Kertokaa mulle, kuinka paskana olen kun lopetan käytön?
Pieniä annoksia (0,1-0,2mg) , päivittäin…
Ja auttaako mikään niihin viekkareihin?
Kertokaa mulle, kuinka paskana olen kun lopetan käytön?
Pieniä annoksia (0,1-0,2mg) , päivittäin…
Ja auttaako mikään niihin viekkareihin?
täältä kyllä löytää vastauksia kaikkeen,siihenkin mitä ei haluaisi tietää…
tajusin tässä lukiessani että mulla on käytössä combo jota ei edes saisi vetää…gabapentiini, teemut ja bentsot…
bentsoja ei tarvinnut käyttää pitkään aikaan, ennenkö kaikki hajosi…Eipä sillä kyllä väliäkään vaikkei heräisi aamulla…
Kyllä sillä on väliä Nicky, et heräätkö vai et… Ja sä tiedät mitä tarkoitan…
Ole please varovainen niiden bentsojen kans…
Edit. Eikai sulla ihan kaikki sentään ole hajonnut, paljon on vielä arvokastakin asiaa sun elämässä…
Päivittäin… No kuinka monta päivää?
Moneskohan päivä…varmaan nyt viikon joka päivä…sitä ennen 4-5krt/vk 0,5-1 kpl…
Aluksi riitti 1/4 siitä 0,2mg nokkaan,sit se alkoi nouseen…nyt 0,2 päivässä…pitäis nyt lopettaa mut hirvittää et mitä siitä seuraa…
Niin siis kauan oot käyttänyt? pari viikkoa? Vuoden vai 10 vuotta?
Kyllähän siitä tulee vierkkarii. Ite olin melkein 2kk ilman, eilen sorrun subutexiin.
Millä lievittää refloja, lyricalla ehdottomasti ja bentsodiatsepiineillä, hatsi jeesaa myös hyvin kipuihin ja auttaa uneen jota on tosi vaikeea saada bupre refloissa, myös sirdalud on mainio koska se laskee verenpainetta ja auttaa uneen. Nasaalisesti nautittuna tehokkaasti. Sirdaludin pakkausselosteessa ei kielletä nasaalista käyttöä, nin semmoisen saa kait kertoa täällä (ja tuskin saa t:plinkin modet) Mitäs muuta, no liikunta on helvetin hyvä, mutta se on helvetin vaikee suburefloissa, mut uso pois se auttaa tosi paljon, kehoon ja mielialaan. Alkoholia ei kannata ottaa, krapulat on ihan hirveitä bupre refloissa. Mitäs muuta…no tietty se aika, 2-4 viikkao kun on ollut ilman niin rupee jeesaamaan, vaikka oliskin pitkä putki takana. Jos ribuli lentää ja on pakollisia menoja niin Imodeum tietty. Kevään aurinkoinen ilma, jos semmosia on niin auttaa mielialaan, kannattta koitta syödä vaikka ei niin maistuiskaan. No mä toin tässä esille jotain apukeinoja, muut voi jatkaa, mä ilmeisesti jatkan ton 8pallon ryystämistä loppuun. Fuck me.
Thanks Eazy…
auttaako se että tiputan annoksen ensin minimiin vai lykätäänkö sillä väistämätöntä?
Kokonaiskäyttö kestänyt kuukauden. päivittäinen viikon , muu siltä väliltä…
vittu että meinaa hirvittää…typerä ihminen…
voi voi…mä aloin 2pvä sit pienentään annosta… iski kauhea flunssa - enkä edes tajunnut että ei se mikään flunssa ole ennenkö zeus sanoi että viekkarithan ne
tää on muuten ihan vitusta… sympatiat kaikille jotka tästä yrittää tapella irti…
1 vinkki, joka auttaa bupre- ja muihinkin refloihin, on se, että yrittää mahdollisuuksien mukaan pitää ajatuksensa ihan muissa, mukavammissa asioissa, ts. alituinen nyt on reflat, nyt on reflat -vatvominen pahentaa fyysisiäkin oireita selkeästi. Ymmärrän kyllä, että tuo saattaa olla helpommin sanottu, kuin tehty, varsinkin, jos mieliala/elämäntilanne on muutenkin huono, kuten jotenkin tulkitsin sulla, Nicky, olevan . IMO bupren viekkarit eivät mitenkään äärimmäisen tuskalliset ole, joskin toki hyvin vittumaiset, ja niiden pitkäkestoisuus tekee niistä pirun rasittavat, kun tuntuu, etteivät lopu koskaan. Tämä on toki vain oma kokemukseni, enkä tahdo toisten oloja vähätellä. Yksilöllisiä juttujahan nämäKIN ja se psyykkinen puoli on tosiaan ihan oma lukunsa.
