Böffin paluu

Anteeksi kaikille erikseen ja yhteisesti kaikista kirjoituksistani!

Suistuin täysin raiteilta ja join lisää, kunnes viime viikon sunnuntaita vastaisena yönä löysin totuuden 3-päivän ryyppyputken jälkeen ja töistä poissa ollessa. On lopetettava juominen kokonaan ja nyt olen täysin raittiina ollut 5-päivää, ei paljon, mutta kaikkien on aloitettava päivästä yksi.

Anteeksi vielä erikoisesti Heliselle ja monelle muulle.

[size=150]No Böhvihän se siellä[/size]

Ollaanhan sitä nyt niin kovin vakavana vielä alkuraittiudella. Olenkin sinua kaipaillut tänne takaisin.

Juu täällä ollaan takaisin kaiken sekoilun jälkeen!

Jo 5-päivän raittius on antanut niin paljon lisäpotkua elämiseen. Askel on ripeä ja ryhti suora, aamuisin vaivaa vain ihana unihumala kahvinkeittimen poristessa. Kaikki mitä luvataan raitistuessa on täyttä totta ja toistaiseksi tämä on ollut helppoa, tämä on kuin vastakohta viinalle, saa aivan toisenlaisen euforian.

Suuri muutos on myös oman pinnan pidentyminen, ei hermostu pienistä, jaksaa odottaa kaikkea rauhassa ilman, että aloittaa sisäisen rähinän.

Mutta sinusta helisee, en ole vielä päässyt selville oletko kukko vai kana?

Edit! aamuisin vaivaa vain ihana aamuhumala pitää tietenkin olla unihumala.

Raittiushan on sinulla jo lähes elämäntapa. Aivan varmasti tuo euforia on aivan toisenlaista jo heti alkuraittiudella, se on silloin parhaimmillaan! Mitä siihen onneen voisi lisätä, ei mitään.

Minä olen nimittäin kukna tai kaknu.

mä olen pahoillani tästä kuvasta, mut oli aivan pakko laittaa se tähän…

Pelkkää vittuilua kaikilta kuivahuikan ottavilta!!!

Hupsista!

Parasta tässä repsahduksessa on heti aamutuimaan kello viiden maissa otetut annokset!

Itken kovasti kohtaloani ja mietin miten tässä näin kävi. Itken lisää ja juon lisää, haluan olla kuten te muut, mutta en pysty…

No niin!

Aamukahvit juotuani olen taas joukossanne. Ei mitään alkoa kaikkina pääsiäisen vapaapäivinä.

Minä en tähän pysty! Minä ajaudun ryyppyputkiin ja saan niin teiltä kuin puolisoltani halveksuntaa. Eilen oli harkittu repsahdus ja join 1,5 litraa 13% punkkua, sekä viitisen keskaria yön aikana. Tähän on laitettava piste ja jatkettava pääsiäistä nolla linjalla.

Älkää hyvät plinkkiläiset tuomitko tätä trollina, vaan ottakaa tämä lähimmäisen avautumisena!

1

2

Huomenta Böffi!

Ei ole tarvetta, eikä halua tuomita sinua tai kirjoitustasi.

Tee nyt heti luja päätös, “Nyt en juo” ja pysy siinä päätöksessä. Tee sen eteen kaikkesi. että nyt et juo ja käytä kaikki pääsiäisen aikana tarjottava apu hyväksesi ja tue itse omilla toimillasi päätöksessä pysymistäsi.

Älä murehdi liikaa koko pääsiäistä kerralla, keskity tähän hetkeen ja huomenna vasta huomiseen. Tiedosta kuitenkin, että tämän hetken ja tämän päivän ratkaisut vaikuttava oleellisesti huomiseen. Tiedosta myös, että mahdollisesti pääsiäisen jälkeenkin voi maailma olla vielä pystyssä ja elämä jatkua. Tee itsellesi suunnitelmaa, miten autat itseäsi jatkossakin pitämään korkin kiinni, älä torju tai vähättele apua, jota sinun on mahdollista saada.

Voimia tähän päivään ja keskity etenemään hetki kerralla.

Kiitos vastauksestasi!

Olen muuttanut jo tapojani entiseen, eli keitän itselleni kahvit päivällisen jälkeen. Aluksi tämä herätti vaimossani huomiota, miksi keittää kahvia. Yritän muutenkin muutta tapojani kohti entistä, jolloin päihteiden osuus ei ollut pääosassa.

Ennen nykyisen vaimoni tapaamista join lasillisen punkkua iltaisin telkkua katsellessani ja se jäi siihen lasilliseen. Koskaan ei tarvinnut miettiä onko ajokunnossa, eikä koskaan ollut krapulaa. Viikonloppuisin meni överiksi vuoden aikana kenties parisen kertaa.

Avaudun lisää!

