Eri päihteistä riippuvaisten foorumit!
Olen seurannut muutamia erilaisia foorumeita ja olen ja olen ollut mukana muutamassa.
Hyvin lämminhenkinen ja helposti lähestyttävä. Jäsenistö ei sano koskaan mitään kielteistä kenestäkään, vaikka kirjoitteli umpihumalassa. Silloin kun olin mukana, siellä oli pari todella nastaa tyyppiä, jotka eivät millään tavalla yrittäneet voittaa toisia. Ikäväkseni he kirjoittivat jäähyväiskirjeet ja halusivat jättää tämän viinassa piehtaroinnin, he olivat valmiita astumaan muiden mukaan. Siellä ei kuitenkaan päivystänyt AA:n edustajaa tarjoamassa taivaspaikkaa.
Naisvaltaisuus kasvoi koko ajan ja vaikka miehille tehtiin oma osio, niin naiset tunkivat sinne myös mukaan. Koin, että siellä alkoi olla enemmän pääasiassa kakkureseptien jakaminen ja lastenlapset ymv., joten jätin sen ilman jäähyväiskirjettä.
alkoholhjalpen.se
Ruotsalainen vastine, jossa olen mukana tälläkin hetkellä. Sielläkin on paljon naisia kirjoittamassa ja ilmeisesti se johtuu siitä, että naisilla on helpompi ilmaista itseään.
Hyvin lyhyet kommentit itse asiasta, yleensä ei mitään pitkiä kertomuksia, vaan keskitytään oleelliseen. Kaikkia tsempataan ja kannustetaan ja mikäli joku jää vähäksi aikaa ilman vastausta, ylläpito vastaa hänelle.
Täälläkään ei esiinnyy mitään AA-höpinöitä, sen autuaaksi tekemisestä.
Plinkki
Pitkiä tarinoita ja usein hyvin mukaansa tempaavia. Aistittavissa mielestäni eräänlainen nokkimisjärjestys, kuten tietojeni mukaan myös AA:ssa vallitse. Pisimpään raittiina ollut istuu korkeimmalla oksalla ja voi lausua mielipiteensä asiaan kuin asiaan, vaikka ei tietäisi siitä juuri mitään.
Hiukan barbaarinen ja tyly. Erityisesti halveksitaan heitä, jotka tulevat avautumaan seuraavan aamun krapulassa, heidän tulee kärsiä ensin ja sitten vasta jonkin ajan raittiuden jälkeen ilmoittautua. Hiukan samanlainen oppi kuin katkon märkäasemilla, jolloin ei annettu muuta apua kuin mehukannu, haluttiin antaa siellä olevalle opetus. En itse ole ollut katkolla, mutta toivottavasti tästä Suomessakin on luovuttu.
Naiset valtaavat alaa täälläkin ja usein naiset käyvät keskustelua keskenään. Miehistä osa yrittää selvästi liehitellä naisia ja kirjoittavat heille “viisaita”. Mikäli olet nainen ja olet vielä nuori, saat eniten huomiota, mutta myös mummot kuten esimerkiksi Lydia huomioidaan, varsinkin, jos asuu Saksassa. Homoja ainakin julkisesti karsastetaan, vaikka uskoisin tälläkin palstalla heitä olevan, esimerkiksi AnttiAntaa ei saanut ollenkaan empatiaa ongelmaansa. Kirsti-Kyllikki jäi myös ilman empatiaa ja vastauksi, ilmeisesti hänen höpsöyden takia. Ainoastaan päivystävä AA-lähettiläs koki velvollisuudekseen vastata, koska Kirsti-Kyllikki oli kertomansa mukaan raitistunut AA:n avulla.
Ompahan täällä havaittu romantiikankin kukkivan. Kaksi vastakkaista sukupuolta olevaa virtuaali-ihastuvat toisiinsa ja janoavat toistensa kohtaamista. Kaikki unelmat rakentuvat omassa päässä syntyneisiin illuusioihin.
Katkeria ns “löylykauha p3rs33ssä” tyyppejä on myös. Heillä vaikuttaa koko ajan olevan turhautunut olo ja katkeruus, kun eivät voi juoda ja se heijastuu matalana ärsytyskynnyksenä, sekä karkeana kielenkäyttönä.
Ja viimeisenä täällä on tuo asialleen vihkiytynyt AA-lähettiläs, joka toistaa toistamistaan AA:n autuaaksi tekemistä. Eikö tämä herra tai rouva ymmärrä, että ylimarkkinointi aiheuttaa ennen pitää kontraindikaation lukijoissa. Ei tarvitsee koko ajan toistaa samaa mantraa, kun jokainen tietää jo kirjoittajan vakaumuksen.
Tällaisia näkemyksiä Böffillä on!