Biiseistä

Eli tälläinen aika kevyt aihe. Miettisin tässä, että mitkä biisit on nk. tripauttavia teille pajareissa?
Yritin katsoa aiempia keskusteluita, mut en oikee onnistunu.
Heitän pari omaa niin ehkä tajuatte paremmin mitä selitän :smiley:
Delerium - Silence Dj Tiesto Remix
The Offspring - Dirty Magic
The Doors - People are strange
Kaikki genret menee.

Tarkoituksena ois polttaa levyjä:)

Kokeileppa tälläisiä yhtyeitä, suosittelen tutustumaan koko tuotantoon.

Younger Brother
Shpongle
Entheogen
Ott

Jeff Beck
Kate bush
Rush

Noi ylemmät on kaikki aika rauhallista - elektronista musiikkia, täynnä stimuloivia ääniä ja hyvää tuotanto jälkeä ( joka on itselleni niin kovin tärkeää ), näistä artisteista oon ite hakenut paljonkin inspiraatiota, erityisesti Younger Brotherin albumi “the last days of gravity” toimi ja kovaa.

Jeff beckin surrealistinen kitarointi on kanssa jotakin johon kannastaa perehtyä, Jazzahtavaa, progressiivista - tosi leikkisää ja helvetin toimivaa. Kate bush nyt on aina ollut oikein mielekästä musiikkia - kuten myös Rush, yleensä ottaen luulisin et proge putoilis noissa fiiliksissä hyvin, kun on mitä ihmetellä.

Ellet sitten halua putoilla trancen suomaan transsiin. Tavallisemmasta Trancesta ei sitten niin tiedäkkään - psytrancesta sitäkin enemmän.

Mike Oldfield - Tubular Bells…

Se siinä kuuluva “kilahdus/räsähdys” on jotain käsittämätöntä hypnoottisen musiikin keskellä.

^ kummas toi oli, Halloweenis vai Manaajas? Vai jossai muus kauhupätkäs. Ei jaksa tarkistaa ku pitäs kirjautua ulos, jotta pääsis googlettaan.

x

Olenj erittäin kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta pajareissa kuuntelen vain ja ainoastaan goa- ja psyketrancea…

Tuo Shpongle tuolla ylempänä toimii myös kyllä hyvin, ja Shponglen kaksikosta Simon Postfordin aikaisempi tuotanto Hallucinogen-nimellä toimii nimensä mukaisesti tosi lujaa… ja Astral Projection psyken ja goan kotimaasta Israelista on mun ikuinen suosikki. Ja kyllä Israelista tulee tai ainakin tuli 90-luvulla tosi kovaa musaa… Siitä kai johtuu kun joissakin yhteyksissä käytetään Israelitrance-nimeä…

Sitten täällä mainittiin DJ Tiesto… Onhan se hiukan kikkeliä, mutta hyvää sellaista.

Mutta en kyllä osaa oikein nimetä mitään tiettyä biisiä… Ehkä Astral Projectionin biisi People Can Fly on ihan vitun kova!

Tähän on hyvä päättää…

Rush on imo yks yliarvostetuimmista “proge” bändeistä. Se laulaja on ihan karsee.

Paukuis kolisee mikä vaa. Jopa suomireggae.

youtube.com/watch?v=xik-y0xlpZ0

Viimeks kolis toi.

Opaali - Silmät feat. Idän ihme

Tausta saa aikaan pelonsekaisia psykoosifiiliksiä. Pystyn kuuntelemaan n. 5s kunnon nousukukkapaukuissa, jonka jälkeen biisi täytyy pausettaa. 15 minuuttia pahimman nousun jälkeen fiilistelee samaa soundia, “vittu miten tää kuulostakaan näin upeelta, mutta samaan aikaan pelottavalta”. Sitten tulee se ainainen kuningasajatus “tän biitin tekijän on pakko olla ollu paukuis tätä tehdessä, niin hyvä tää on”

Joo, Simon Postfordin Hallucinogen proggishan on jo mitä legendaarisimmaksi muodostunut projekti, yksi nyky psyken kulminoitumia, ja juttuja josta koko genre alkoi sikiämään ysärillä, muita goa/psytrancen pioneerejä on mm; X-dream, Eatstatic, ja Man with no name

Täytyy kuitenkin naputtaa sen verran, et kyl goa on lähtösin goalta. :stuck_out_tongue: siitäpä nimikin “yllätysmäisesti” juotaa, Israelista taas on lähtöisin ns “aamupsyke” mm Astrix - ja tietenkin Infected mushroom, jota tuskin oikeastaan voi edes kategorisoida muuksi kuin omaksi, siltä Infectediltä kuulostalle psykelle ( parhaat päivänsä duo kyllä mun mielestään on jo nähnyt, vaikka poppi-psykelläkin näköjään voi mennä lujaa, ja varmasti tienata rutkasti enemmän rahaa )

Maago, jos Simonen soundit putoaa, niin katsastappa ihmeessä myös tuo Younger Brother - sama herra vaikuttaa siinäkin aktissa, ja tripauttavaa soundiahan se on!

No ei niitten kaikki biisit mullekkaan kolise, mut omaan korvaan siellä joukossa on varsin tyylikästä matskua, vanhoilla levyillä ( varsinkin ) soundit ovat aika laihat - mutta kun tsiigailee esim Dvd julkaisio Riosta, niin kylläpä vaan kuulostaa soundillisestikkin kovalta - nooh makunsa kullakin, ei oo väärää ei oikeeta. ^^

Itekkin karsastin Geddy leen laulua joskus, mut nykyjään se kuulostaa omaan korvaan oikeestaan aika persoonalliselta, eikä mitenkään häiritsevältä.

Ja vastataan viel biisikohtaisesti.

Hallucinogenilta mm: LSD, Orphic strench, Alpha centauri, Shamanix
Shponglelta: Behind closed eyelids, Room 23, When day turns to night, A New way to say hooray
Younger brotherilta: The scanner, Magic monkey juice, Happy pills, Psychic Gibbon
Ott: Signals from bob, Splitting an atom, Smoked glass and chrome

Pitempää listaa en nyt tähän hätään jaksa alkaa väsäämään, mut noissakin on jo tovi kuunneltavaa, ja suosittelen lämpimästi koko tuotannon hommaamista kaikilta noilta.

O.T. Tänäpä Manaaja lähinnä naurattaa…

youtube.com/watch?v=eCIs6dS7 … playnext=1

Pajareissa toi voi olla jopa hauska, mut jollai hallusinogeenitripillä iha eri juttu. Luultavasti saisin paniikkikohtauksen. Tai sit se oon vaan minä, en oo ikinä erityisemmin pitäny klovneista :laughing:

^mulla rupee nykyään kukkapaukkujen jälkee lähes aina soimaan toi päässä. enkä todellakaan tiiä
miks. tulee varmaan niin hassun hauska olo :laughing:

no en mäkään kunnon matkoilla tota lähtis kuunteleen. tai mistä sitä tietää, mut helpostihan ton voi
kokea ahdistavana jos hermannit hyppii silmille …

itse suosittelen kuuntelemaan skazia jos tykkää hyvästä konemusasta. kaikki muut hyvät taidetaa ollaki jo
mainittu.