Bupresta keskusteluun lääkäriaika?

Niin, kun on niin, että on viime aikoina tuntunut, että tätä teksiputkea ei saakkaan poikki ihan ilman apua, niin miten nopeasti, mistä ja ylipäätään miten tuota asiaa ajatellen voisi saada lääkäriajan?

Kun terveyskeskushan se paikka on, mutta mennäkkö puhumaan asiasta psykiatriselle puolelle vaiko lääkäriajanvaraukseen?

Ja sitten se, että saako sen ajan tavallista nopeammin, kun tavallisesti kuitenkin kestää jokunen viikko saada lääkäriaika… Nimittäin ennemmin tässä itse hankkii vähän “helpottavia” ja hioo lopettelusuunnitelman isoista annoksista huolimatta, kun alkaa odottelemaan viikkotolkulla - siihen kun ei ole edes varaa.

Ja tietysti olisi hyvä nähdä se lääkäri juuri kun “tilanne” on päällä, koska muuten jos saa itse homman taas lopetettua tai siirryttyä satunnaiseen (kerta, pari viikossa) käyttöön niin silloin tulee peruttua aika tai vähäteltyä asiaa.

TK:sta lähimpään sairaalaan ja päihdepolille, ainakin jutteleen mikä järkevintä, mutta aika teräsheepo on jos omilla voimilla ja suunnitelmilla taperoi annokset alas ja lopettaa. Riippuu tietty käyttöajasta ja määristä yhtälailla ja kaikesta muusta.

Kipulääkityksenä se kaikki alko, sitten entiä mitä, muistan kyllä kaiken aika hyvin 2vuodelta (paremmin kun dokaus sekakäytössä aiemmin), mutta tosiaan aikalailla 2v takana käyttöö (päivittäistä, aluks 1-3mg nasaalista ½vuotta ja 1½vuotta 4-8mg i.v käyttöö…) itellä siis takana + bentso ja kaikki muut kovat lääkkeet isolla annoksilla, päihdeongelmainen ts. ojasta allikkoon. Mutta nyt alkaa piisaan tää jatkuva säätö kun ei omat lääkkeet bupren osalta riitä niin säätämistä joutuu harrastaan ja se vie aikaa ja lopulta itsetuntoo.

Lähimpään sairaalaan on useampi sata kilomtriä, joten ei mielellään.

Ja kyllä oon isoistakin annoksista joskus laskenut, avuksi bentsoja ja se idea, että ihan minivedot vain kun tuntuu niin pahalta ettei voi olla, tai sitten jotain muuta opiaattia. Kuukausi, pari käyttöä maksimi tähän asti, yleensä käytän kerran pari viikossa, mutta nyt taas karkasi käsistä ja tällä kertaa pidempi aika, pari kuukautta.

Minä lopetin alkoholin liikakäytön terveyshaittojen vuoksi joten opioideilla olen korvannut ja tosiaan ei niin suuria haittoja ole ollut, alkoholin kanssa tuli sairaalareissuja ja oli tosi paska olo, nyt ei teksin kanssa yhtään mutta riippuvuushan tämä on. Ja on minulla kipujakin ja lääkitystä siihen, diabetes rikkonut hermoratoja. En ole kai käyttänyt nasaalisesti kuin krran vaan aina suoneen, kun on kallista kamaa ja toimii mukavemmin näin.
Täällä missä asun ongelma on myös raha, tuon teksin hinta kun on tuplat mitä etelässä. Sielläkin kyllä tulee reissailtua.