Miksi kehua jotakin lääkettä? No joskus se vaan auttaa oireeseen mainiosti, mutta näillä palstoilla syy taitaa olla useimmin se, että on joko niin riippuvainen lääkkeeseen, että sitä kehuu kritiikittä tai sitten jokin pahempi myrkky kuten alkoholi tai huumeet aiheuttaa vieroitusoireita, joihin lääkettä tarvitsee ja hakee lääkäriltä sitä jollakin muulla syyllä esim. ahdistuksen tai uniongelmien varjolla.
Nyt meni aloitus kyllä aivan yli hilseen, mitä siis olet kysymässä?
Noh, esim. itselleni suboxone on mainio lääke.
Samoin diapam.
Molemmat ovat nimenomaan lääkkeitä, joku toinen voi käyttää näitäkin huumeina, mihin ne ei oikein edes sovellu.
Mutta myös seronil ja seroquel prolong ovat mainioita lääkkeitä, vaikkakaan ei ole mitenkään hyödyksi päänsekoittamismielessä. Mutta esim. itselläni nämä pitää bipolaarihäiriön kurissa.
Lääke kuin lääke on hyvä, jos sitä tarvitsee ja se auttaa eli sitä todella käyttää tarpeen mukaan. jopasjota olet oikeassa. Meni aika himmeäksi tämä minun avaus.
Oireeseen auttaa mutta ei aiheuttajaan…repikää siitä huumoria…
jos tilanne vaatii ja tarve pakottaa
vai oliko sun tarkotus hakee jotain puolustusta väärinkäytölle? musta pore tekee normaalin, haittaakse?
Niinhän se on, mutta kun en pääse 15v taakse, koska aikakonetta ei ole vielä keksitty. Niin nyt ei auta muu kuin olla korvaushoidossa, jossa saan tuota suboxone nimistä mainiota lääkettä. En ymmärrä, että miksi hemmetissä jotkut koukuttavat itsensä korvaushoitolääkkeeseen, pistämällä sitä suoneen. Tuo on parhaimmillaan kielen alta otettuna, aivan kuten kuuluukin…
Esim oksikonin suoneen pistämisen ymmärrän vanhana nistinä, koska siitä tulee aluksi ihan hemmetinmoiset nousut, aivan kuten herskastakin. Mutta että subutex-riippuvaisia… Menee yli hilseen tai sitten olen vain yksinkertaisesti liian Wanha!
Oliko tämä kysymys kenelle? Jos minulle, niin juuri päinvastoin eli harmittaa väärinkäyttö. Sen takia lääkkeitä on hankala saada niillä, joilla on oikea tarve, kun lääkäreillä on tiedossa väärinkäyttö monien osalla.
^^Tuo on niin totta.
Itsellänikin on muutama kaveri, jotka hakee pameja lekurilta ja sitten syö 30kpl kahdessa illassa.
On tehnyt jo oikeasti mieli käräyttää, vasikointi ei vaan kuulu luonteenpirteisiini, ja haluan pitää ehjät polvet…
Provosaatio taisi upota joillekin. Tarkoitus oli tuoda esille, että jos tarvitsee, niin tarvitsee. Kyllä silloin voi lääkettä kehua.
Kaiken maailman väärikäyttäjät puolestaan ottaa päähän. Otetaanpa nappia, niin tulee letkeä olo yms… Tällaiset yleensä kehuvat lääkettä, koska sitä on niin hyvä käyttää väärin.
Ja toisekseen, vaikka lääke auttaisi oireeseen, niin olisiko syytä kuitenkin yrittää selvitä ilman niitä nappeja? Ottaa pelkästään pakon edessä, kun ei ole muuta vaihtoehtoa tilanteen korjaamiseksi. Ei kaikenvaralta.
Onneksi täällä on saunarauha ja saa myös kritiikkiä esittää väärinkäytöstä.
Se on provokaatio. :mrgreen:
oho… se juuri provokaatio piti olla.
Kuten sanoin, hyvin upposi. Kyllä huomaa väärinkäyttäjän, kun hermot tuntuu menevän heti, kun joku osuu oikeaan.
