Böffin ajatukset teistä, olkaa hyvät!

Eri päihteistä riippuvaisten foorumit!

Olen seurannut muutamia erilaisia foorumeita ja olen ja olen ollut mukana muutamassa.

Maywayout.org

Hyvin lämminhenkinen ja helposti lähestyttävä. Jäsenistö ei sano koskaan mitään kielteistä kenestäkään, vaikka kirjoitteli umpihumalassa. Silloin kun olin mukana, siellä oli pari todella nastaa tyyppiä, jotka eivät millään tavalla yrittäneet voittaa toisia. Ikäväkseni he kirjoittivat jäähyväiskirjeet ja halusivat jättää tämän viinassa piehtaroinnin, he olivat valmiita astumaan muiden mukaan. Siellä ei kuitenkaan päivystänyt AA:n edustajaa tarjoamassa taivaspaikkaa.

Naisvaltaisuus kasvoi koko ajan ja vaikka miehille tehtiin oma osio, niin naiset tunkivat sinne myös mukaan. Koin, että siellä alkoi olla enemmän pääasiassa kakkureseptien jakaminen ja lastenlapset ymv., joten jätin sen ilman jäähyväiskirjettä.

alkoholhjalpen.se

Ruotsalainen vastine, jossa olen mukana tälläkin hetkellä. Sielläkin on paljon naisia kirjoittamassa ja ilmeisesti se johtuu siitä, että naisilla on helpompi ilmaista itseään.
Hyvin lyhyet kommentit itse asiasta, yleensä ei mitään pitkiä kertomuksia, vaan keskitytään oleelliseen. Kaikkia tsempataan ja kannustetaan ja mikäli joku jää vähäksi aikaa ilman vastausta, ylläpito vastaa hänelle.
Täälläkään ei esiinnyy mitään AA-höpinöitä, sen autuaaksi tekemisestä.

Plinkki

Pitkiä tarinoita ja usein hyvin mukaansa tempaavia. Aistittavissa mielestäni eräänlainen nokkimisjärjestys, kuten tietojeni mukaan myös AA:ssa vallitse. Pisimpään raittiina ollut istuu korkeimmalla oksalla ja voi lausua mielipiteensä asiaan kuin asiaan, vaikka ei tietäisi siitä juuri mitään.

Hiukan barbaarinen ja tyly. Erityisesti halveksitaan heitä, jotka tulevat avautumaan seuraavan aamun krapulassa, heidän tulee kärsiä ensin ja sitten vasta jonkin ajan raittiuden jälkeen ilmoittautua. Hiukan samanlainen oppi kuin katkon märkäasemilla, jolloin ei annettu muuta apua kuin mehukannu, haluttiin antaa siellä olevalle opetus. En itse ole ollut katkolla, mutta toivottavasti tästä Suomessakin on luovuttu.

Naiset valtaavat alaa täälläkin ja usein naiset käyvät keskustelua keskenään. Miehistä osa yrittää selvästi liehitellä naisia ja kirjoittavat heille “viisaita”. Mikäli olet nainen ja olet vielä nuori, saat eniten huomiota, mutta myös mummot kuten esimerkiksi Lydia huomioidaan, varsinkin, jos asuu Saksassa. Homoja ainakin julkisesti karsastetaan, vaikka uskoisin tälläkin palstalla heitä olevan, esimerkiksi AnttiAntaa ei saanut ollenkaan empatiaa ongelmaansa. Kirsti-Kyllikki jäi myös ilman empatiaa ja vastauksi, ilmeisesti hänen höpsöyden takia. Ainoastaan päivystävä AA-lähettiläs koki velvollisuudekseen vastata, koska Kirsti-Kyllikki oli kertomansa mukaan raitistunut AA:n avulla.

Ompahan täällä havaittu romantiikankin kukkivan. Kaksi vastakkaista sukupuolta olevaa virtuaali-ihastuvat toisiinsa ja janoavat toistensa kohtaamista. Kaikki unelmat rakentuvat omassa päässä syntyneisiin illuusioihin.

Katkeria ns “löylykauha p3rs33ssä” tyyppejä on myös. Heillä vaikuttaa koko ajan olevan turhautunut olo ja katkeruus, kun eivät voi juoda ja se heijastuu matalana ärsytyskynnyksenä, sekä karkeana kielenkäyttönä.

