Piti kysellä, miten sulla nyt menee, Helio, mutta luinkin viimeisimmät kuulumisesi Kuivaushuoneen puolelta, kun huomasin, että olit sinne kirjoitellut.
Mietin, että etkö sä voisi nyt ihan tosissaan tehdä tuota hommaa sillä annostiputustyylillä, josta tuossa yllä jo mainitsin? Silloin ei tarvitsisi joka päivä “retkahtaa”(Sitaatit, koska joka päivä käyttäminen ei IMO ole retkahtamista, vaan ihan käyttämistä) ja potea siitä morkkista, joka ei nyt tässä tilanteessa auta mitään. Ei se kylmä kalkkuna kaikilta onnistu, eikä tarvitse onnistuakaan. Siksi korvaushoidot ym. pidempään jatkuneet PKV-lääkitykset ajetaankin alas pikkuhiljaa. Ota nyt ihan suunnitellusti se 0,5 mg/pvä. vaikka viikon tai 2 ja sitten tiputat 0,4:n, otat sitä vähän aikaa jne. tai millainen aikataulu sulle itsellesi nyt sopiikaan. Kuitenkin toki ehdottomasti niin, että vähenemään päin on koko ajan, eikä ekstraa oteta, vaikka vähän kitkuttaisi.
Toinen juttu, joka on helpommin sanottu, kuin tehty, mutta auttaa kyllä kummasti: Älä keskity siihen, että sulla on reflat ja huono olo, vaan ihan muihin, mukavampiin asioihin. Sulla kuitenkin riittää harrastuksia, joten siitä ei ole kyse, ettet keksisi muuta sisältöä elämään, kuin vetämisen. Tietenkin omien voimien mukaan, eikä todellakaan tarvitse, eikä kannatakaan rynnätä hirveisiin urheilusuorituksiin ja aloittamaan jotakin superprojektia, jos/kun oma jaksaminen on kortilla. Se vain, että jos miettii kaiken aikaa, että nyt on reflat, nyt on reflat, nyt on paha olo, nyt on paha olo, niin kyllä siinä itselleen psyykkaakin reflat ja pahan olon potenssiin X. En tokikaan tiedä, mietitkö sä tuollaista kaiken aikaa. Ja sitten kun on se huono olo, miltä ei nyt tietenkään tyystin voi välttyä, niin yrittää suhtautua siihen niin, että vittumainen flunssahan tässä. Kaikilla on joskus paha flunssa ja se vain sairastetaan läpi ilman sen kummempia poppaskonsteja ja sitten siitä parannutaan. Itseäni ainakin aikoinaan auttoi, että suhtauduin refloihin noin.
Tsemppistä edelleen
.
Edit: Tarkoitukseni ei ollut käskyttää ja päällepäsmäröidä. Tuo tekstini kun näyttää vähän sellaiselta “teet näin ja teet noin” -setiltä
. Nuo juttuni olivat vain ehdotuksia, jotka saattaisivat tepsiä sun(kin) tilanteessasi. Itsepä itsesi ja tilanteesi paremmin tunnet, kuin minä…