Blogeja

Pitääkö kukaan muu alkoholistin läheinen blogia? Olen varma että en ole ainoa, joten mielelläni lukisin muidenkin blogeja.

Itse olen aloittanut noin viikko sitten blogin pitämisen osoitteessa http://nkymtnelina.ajatukseni.net/

Kirjoittelen siellä menneestä ja nykyisestä elämästäni, ja erityisesti nyt kamppailusta masennusta vastaan.
Olen itse kahden alkoholistin sisar ja olemme kasvaneet uskonnollisessa perheessä (voisi sanoa että ahdasmielisessä uskonnollisessa perheessä). Koska olen elänyt koko elämäni alkoholistien rinnalla, olen itse ollut ns. kroonisesti kiltti lapsi/ihminen ja hyvällä käytökselläni ostanut kaikkien muiden hyväksyntää. Olen samalla taidokkaasti kadottanut kokonaan oman itseni, tai toisinsanoen en ole koskaan ollut oma itseni vaan aina elänyt niin kuin olen kuvitellut muiden haluavan minun elävän ja nyt kaikkien vuosien ja kaikkien tapahtumien aiheuttama henkinen rasite on saavuttanut minut, ja olen melko vakavasti masentunut.

Jos olet samassa tilanteessa tai olet ollut joskus samassa tilanteessa, olisin hyvin kiitollinen kaikista kommenteista tai linkeistä toisten läheisten blogeihin.

Vierailen täällä satunnaisesti ja kävin kurkkaamassa sinun blogiasi. Osaat kirjoittaa kyllä tosi elämänläheisesti ja koskettavasti. Hyviä oivalluksia ja rakentavia pohdintoja, joita on mukava lukea. Hienoa että joku läheinen jakaa ajatuksiaan ja tuntojaan, jotka ovat yllättävän samanlaisia muidenkin läheisten elämässä.

Kiitos palautteestasi. Ja siitä että olet blogiani käynyt lukemassa. Aika hyvin olenkin saanut lukijoita, koska vasta reilu viikko sitten kirjoittelin sinne ensimmäisen kerran ja nyt jo on yli 100 vierailijaa.
Blogin pito on jonkin verran auttanut ahdistuksissani, mutta uskon että puhuminen auttaisi enemmän kuin kirjoittaminen. Koska vaikka nytkin tiedän että moni lukee tekstejäni, en saa kirjoittamisesta yhtä vapauttavaa tunnetta jonka olen puhumisesta saanut. Tuo on kuitenkin minulle tällä hetkellä keino purkaa itseäni ja ajatuksiani, ja toivon että mahdollisesti joku toinen voisi saada jotakin myös itselleen teksteistäni.

täällä olisi: ykstuoppi.vuodatus.net/

Yritetty kirjoittaa kipeistä asioista kepeästi