Ja viimeisenä täällä on tuo asialleen vihkiytynyt AA-lähettiläs, joka toistaa toistamistaan AA:n autuaaksi tekemistä. Eikö tämä herra tai rouva ymmärrä, että ylimarkkinointi aiheuttaa ennen pitää kontraindikaation lukijoissa. Ei tarvitsee koko ajan toistaa samaa mantraa, kun jokainen tietää jo kirjoittajan vakaumuksen.

Tällaisia näkemyksiä Böffillä on!

Korostan vielä, ettei tarkoitukseni ole loukata ketään, mikäli suostutte kertomaan oman mielipiteenne asiasta.

Analysoin päivittäin ihmisiä työssäni, mitä heidän sanojensa takana oikeasti on. Ja uskon omaavani kyvyn heti läpivalaista henkilö jonka tapaan. Tämä kaikki heijastuu myös vapaa-aikaani, haluan kokeilla miten minulle vieraat ihmiset reagoivat esittämiini puheisiin.

Tämä olkoon myös jäähyväiseni teille, koska en saa mielestäni täältä mitään sellaista, joka edesauttaisi omaa asiaani, vaan lopputulos on päinvastainen. Uskon enemmän tuohon act like sober ajatukseen.

Arvostan suuresti mielipiteitänne, vaikka antaisittekin minulle turpiin.

No totanoinaan uudessa testamentissa on se lause, jota en nyt ulkoa muista mikä meni jotenkin niin että miten voit huomata roskan veljesi silmässä, jos omassasi on hirsi. Ota ensin hirsi pois omasta silmästäsi, niin silloin näet paremmin.

Jotenkin noinhan se siellä menee ja siis minusta sillä tarkoitetaan vain sitä että ihminen tuomitsee toisissa kaikkea sitä mistä tuomitsee itse itseään. Usein tuo on vaan tiedostamatonta.

Joskus silloin tällöin jo taidan itse tuossa onnistua, mutta suurimmaksi osaksi en.

Se on selvä homma että AA.ssa törmää jos jonkinlaisiin… no todella sairaisiin ihmisiin, mutta ei se oma oloni siitä miksikään muutu vaikka mitenkä niiden ihmisten ongelmien tonkimisiin keskittyisin.

Mun mielestäni Sarasvuo puhui tänään ohjelmassaan viisaita, mitä tulee alkoholismin hoitoon, kun puhui niistä interventioista. Niissä kun ihminen ikään kuin pakotetaan kohtaamaan se kaikki syyllisyys ja häpeä, jonka pakenemiseen alkoholisti pyhittää suurin piirtein koko elämänsä siinä omassa tilassaan. Siinä ei pääse enää karkuun. Se on parhaaksi sekä alkoholistille itselleen sekä myös ihmisille joita se juominen on satuttanut, kun ne kaikki tuskalliset asiat väkisinkin nostetaan siihen perkuulaudalle, just niin iljettävinä kuin ne vaan on.

Liittyikö tämä nyt mitenkään tuohon edelliseen? No ei oikeastaan. Mutta tulipahan vain mieleen.

Sinulla saattaa olla tuollainen kyky, mutta joillakin tuolla tavalla uskovilla ei ole. Eräskin kauko-idän tullimies sanoi aina näkevänsä kenellä on huumieta, ja pysäyttävänsä sellaiset (tieteinkin). Mistä hän muka tietää, ettei kellään pysäyttämättä jätetyllä ollut huumeita? Ja tiedän minä omakohtaisenkin tapauksen jossa suomalaisilta poliiseilta meni läpivalaisut päin persettä (epäilivät minua rikoksesta jota en ollut tehnyt ja olivat niin Maigreteja ja Hercule Poirotteja että alta pois…). Karuista kokemuksistani johtuen en luota kenelläkään olevan moista läpivalaisukykyä (jollakin saattaa ollakin, mutta läpivalaisijat itse eivät selvästikään tiedä onko kyky oikeasti vai tuntuuko vain siltä).

Sinänsä mielenkiintoista analyysiä Plinkistä. Täällähän on nykyään lähes unettavan rauhallista ja keskustelut ovat sovinnollisia. Itse olen miespuolinen kirjoittaja joten olen liehittelijä tai löylykauha-tyyppi tai molempia tai en kumpaakaan.

Miten voisitkaan täältä mitään saada koska pääosin juotattaa (joku sentään yrittää lopettaa vaik olisikin mikälie perseessä)? Minäkin analysoin ihmisiä ja näen ihan pikkuista omahyväisyyden ja ylemmyyden tynkää. Kaikkea hyvää siitä huolimatta. Ja viinatonta kevään jatkoa!