Isäni oli tuurijuoppo, meriltä palatessaan hän joi päiviä ja sen jälkeen kärsi makuuhuoneessa. Koskaan ei minulla ollut puheyhteyttä häneen. Suureksi osaksi tämä johtui parental alienation syystä ja isäni oli ei toivottu henkilö.

Tavattuani myöhemmin hänen sisaruksiaan, he hämmästelivät miten olen isäni täydellinen kopio. Juomisesta ei ollut puhetta.

Huomenta Böff!
Olen palavereissa tavannut melkoisen määrän miehiä ja muutamia naisiakin, jotka jälkeenpäin ovat kiittäneet raittiudestaan sitä, että puoliso on lähtenyt tai heittänyt toisen puoliskon ulos yhteisestä kodista.
Sinulla on siis hyvä tilaisuus raitistua, mikäli olet tässä tilanteessasi päätynyt pohjalle, eli et enää halua vajota syvemmälle jatkamalla juomista. Ei ole juova puoliso ärsyttämässä tai houkuttelemassa.
Et ole toivoton tapaus, mutta itsesi sinun toimittava raitistuaksesi. Tänään on Suomessa pitkälle toista sataa AA-palaveria.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Kiitos vastauksestasi!

Tämä piirre on muuten aika yleinen meidän juoppojen keskuudessa, hyper sensitive, eli liian empaattisia.

Minun nähdäkseni on asia niin, että mikäli rakastat perhettäsi sekä perheen hyvinvointi on kaikki kaikessa, niin eikö silloin rakkautta olisi raitistuminen. Olen jotenkin vaistonnut kirjoituksistasi, että et nyt enää tunne olevasi kaikkivaltias elämässäsi vaan alkoholi on ottamassa tämän roolin. Pidemmän päälle sehän romuttaa perheen sekä sen hyvinvoinnin. Siitä olen kuullut hyvin monia kertomuksia sekä olen itse sen kokenut pariin otteeseen.

Parempi on ymmärtää se tosiasia, että toisia ei voi muuttaa, itseään voi!

Olen jälleen velkaa anteeksipyynnön teiltä kaikilta ja pahoittelen erityisesti, että kirjoittelin tänne kännissä. Anteeksi!

Viisaita sanoja helisee, kiitos. Miten ihmeessä kuvittelin voivani ottaa lasillisen torstaina ja se päättyi taas täydelliseen juopotteluun? Viisi päivää jo raittiina ja elämä alkoi maistumaan ja tuntumaan hyvältä, sitten vedän kaiken alas päntästä ja häpäisen itseni täällä, uskomalla olevani oikein hauska.

On taas aloitettava alusta…

Suihkun kautta kohta töihin.

Inhottava tämä darra ja minä kun joudun työssäni ihmisten kanssa ihan nokatusten.
Mikäli jotain hyvää tästä repsahduksesta on löydettävissä, niin putki katkesi päivään.

Olen kiitollinen, että ylläpito on armelias minulle, vaikka olen rikkonut kaikkia foorumin sääntöjä.

Repsahduksen valmistelu!

Keskiviikko:

Ajatukset pyörivät ottamisessa, kait voin alkosta hakea yhden pienen 25cl punkun illaksi. Ja mitä minä siitä saan, kysyn itseltäni ja vastaus on, ei mitään. Jää ostamatta.

Torstai:

Aamulla keksin haluavani syödä illalla pitsaa ja siihen sopii punaviini, kuin nenä päähän.

Työpäivä alkaa kuuntelemalla pitkää luentoa alan asiantuntijalta kiinteistöjen arvoista pääkaupunki seudulla. Luentoon, jota en pyytänyt, enkä olisi halunnut, kuuluu myös liikehuoneistojen myynti ulkomaalaisille sijoittajille.

Asia selvä, mitä seuraavaksi tulee, mietin. Seuraavaksi saan käydä yli tunnin keskustelun Jumalasta, Jeesuksesta ja Saatanasta. Saan tietää, että Saatana puhuu meidän ihmisten kautta ja yrittää käännyttää meidät joukkoonsa.

On jo keskipäivä ja minulla on takki tyhjä, joten lähden kaupungille. Sieltä sitten sujahtaa mukaan työlaukkuuni pari punkkupulloa. Kotimatkallani pitkänmatkan bussi on täpötäysi. Monet pääsiäisen viettoon suuntaavat ovat maistissa, osa soitaa kännipuheluita ja ympäriltä kuuluu miten lonkerot sihahtavat auki.

Pitsaa saan odottaa kokonaisen tunnin ja jotenkin minusta tuntuu, että tietoisuus pian avattavasta punkusta aiheutti minulle siellä jo kuivakännin.

En puolustele juomistani, mutta kun joka päivä päällesi kaadetaan mitä ihmeellisimpiä asioita ja saat olla herkkä kuuntelija, vaikuttaa se omaan jaksamiseen ja oman akun lataustarpeeseen.