Chasing Death eli jahdataan kuolemaa

Tuli ostettua Slayerin uusin LP ja on hyvä. Siellä on kappale nimeltään Chasing Death, joka kertoo siitä, kuinka kaverit alkaa kuolla ympäriltä, koska juovat liikaa. Kun itsekkin välillä juo todella liikaa, niin hyvin koskettava kappale.

Kuunnelkaa ja antakaa mielipiteitä.

Onko kokemuksia kavereiden kuolemisesta viinaan tai onko ollut itsellä lähellä?

youtube.com/watch?v=bjQef2XXRKE

Biisin tekijä kertoo biisistä seuraavaa:

King: “For ‘Chasing Death’, as you get older, you’re friends start dropping. You’re having that new sensation. My guitar tech Armand “Butts” Crump III died earlier this year, and he was 35-years-old. Those are the tough ones. Nobody expects a healthy person to just kick off at 35. It’s the idea of dealing with this because that didn’t happen when we were all 20. It’s talking about stuff like that. ‘Chasing Death’ is not directly related to any of my friends dying. It’s like people who drink too much. They don’t help themselves out so they’re chasing death.”

Sanat:

“Chasing Death”

You can never truly see
Inside the ones you know
Until you’ve found them near
The edge of self-control

All I hear are lies
You’re lying to yourself
And everything is out of control

You’re just a fuckin’ slave of discontent
I’m sick of watching you dig this hole

Time waits - for no one
Won’t stop - It can’t be outrun
You know - That pain in your head
Won’t stop 'til the desperation ends

You’ve found yourself chasing death
Oblivious until the end
You’ll never stop chasing death

Innocence, common sense, I don’t see the relevance
Of anything that you’ve got to say
Parasite, socialite, you’re never gonna win this fight
There is no fucking easy way out
No easy way out

I know I should have seen it all coming
But I had to find it out on my own
A whore to incompetence you hide behind
The shadow that once was your thrown
Control is a discipline even when
Frustration just stands in your way
The throes of insanity feel just like
A war inside you everyday

I know I should have seen it all coming
But I had to find it out on my own
A whore to incompetence you hide behind
The shadow that once was your thrown
Control is a discipline even when
Frustration just stands in your way
The throes of insanity feel just like
A war inside you everyday

Time waits - for no one
Won’t stop - It can’t be outrun
There’s just - no way of knowing
How long - paranoia’s growing
Please - Just take away this feeling
You know - That pain in your head
Won’t stop until the desperation ends

You’ve found yourself chasing death
Oblivious until the end
You’ll never stop until you’re dead

Innocence, common sense, I don’t see the relevance
Of anything that you’ve got to say
Parasite, socialite, you’re never gonna win this fight
There is no fucking easy way out
No easy way out
No easy way out
No easy way out

Juopottelu on tosiaan silkkaa itsemurhaa, vaikkei sitä ehkä itse aina semmoiseksi mielläkkään. Reilu 4 promillea oli itsellä kun viime syksynä kun tajuttomana sairaalan letkuihin päädyin. Hengitys vielä pihisi ja sydän löi, mutta vähän arpapeliähän se aina on että milloin loppuu tuuri. Parempi vaan ettei juopon rulettia pelaa, koska pääpalkintona on vain nopea lähtö ja lohdutuspalkintoa hidas kuolema… :unamused:

Tuommoset 4 promillea mullakin oli kerran ja sekaisin kuin mikä. Kohtuukäyttö on niin vaikeaa.

“There is no fucking easy way out” - Komppaan vahvasti Slayeria ja vedän Antabusta tänäänkin naamaan. Se sentään tekee elämän edes vähän helpommaksi, vaikkei mitään paratiisia takaakkaan… :wink:

:sunglasses:

Mullakin vaikuttaa antabus, mutta lopetin sen ottamisen 17.9.2015 ja pian ei taas siis vaikuta. Harkitsen vahvasti, että jatkaisko sitä kuuria kaiken varalta.

Tuossa on kyllä ironiaa. Jeff Haineken eiku Jeff Hannemann kuoli maksakirroosiin.

Kiitos tästä viestistä. Mietin eilen koko illan tuota antabusta ja nyt, kun heräsin liian aikaisin, niin otin taas sitä ja seuraava liikajuominen siirtyy eteenpäin. Jos olisin loppuvuoden selvinpäin.

Hiljaistapa on. Taisi olla liian rankka aihe.

Itsellä siis meni pari vuotta sitten niin överiksi kaljan kanssa, että useampi päivä meni laatikollinen (24) kotona ja vielä illa/yöllä baariin. Välillä varmasti oli yli 4 promillea. Siitä asti olen vähentänyt lähinnä antabuksen avulla. Meinasi henki mennä.