Mutta jos ei kerro niin sitten on tarkoituksesi loukata?

“Analysoin päivittäin ihmisiä työssäni, mitä heidän sanojensa takana oikeasti on. Ja uskon omaavani kyvyn heti läpivalaista henkilö jonka tapaan.”

Uskossa on hyvä elää. Parissa minuutissa ja 100% osumatarkkudella siis? Jonkinlainen osumatarkkuus saataisiin - ehkä luokkaa 70% jos saisi kaikki henkilöä koskevat tiedot luettavikseen; sairauskertomuksista poliisin Patja-jäörjestelmään ja Spy Agentin tapaiella Keyloggerilla tietokoneen hakuhistorian ja tutkisi vielä kiintolevyn ja mutkien kautta saisi kenttätietoa rutkasti. Tuota “läpivalaisua” yritetään Niuvassa - kestää parisen kuukautta tuo mielentilatutkimus. Miksi et ole takomassa taaloja Jenkeissä tai Henrik Kuninkaan wanhaa maksiimia lainatakseni: “Jos sä oot niin vitun viisas, niin miks sä oot niin vitun köyhä?”

Heti jos joku ensimmäisen sukupolven epämiljonääri alkaa julistamaan jotain harvinaista ominaisuutta - tai sille vaihtoehtona monialaspesialismia tai ottaa ylimysasenteen a la serkku (Juhana Vartiaisen inkarnaatio, johon on asennettu Timo Soinin Maha ja itäsuomalainen ultravahingoniloisuus) tai Juhana “torkkupeitto” Vartiainen: “kaikki työttömät on rikkaruohoja” se on vahva merkki ylisuuresta minäpystyvyyden tunteesta.

Palsta oli ennen sillä lailla parempi, että oli wanhan kansan alkoholisteja kuten nimim. Vinetto ja yliampuva nimimerkkiä vaihtanut RC oli viihteellinen (joskin jakoi mielipiteitä).

:laughing: Böff voisi ottaa mallia vaikka näistä jedeistä ja lopettaa nurinan jos ei se korkin kiinni laittaminen onnistu:
Phil Ivey ● TOP 5 COOL PLAYS
youtube.com/watch?v=Blc28XkTXuw

Tosiaan edes niillä parhaimmilla asiantuntijoilla jotka joutuvat tekemään todella hankalia ja vastuullisia päätöksiä erityistilanteissa ei ole tuota kykyä. On olemassa kyllä ihmisiä jotka osaavat lukea jopa ihmisen “näkymättömästä” hermostollisesta elekielestä asioita ja jopa suggestoida/syöttää tietynlaista informaatiota saadakseen “peilattua” toista tai johtaakseen harhaan mutta he harvemmin kirjoittavat kuten ketjun aloittaja :mrgreen:

Teen poikkeuksen ja kommentoin silti!

Mahtavan hyviä ja hauskoja vastauksia teiltä kaikilta. Teistä löytyy potkua tarvittaessa. Davekin puuttui hauskasti kirjoitusvirheeseeni.

Kiitos ja antakaa palaa lisää samaan malliin! :smiley:

Aina löytyy poikkeuksia ja mestareillakin on mestarinsa asiassa kuin asiassa.

Ja ehdottomasti annetaan palaa mutta tosin ei tällä foorumilla varmaan enään kauaa:
Tolet
youtube.com/watch?v=eggktUk7J7w

Ps. Jostain syystä sellainen viestien määrä kuin 7474 tuntuu juuri oikealta numerologiselta luvulta johon on hyvä skipata tämä alkoholistien/päihdeongelmaisten kanssa juttelu. Paljon olette kyllä antaneet niin tiedon kuin näkemyksen muodossa tästä sairaudesta ja ennenkaikkea pyyteetöntä apua silloin kun itsellä oli rajuja ongelmia alkoholin kanssa masennukseni vuoksi.

Hyvin jännä kuvaus. Olenkohan minä sitten pisimpään raittiina olleiden joukossa, kun paukuttelen aina mielipiteitäni vähän liikaakin, ikään kuin korkeallakin oksalla luulisin olevani.
Krapulassa saadusta halveksunnasta en kyllä tiedä, kun en itse krapulassa tohtisi avata koko internettiä.

Minä olen ollut katkolla joskus runsaat 8 vuotta sitten. Ei siellä kummempia opetuksia saanut, vaan ihan hoitoa ja lääkitystä, ja kivaa seuraakin. Opetuksen virkaa ajoi siellä vierailleet AA:n infon pitäjät.