Käsikauppasärkylääkkeet kolotuksiin(Ei välttämättä suurta apua, mutta jotakin kuitenkin), Imodium ripuliin, benzot jeesaavat, kuten monilla myös se gabapentiini, joka sulla käsittääkseni myös oli käytössä(Noiden kahden viimeisen, eritoten benzojen, kanssa kannattaa toki ehdottomasti varoa koukkua/toleranssin nousua, koska sitten on vielä pahemmassa kusessa, kuin pelkän bupreriippuvuuden kanssa
), pahoinvointilääkkeet(Itselläni on Primperenia, joka on reseptilääke, mutta verrattain helposti lääkäreiden sitä pitäisi kirjoittaa, koska ei kaiketi sovellu väärinkäyttöön. Muuten apteekista saa reseptivapaita matkapahoinvointilääkkeitä, mutta niitä ei kannata vetää enempää, kuin pakkauksessa määrätty määrä, koska saattavat mennä päähän, eivätkä välttämättä lainkaan miellyttävällä tavalla
), Duact on hyvää nenänvuotamiseen, tukkoiseen ja flunssaiseen oloon. Sekin on reseptilääke, mutta helposti sitäkin yleensä kirjoitetaan jokaiselle, joka vähänkin heinänuhaa valittelee. Ei väärinkäyttöpotentiaalia, vaikka jotkut hullut niin väittävätkin
.
Tsemppiä .
tää tilanne meni ihan hassuksi, koska jouduin eilen lähteen sit päivystykseen ja en enää tiedä oliko mulla reflat vai ei
Löytyi siis ihan oikea tulehdus joka luultavasti aiheutti ne kivut ym, jotka on nyt jo lievemmät.
huomenna jätän teemut pois kun antibiootitkin alkaa luultavasti tehoaan.
Ja gaba mulla on ihan reseptillä, joten ihan sama tuleeko koukku koska se toimii kipuun (johon se on määrätty) enkä sitä aio lopettaa…bentsoihin en helposti koukutu kun en niitä “huvikseni” halua ottaa kun alkavat aina väsyttään,se olotila ei ole millään lailla miellyttävä…
Ja elämäntilanne parani kummasti tässä muutama päivä sitten, ensi viikko menee duunin ja muuton parissa joten uskoisin että jos ne reflat iskee niin pystyn ne ohittaan kun en ehdi niitä miettiä
Jees, hyvä Nicky!! Tolla asenteella selätät sen bupren paskan helposti…
Tossa tuli jo niin paljon asiaa W:lta ja Eazy:lta ettei mun tartte enää tähän muuta sössöttääkään… :mrgreen:
Ei muuta kun tsemppiä taistoon ja ollaan yhteyksissä taas…
Tätä ei nyt ole suunnattu Nickylle, eikä kenellekään muullekaan erityisesti, mutta palaan silti vielä tuohon, kuinka kummasti mieli buustaa refloja. Onhan sitä maailmassa lukuisia kipupotilaita, jotka joutuvat käyttämään vahvojakin opioideja kipuun, ja puhun siis jopa useamman vuoden kuureista, en tilanteista, että sai sairaalassa parina päivänä tuimasti oksikodonia, kun jalka oli akuutisti poikki. Jos esim. selkä on paskana ja siihen pitää syödä opparia X, sitten selkä saadaan vaikkapa leikkaushoidolla kuntoon niin, että kipulääkitys käy tarpeettomaksi, niin sitten lääkitys lopetetaan ja elämä jatkuu ilman, että kitkuttaa ja itkettää loppuelämän. Tietenkin lääkityksen alasajo pitäisi tehdä asteittain tiputtelemalla, jotta tuskaisimmilta viekkareilta vältyttäisiin ja totta helvetissä niitä fyysisiä refloja tulee ihmiselle, kuin ihmiselle, jos kerran koukussa on, mutta ne voi kärsiä sillä asenteella, että kaikillahan sitä joskus flunssa ja/tai vatsatauti on, ne menevät ohitse, eikä niihin kuole. Muutenhan kaikki kipupotilaat olisivat lopun ikäänsä korvaushoidossa sen tähden, että joutuivat joskus kiskomaan vuoden kuurin opparia X, kun eivät kipunsa kanssa muutoin pärjänneet.