Vähentäjissä on aina hiljaista. Lopettajien puolella riittää meteliä, jostain syystä. Hiljaisuudesta tuli mieleen, että Antabuksen kanssa päänupissa on yllättävän hiljaista kaikessa mikä liittyy alkoholiin. Ilman Antabusta mielessä laukkaa vaikka mitä mielikuvaa juomisen puolesta ja vastaan, kohtuukäyttön suunnittelua, annosten laskeskelua. Mulla tuota hiljaiseloa tulee nyt viikko täyteen, eikä vieläkään harmita.

Minulla on nyt toinen purkki antabusta menossa. Ne kaksi purkillista lääkäri määräsi. Niiden jälkeen saatan kokeilla kohtuukäyttöä, mutta jos ei onnistu, niin sitten kannattaa harkita kokonaan lopettamista.

Omista idoleista Jeff Hannemann ja Bon Scott (Avatarissa kuva) ovat kuolleet tähän samaan ongelmaan, joka on itsellä ollut koko aikuisiän. Juominen jopa suurissa määrissä on hauskaa ja en sitä vastaan ole ollut. Kun ne määrät puolestaan menee sairaan suuriksi, niin sitten hauskuus on jo jäänyt taakse.

Mun mielestä kannattaa olla muutamakymmentä nappia varalla vaikka kokeilisikin olla ilman. Niiden kanssa pääsee nopsaan takaisin päiväjärjestykseen jos tuntuu että alkaa mennä enemmän nesteytystä kuin oli suunnitelmissa.

Sitten ajattelin semmoista että jos ottaakin vain yhden napin joka toinen päivä, niin tipaton kuuri riittää puolet pidempään. Oli miten oli, niin eiköhän parin viikon “tissuttelu” maksa kuitenkin yhtä paljon kuin uusi purkki Antabusta.

Talvella söin antabusta päivittäin. Maksa-arvoni kohosivat antabuksen takia sen verran, että annostusta oli pienennettävä. Yksi antabustbl kaksi kertaa viikossa. Se riitti ja toimi ihan hyvin. Viiden kuukauden käytön jälkeen lopetin antabuksen. Nyt minulla on muutama “varatabletti” pahojen päivien varalle. Jos pelkään alkavani kännätä esm. joissakin juhlissa, niin nappaan 1/2 antabusta ennen juhliin lähtöä.
Näinkin sitä voi pysyä selväpäisenä! :imp:

Ei ole itsellä ollut lähellä mutta yksi aika läheinen kaveri lähti vähän yli viisikymppisenä. Kolme muutakin tuttua on viinan takia hautaan päätynyt, kukaan ei ehtinyt 55 vuotta täyttää eikä lähtenyt oman käden kautta muutoin kuin juomalla. Olisihan noilla kaikilla melko varmaan ollut raittiina vielä vuosikymmeniä jäljellä. Pistää miettimään :open_mouth:

“Juu Ei”, kyllä se viinan juominen monen kohdalla nopeuttaa valitettavasti.

Tänään otin viimeisen antabuksen. Liian sekaisin menee maha tällä hetkellä siitä, että ei voi mitään. Lokakuun olen selvinpäin ihan tahdonvoimalla. Kyllä jokaisen kannattaa yksi lääkkeetön ja viinaton kuukausi viettää. Helppo se on antabuksen avulla olla selvinpäin, mutta ihan ilman auttavaa lääkitystä kuukaudessa on tekemistä pelkällä tahdonvoimalla.

Kohtalotovereita ollaan. Mulla meni viimeinen antabus sunnuntaina. Maanantaina piti jo aloitella harjoittelemaan 5 viina-annoksen voimin ja eilenkin vielä piti litra siideriä ottaa. Punotus ja tykytys olivat ihan kiitettäviä. No, ehtiihän sitä tipatonta sitten Lokakuussakin viettää. Apua, mutta sehän tulee jo… huomenna? Ääks! :laughing:

Me taidetaan tosiaan olla kohtalotovereita. Neljän promillen kuoleman jahtaajia ja antabuksen ottajia. Itse en uskalla ottaa kuurin jälkeen noin pian kuin sinä ja todella olen selvinpäin lokakuun. Se on nyt kuulutettu täällä palstalla, joten on pakko olla tai tarjoan kaikille kierroksen.

Mä en ole onneksi luvannut vielä mitään, kunhan olen joutessani yllyttänyt muita tipattomaksi… :laughing: Mulla on pakastimessa vielä 3 desiä anisviinaa ja siellä se nyt väijyy. En kyllä heitä menemään, oli sen verran hyvää. Ensi perjantaina olisi hyvä hetki tehdä tiliä tuonkin putelin kanssa, kun ei enää Antabuskaan häiritse. Katotaan nyt, kunhan tässä napsuttelen ja petailen… :wink:

^ Tipattoman Lokakuun vahtikoira… :laughing:

Eilen olin korva-akupunktiossa. Noin 4 kk ollut huonoa unta max 3 h yössä. Viime yönä ilman väliheräämisiä 7 h unet ilman mitään lääkkeitä. Oliko se akupunktio niin tehokas? Olin hyvin epäilevä sen suhteen aluksi, mutta luulen sen auttaneen minua nukkumaan.