Homojen halveksuntaa en ole huomannut. Itsehän olen tosin vain bi.

Niinhän se on että kun itse ei pääse irti viinasta niin sitten pitää vihata niitä joilla se onnistuu. Eivätkä he saisi kertoa siitä eikä siitä millä keinoin onnistuivat. Vai onko se niin? Olis kiva kuulla mitä mieltä aloittaja on?
Minulla on poika joka suurinpiirtein on yhtä vihainen minulle nyt kun olen raitis, halveksii kaikkea mitä teen tai mikä yleensä olen. Kaikki mihin uskon on hänen mielestä täyttä p… Tätä on jatkunut kauan, haluisin sen joskus loppuvan ja hän hyväksyis minut ihan tällaisenaan, tavallisena ihmisenä joka teke virheitä ja on niistä kyllä pahoillaan mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Olen liian kauan häntä “ymmärtänyt” ja ottanut syyllisyyttä niskaani hänen puolestaan koska koin että olen ne aiheuttanut. Nyt jää nähtäväksi millä keinoin pääsen yläpuolelle loukkaavien sanojen. ehkä tässä on harjoitusta siihen.
En koskaan haluaisi olla toisten yläpuolella, jos olen niin toivon että joku pudottaa minut sieltä alas. Mutten haluaisi olla toisten alapuolellakaan, kivitettävänä kuin ennen, silloin kun join. Silloin olin ihan hyvä kohde ilkeilyyn, naljailuun ja kaikkeen millä jotkut ihmiset tykkäsivät nimitellä kun kokivat että heillä on varaa nimitellä muita, he ovat parempia. Muistan oikein hyvin kuinka olin katkera heidän naljailustaan, puin henkisesti nyrkkiä ja kovetin itseni ja join lisää.
Mutta matka jatkuu, valmiiksi ei tulla. Niin, no, uskoa olen täällä mainostanut ja AA:ta, en voi sille mitään etten voi sanoa muuta, kun se on minun kokemukseni raitistumisesta, toisilla on toiset keinot, enkä niitä moiti enkä herjaa.
Tsemppiä aloittajalle!

Act like sober-ajatus on myöskin varastettu AA-filosofiasta, niinkuin hyvin monet muutkin jutut! Että ei siinä mitään uutta minulle ole. Eniwei, ajattelun vapaushan vielä on olemassa ja oman raittiuden etsimiskeinot ovat myöskin vapaat. Varmaan noin älykäs ihmisten analysoija löytää keinon raitistumiseen, semmingin kuin nämä analyysit tältä palstalta ovat niin sangen syvällistä laatua.

PS. Yksityisten terveyspalvelujen tuottajiin kuuluu myös hierojat ja fysioterapeutit.

Aika hauska tapa ilmaista, huutomerkillä oikein. Tuo ajatus tuskin on kuitenkaan rekisteröity vain aa:lle. Eipä sen puoleen, mä olen aika kova rikollinen, kun varastelen hyviä, itselle sopivia juttuja eri filosofioista, myös aa:sta, vaikken edes käy aa:ssa. Hyi minua :stuck_out_tongue:

[size=50]Kiitos ja anteeksi.[/size]

Rupesi kiehtomaan ajatus, että kaikki olisi tosiaan varastettu AA:n filosofiasta. Jopa Vähentäjät ja kohtuuttajat voisivat ammentaa jotain sieltä. Sanotaanhan sanassa, että “jos joku alkaa juoda herrasmiehen tavoin, nostamme hänelle hattua.

Ajatella jos kirkkokin on varastanut Jumalan AA:n filosofiasta, eikä toisinpäin niin kuin jotkut on epäilleet. :question: :bulb:

Tokkopa parempi, mutta sellaisen kirjoittajan muistan minäkin kuin Rahvas. Mitähän hälle kuulunee.

[size=100]Fake it til You make it![/size]

[size=125]“We cannot think our way into right living, But we can live our way into right thinking.”[/size]

Olet aivan oikeassa, nostan hattua sellaiselle, joka on oppinut herrasmiesjuopoksi. - Minä, kuten monet muutkin juopot, ovat kuitenkin käytännössä kokeilleet tätä ja epäonnistuneet surkeasti. On sellaisia alkoholisteja, joille ainoa oikea ratkaisu on totaalikieltäytyminen alkoholista. Vähentäjiä ja kohtuuttajia en saarnoillani häiritse ollenkaan, sillä sitä viinaahan on juotava niin kauan kuin on “juomatonta viinaa”.