onko kellään kokemuksia ton lääkkeen lopettamisesta,ite oon syöny tota 4 vuotta ja nyt ois aikomus lopetella mut pitää varmaan pudottaa eka annosta nyt menee 10mg.eli ei seinään lopetusta varmaan kannata.
On niin pieni annos tuo 10mg että lopettaisin kerralla tai sitten vain alkuun 5mg pois ja myöhemmin loput.
Pikkuhiljaa vähentelet annosta,onneks se ei oo ollut kovin suuri.Jos saat vaikka 7.5mg napin halkaistua,ensin puoliks,sit puolikas ja toisesta puolet,sillä viikko ja sit 5 mg vko sit 2.5mg vko,pehmee lasku.Jos vaan onnistuu.Nää on vaa mun neuvoja,ite katkasin seinään isomman annoksen ja se ei ollu nii mukavaa.
Ite lopetin sen syönnin parisen kuukautta sitten seinään 15mg:n päiväannoksesta. Kyseinen lääke toimi minulla ainoastaan vaan ensimmäisellä viikolla, jonka jälkeen se neutralisoi minut, mutta ahistus ja vitutus, saati ne muut jutskat mihin se oli määrätty ei kadonnut mihinkään, vaan ei niinkään enää jaksanu ajatella itsemurhia yms. niinku nytten, mutta nyt myös naurattaakin välillä.
Itse lopetusta koitin eka tiputtaa 10mg annokseen jo kuukausia sitten, jonka jälkeen koitin suoraan seinään lopettaa, tuli viekkarit ja päätin alottaa taas uudestaan syömään 15mg.
Ja nyt pari kuukaut sit, ku lopetin ton syönnin taas seinään, ni kolmantena päivänä tuli huimausta, ja aina ku kääntö päätä tai edes päätä paikallaan pitäessä katsoi silmillä vasemmalle tai oikealle huippas jne. Mutta ei alkuunkaan mitään pahoja ees kuitenkaan ollut itellä noi. Se siit paheni sit noin viikon verran eteenpäin, jonka jälkeen se huippailu yms. jatku viel viikon ainaki, kunnes se sit alko häviämään ja nyt sitä ei enää ees huomaa. Vieläkin tulee toisinaan päiviä jolloin vähän huippassee, mutta en tiiä johtuuko se sit paniikkihäiriöstä. Jotkut on kirjotellu, et masarit heikentäis lähimuistia, et unohtaa helposti jonkun asian mitä oli rupeemas tekeen, mut itestä tuntuu, et mulla tuo lähimuistin tuntu heittelevän sen jälkeen, ku oli just ne lopetusoireet. Hikoilua myös oli lievää, mutta ei mitään yöheräilyjä tms.
Mulle tuo Cipralex määrättiin vaikeaan sosiaalistentilanteidenpelkoon, paniikkihäiriöön ja keskivaikeaan masennukseen, joista viimeistä minulla ei mielestäni ole, tai ainakaan mielialalääkkeet ei siihen ole oikea ratkaisu, vaan enemmänkin seuran puute, vaikka tykkäänkin lymyillä kämpilläni etupäässä yksikseni. Ihmetyttää vaan, ku kaupassakin on usein hankala käydä, ni miksi semmoselle ihmiselle ei sit voida kirjottaa tehokkaita lääkkeitä, jotka oikeesti auttas. Ehkä asiaan sitten vaikuttaa se, että olen epämääräisen näköinen syrjäytynyt hyypiö ja täytän myös sen riskiryhmän, eli nuoren miehen kriteerin.
Ihmetyttää vaan et, ku esimerkiksi pieniä määriä mitä olen syönyt Xanoria (ei ommaa respaa), poistaa vitutuksen ja paniikkikohtauksen yms. pelkotilat tosi tehokkaasti, niin niitä ei edes ehdoteta ja annappa vaan, ku menee vihjailemaan, et kirjotappas mulle tommosta droppia, ni aletaan paasaamaan riippuvuudesta yms. (näin siis oletan). Ens torstain ois psyk. lekurin aika, ni pittää koittaa vaatia tosissaan ja sannoo, et mittää masareita en ainakkaa ennää vejä.
Ainakaa mielialalääkkeit en aijo enää syödä, ellei sit tarpeeks makseta. Aiheutti vaan sen mulle, et tääl kämpälläkää ei enää huvittanu tehä yhtää mitää, muutaku jos joi esimerkiksi kaljaa, ni jakso olla koneella. Ei hyvä.
Ja Antabuksen oon valmis myös ottamaan ihan just noitten mahdollisten rauhottavien takia ja muutenkin tullu jo seittemän ja puol vuotta juotuu (siit eka kerrasta), ni ei oikee huvita sekää enää. Kolme viikkoo sit ois pitäny tulla aika A-klinsalt, mut eipä oo tullu! Vittu mitä paskaa tääl “Lottovoittomaas” on assuu.
No tää meni nyt tosi aiheen vierestä, joten anteeksi siitä, jos jottai häirihtee. Eka viesti kuiteski täl foorumil ja halusin vastata tuohon Cipralex-juttuun, ni tein sit nickin ja tulin niit omakohtasia lopetusoireita kertomaan, mut alko siin lomassa mieli tehä kirjotella vähän lisää kaikkee paskaa maan ja taivaan väliltä.
edit
Ite oon syöny tota vuoden 20mg annostuksella. Nyt lopetuskuuri meneillään 1vk 10mg 2vk 10mg ja 5mg vuorotellen 3vk 5mg 4vk 5mg joka toinen päivä. Nyt viiminen viikko alkaa just ja ainaki toistaseks ei o tullu ‘sähköiskuja’ yms. paskaa…
Ite joskus rouhinu 15mg annoksella ahdistukseen ja sos.fobiaan. Ei minkäänlaista vaikutusta, ei vieroitusoireita eikä sivuvaikutuksia…ainakaan huomannut.
Hehe. Ei tietenkään sais nauraa muttaku ite ollu samanlaisessa tilanteessa, toi kuvaa hyvin sitä oloa ku haluis tehä jotain mut ei pysty.