Jos taas on nisti, tarkoittaen tässä sitä, että käyttää oppareita saadakseen niistä ensisijaisesti mielihyvää ja mielialalääkevaikutusta, niin silloinhan reflat iskevät suunnilleen jo siinä vaiheessa, kun kuulee sanan reflat, vaikka olisi juuri 5 min. sitten tökännyt itseensä muikeat töötit, eikä refloista todellisuudessa voisi olla tietoakaan sillä haavaa. Fyysinen ja psyykkinen koukuttuminen oppareihin ovat siis 2 eri asiaa ja jälkimmäinen ei koske läheskään jokaista opparikoukussa olijaa, niin hemmetin koukuttaviksi aineiksi kun opparit katsotaankin. Niin, ja tietenkään se, että ihminen on oikeasti kipeä ja tarvitsee voimakasta kipulääkitystä ei suojaa siltä, etteikö ko. tapaus voisi saada lääkkeistään oloja ja jäädä niihin myös äärimmäisen pahaan psyykkiseen koukkuun. Kyllähän näitä omien ja tarpeellisten reseptilääkkeidensä väärinkäyttäjiäkin riittää, jos toki riittää niitäkin, jotka syövät oppareita vain välttämättömän pahan tähden, saavat niistä irti ainoastaan kivunlievitystä ja muuten ovat lähinnä vittuuntuneita niiden aiheuttamaan oloon.
Tätä ei voi liiaksi korostaa, itse 3kk n. 8mg subua viikossa nokkaan (eli suurinpiirtein 2mg joka toinen päivä) psyykkasin itselleni paljon pahemmat reflat (ml. oksentamiset ym.) kuin parin vuoden päivittäiskäytöllä paljon isommilla annoksilla. Eli tuollaisesta kuukauden kuurista ei oikeasti tule juuri muita refloja, kuin ne mitkä onnistuu itselleen psyykkaamaan. Tietysti tämä ei välttämättä mitenkään auta, jos siellä sängynpohjalla tuskissaan kierii ja ajattelee kärsivänsä todella pahoista fyysistä vieroitusoireista. Tähän esimerkiksi bentsot aivan varmasti kummasti auttavat, samoin jokin tekeminen, joka vie ajatukset pois asiasta.
Pupen viekarit mulle ju kezsä lomaa Hajotksaa pellet
nyt muuten lens ohi muutama kommentti niin lujaa että huhhei…
Joo, oli miten oli. Mulle bupre oli ihan vieras aine, todellakin huume mun mielessä (no niinhän se on)…Ja kun ei ole tietoa niin sitä pelkää pahinta. siksi en 7kk uskaltanut koko ainetta ottaa vaikka kipujen puolesta olisin tarvinnut…
SIKSI kysyin että tuleeko siitä oikeasti viekkarit näin lyhyellä käytöllä koska netti on demonisoinut ko. aineen niin hyvin.
Ja mulla ei oo tapana kehitellä refloja itelle. codia oon käyttäny jo 10v ja säännöllisen (kuukauden- 6kk) käytön jälkeen oon voinut lopettaa tuosta noin vaan ilman mitään muuta oiretta kuin se ajatus että “olispa codia”:…