Bentsot + nikotiini

Muistelisin jossain kohtaa lukeneeni jotakin, että nikotiini heikentää esim diapamin vaikutusta. Onko kellään kokemusta tai mitään tietoo liittyen asiaan. Itselläni löytyy diapamia, opamoxia ja tenoxia, mutta en oo kiinnittäny asiaan niin suuresti huomioo, koska luin asiasta just hiljattain.

asia kunnossa… thnks for the advice

Se nikotiin heikentää benzojen tehoa vain oman vaikutuksensa ajaksi, sen jälkeen palautuu benzojen vaikutus takasin. Itseasiassa on mukavaa kunnon benzotokkurassa polttaa yks tupakka, niin tulee selkeempi olo vähäks aikaa, mut vaikutus kuitenki siinä taustalla.

Kerran kunnon ksantuissa tuli juotua muutama kuppi kahvia ja sit siihe päälle pari tupakkaa, hävis xanoreiden vaikutus kokonaan ja tuli kunnon kahviöverit, kädet täris ja rauhaton olo. Jotain puoltuntia kesti, jonka jälkeen tuli takasin se tuttu ja turvallinen ksanorkuosi :stuck_out_tongue:

Oho, tällästä en oo tiennykkää/huomannukkaa… ehkä sitä sit on ollu aina sen verran tukevas pöhnäs :smiley:

Onko mitään faktatietoa asiasta?
Heittää jotain linkkiä?
Vai mistä moisen olet kuullut?
Itse en ymmärrä miksi heikentäisi… :open_mouth:

Mä en tiedä tästä asiasta mitään, mutta nicoretten pakkaus selosteesta löysin maininnan, että tupakoinnin lopettaminen voi vaikuttaa joidenkin lääkkeitten tehoon ja sinä listassa mainitaan bentsot.

en jaksa ite laittaa tähä sit mutta mee lääkelaitoksen sivuille vai mikä se oli ja lue diapamin “käyttöohjeet” vai mikä se oli…noh,Pakkaus-seloste prkl. sielä se seisoo !

No kokeilkaas ite. Vetäkää sopivat benzokuosit, semmoset et kyllä tuntuu, sit poltatte päälle tupakkaa. Niin mitä tapahtuu? Tulee tavallaan “selkeempi” olo, benzojen vaikutus laskee vähäksi aikaa. Tämä siis jos polttaa max. puol askia päivässä.

…ja kahvi heikentää myös diapamin vaikutusta… kyllä,uskomatonta mutta totta.

No ei ne edelleenkään heikennä vaikutusta kuin vain väliaikaisesti, eli siis ei mene hukkaan ne pamit jos juo kahvia ja polttaa tupakkaa. Vaikutus vaan laimenee max. puoleksi tunniksi.

heikentää,ei heikennä,heikentää,ei heikennä,heikentää,ei heikennä. sama se . se on vähä ku vetäs nopeit ja hitait sekasi ku juo pannun kahvii&liuska kympin pamei :smiley: asiast viientee onks 20mg pamei olemas kaveri väittää kiven kovaa et on :laughing:

Ei ole :unamused:

Edit: 20mg pameja siis

no eipä ole munkaa tietääkseni mut se kaveri on sellai kuosiveikko et seku saa päähäsä et niit on olemas ni niit kans on… sano kuka mitä hyvänsä :smiley:

Xanorin vaikutusta tupakki tehostaa. :sunglasses:

No joo, kyllä toi rööki kosahtaa eri tavalla xanoreita nauttiessa (vai mahtaakohan toi alkoholikin siihen vaikuttaa myös? :wink: ) Näin nyt sitten taas tällä hetkellä…

Hm…joo. Kyllä sillä jotain vaikutusta tosiaan on, liittyy varmaan jotenkin kolinergisen toiminnan lisääntymiseen sekä mahdollisesti muihin piristäviin välittäjäaineisiin.

btw… tulipa tässä vielä mieleen sekin, että kuinka helpolla lääkärit mahtaa anta jtn xanoria, kun mulla on tolet noussu ton opamoxin ja tenoxin kanssa siihen pisteeseen, että ei tunnu alle 90mg oikein missään, ja toiki satsi aika lievästi… diapamien kohdalla melkein sama juttu, ja nekin alkaa olla nyt loppu kokonaan :cry:

No jos jo nyt sun tilanne on toi ni kannattaako edes harkita vaihtoo “kovempaan aineeseen”? Mitäs sä sit teet, kun xanorin katto tulee täyteen? Sittenkö haluut astetta rajumman bentso vierotuksen, ku annokset on korkeella ja reflat ihan hirveet? Mä sanoisin, että ei ihan oikeesti kannata. Sillä sä vaan vaikeutat elämääs pidemmän päälle, ku kyllähän xanoriinki tolet nousee ja mulla ainakin nousi vieläpä ihan viikon tai kahen vauhdilla. Eli maksimi annos tulee vastaan muutamassa viikossa jos aina pitää saada “yli sietokyvyn” niitä lääkkeitä. Yritä mielummin vaikka vähentää nyt vähän ja palauttaa sillä tavoin sitä matalempaa toleranssia.

:sunglasses:

pitääpä koittaa tätä, josko onnistuis. ei noitakaan tarvis mussuttaa, mutta eipä oo cipralex toiminu vieläkään, ja oon oikeestaan koko lääkkeen suhteen kovin kyyninen