Mikäs vaikuttaa tänään . Ai se olikin toinen ketju. Pidä itsesi kunnossa. Melkoisia määriä sinulla näyttää dark magus olevan. Ei pidä suuttua, jos kaikki ei pidä väärinkäytöstä.
Se on kuitenkin tosiasia, että joillekin on mennyt lääkkeiden saanti hankalaksi niiden takia, jotka yrittävät saada lääkkeitä viihdekäyttöön. Lääkärit ovat koko ajan luulemassa, että onko tuo potilas tosissaan.
Mä en muuta tiiä, mut 99-2001 vedin herskaa, sen jälkeen oon nykiny tota bubree päivittäin. Koukussa oon ja pahasti Miten vitussa mä pääsen siitä eroon??? Kaikkea olen kokeillu, mut aina palaan samaan tilanteeseen, piikki on taipeessa ennemmin tai myöhemmin. En tiedä jaksanko enää edes kertaakaan yrittää lopettamista!
Mulla vähän saman tyyppinen historia.
Kokeiltiin laitoskatkoja, ei toiminut.
Mulle ainut vaihtoehto oli korvaushoito. Siihen kannattaa pyrkiä.
Ainakin minulla tuo hoito aloitti aivan uuden lehden elämässäni.
Tsemppiä.
Ps. niille lääkäreille kannattaa olla ehdottoman rehellinen, kokeile olla noyrä, nöyristelemättä.
Uskoisin, että tuolla historialla pääset vielä korvaushoitoon.
Itse ollut nyt jonku aikaa, mulla meni se oikeesti siihen sanoin niille et 2vuoden sisällä mä tapan itteni tai jonkun muun, eli teen ns. pidennetyn itsarin. Mulla meni korvaushoitoon pääsemiseen 4 vuotta, joillain vähemmän vetäneillä menee se 2-3kk. Rippuu hyvin paljon missä asut.
Ei kannata aloittaa avokorvaushoidolla, vaan ehdottomasti ennen hoidon alkua semmonen kuukauden jakso laitoksessa.
Vielä kerran tsemppiä! Jos minä pystyin siihen, niin pystyy muutkin.
Niin se menikin oikeesti, nyt on asiat erittäin hyvin.
ei… jos sulla on diagnosi acdc
Nimenomaan. Jos bentsoja käyttää lääkkeenä, niin sen pitäisi auttaa ongelmien selvittämisessä, eikä pelkästään poistamaan niitä.
Kyllä mä puolustan ainaki bentsoja ja kontteja,muuten oisin varmaa narun jatkona.Kukaan lekuri ei oo yrittäny tehä mitään,ainoo vaa,että jos nostettais vaikka 40mg/vrk lisää…Kivahan se on ku tässä vaiheessa jo päältä 200mg/vrk annos.Eli ainaki omalla kohdalla on vaan pakko käyttää niitä, ja ei tässä nyt muuta voi.Puolustan,mutta pakosta
Samavika rahikaisella… Tosin itellä ei käytössä kontit, mutta oxycodone kumminkin. ja bentsoja noin 5 vuotta mennyt. onhan siinä välissä käytetty miljoonaa muuta lääkettä samalla tai niiden kanssa, ja myöskin perseestä perämoottoriin lääkkeettömät hoitokeinot. Nyt tosiaan vaan se tilanne, että ei auta muu kuin odottaa haavan parantumista, että pääsee kuntoutukseen ja sitten sen jälkeen miettimään opiaattien tiputusta tai ainakin takaisin ei niin vahvoihin oppareihin, siihen asti kunnes tulee raja taas vastaan ennenkuin säryt käy sietämättömäksi… Bentsoista varmaan ikinä luovu… ilman nykyistä lääkitystäni (ja muita entisiä) olisi tälläkin hetkellä avovaimo ja 2 lasta 95.73% varmuudella ilman isää tai avopuolisoa. Eli narun jatkeena oltaisiin tai 9mm burana nieltynä.
Joten pienempi paha tämä. Opiaateista ja bentsoista pudottautuminen tulee olemaan piiiitkä ja helvetillinen kun tai jos se tulee tapahtumaan. toivon kuitenkin, että edes miedommilla opiaateilla loppuelämän pärjäisi tai ilman, kuitenkin vasta elämä “aluillaan”