kipulääke puolella taas tramaliin eikä tartte enään noita codeja rouskutella… :sunglasses:

^ Olenko mä pudonnut kärryiltä taas jossakin vaiheessa? Eipä olisi mitään uutta :unamused: . Siis sun pitää lopettaa Cipralex, jotta voisit syödä Tramaleita kipuihin. Okei, tähän asti ymmärrän, koska siinähän on se serotoniinisyndrooman riski, jos syö päällekäin tramadolia ja jotakin SSRI-/SNRI-lääkettä. Mutta sitten tuo venlafaksiini tramadolin kylkiäisiksi :astonished: …? Eikös siinä ole aivan yhtä suuri serotoniinisyndrooman riski? Ja miksi ihmeessä pitäisi syödä Tramaleiden lisäksi vielä jotakin mielipidelääkettä, kun tramadolissa on jo itsessään se SNRI-vaikutus? Mulla ainakin Tramalit toimivat kaikista parhaina mielialalääkkeinä. Ne perusmielipidelääkkeet eivät sitten olekaan toimineet, ainakaan toivotulla tavalla :angry: .

Oot winston pudonnut kärryiltä :laughing: :laughing:

Tosin en oo täällä syytä tuohon lääkevaihtoon kertonutkaan. Tarkoituksena on saada tuo paniikkihäiriö ja masennus kuriin tuolla toisella lääkkeellä. Toisaalta on niin kiva kun tuo cipralexi loppuu kokonaan ja uuden lääkkeen kokeilu määrä on hyvin pieni. Jos se vaikka auttaisi ihan pikkuisella annoksella. Ei tarvitsisi myrkyttää kroppaa enempää… :unamused:

Ja tosiaan… Tramaleista haaveilen… Auttaa kipuunkin paljon paremmin kuin panacod. Vaan saapi nähdä mitä mieltä on lääkäri asiasta maanantaina… :unamused: Tuon mielipidelääkkeen annos on kuitenkin niin pieni että syndrooman riski on aikas olematon… :unamused: