Olen nyt käynyt psykologilla kaksi kertaa ja yrittänyt käydä hakemassa bentsot tähän ahdistukseen/paniikkihäiriöön. On ollut tosiaan koko iän ahdistusoloja ja kun sain joskus ensimmäisiä kertoja käsiini kadulta bentsoja, huomasin oireiden lakkaavan/lieventyvän. En kuitenkaan haluaisi syödä niitä muuta kuin tarvittaessa, sillä en myöskään halua bentsokoukkua. Mutta oon kuullu että noi lekurit tuppaa nykyisin määräämään SSR lääkkeitä, enkä niitä halua sillä oon kuullu vain negatiivisista olotiloista niihin liittyen, itselläkin muutamia kokemuksia. Oon siis puhunut lääkärillä paniikkihäiriöstä ja sosiaalisten tilojen pelosta. Joka ikinen kerta kuitenkin kun käynti on, niin en pysty täysin rentoutumaan, koska mielenpäällä on jatkuvasti se että: “entä jos toi jotenkin nyt diagnosoi mulle jonkun masennuksen sen takia kun vastasin tohon tollein jne”. Nyt sain testin missä kysyttiin kysymyksiä sosiaalisten tilojen peloista, enkä tiedä pitäisikö vetää siitä testistä huvikseen vähäiset pisteet ja pyrkiä siihen että diagnoosiks tulisi paniikkihäiriö(fyysisillä oireilla). Joten kysyisin nyt että mitä neuvoja teillä tähän olisi, jotta saisin haluamani? Haluaisin siis Rivarit tai xanorit taikka jotkut muut bentsot missä ei ole liivatetta (olen vegaani). Elikkä siis laittakaa ns sanat mun suuhun
Ei mulla ole diagnoosina paniikkihäiriötä ainakaan, ikinä ollutkaan. Ekan kerran kun olen bentsoja saanut, niin taisi diagnoosina olla vain masennus, että ei se niiden määrääminen diagnoosista kiinni ole.
Ja ymmärsinkö nyt oikein, että sulle kelpaa Rivatril ja Xanor vain vakaumuksesi tähden, vai yritätkö nimenomaan noita kahta havitella? En nyt tosiaan jaksa tarkistaa, sisältääkö mikään bentso liivatetta, mutta epäilenpä, että julkisella puolella se on sitten voi voi, jollei joku muu bentso kelpaa, eikä sulla ei ole oikeaa terveydellistä estettä jonkin lääkkeen käytölle.
Käypä hoito noi hoidot sanelee julkisella puolella ainakin, ei eettinen- tai uskonnollinen vakaumus. Ehkä jossain ei kiireellisessä intiimiasiassa, kuten gynekäynnissä saattavat antaa naislääkärin, jos sitä pyytää uskonnollisten syiden tähden, tai miksei muutenkin. Kiiretapauksessa varmaan eri juttu, oli vaiva mikä hyvänsä ja vakaumus mikä hyvänsä. Lääkkeistä taasen jos on kyse, niin mun on hyvin vaikea kuvitella, että esim. muslimeillekaan määräiltäisiin liivatteettomia lääkkeitä ihan vain siksi, ettei mikään siasta peräisin oleva käy. Lieneekö aina edes muuta vaihtoehtoa olemassakaan, jos jokin elintärkeä lääke sisältää liivatetta. Bentsojen kanssa voin ainakin kuvitella julkisen puolen lääkärin nauravan ulos vastaanotolta ja jää bentsoitta, jos menee sinne, että “Xanorit kiitti, kun niissä ei ole liivatetta, mikään muu bentso ei käy.”
Täytyykin tarkistaa, mitä muna-maitoja mun Rivoissani on . Miten musta tuntuu, että tässä halutaan Rivat/Xanorit vähän muista syistä, kuin vegaaniuden tähden ja mahtaisiko liivate häiritä lopulta lainkaan, jos sitä jossakin tarpeeksi hyvässä tropissa olisi
.
No joo, kyllä benzoja saa, kun sanoo kärsivänsä ahdistuneisuudesta, sos.fobiasta, paniikista tmv., eikä siinä edes mitään erityisiä testejä tarvita. Julkiselta puolelta ei välttämättä kovin helposti, jos toki riippuu julkisesta. En itsekään menisi vaatimaan julkiselta Rivatrilia tai Xanoria sillä perusteella, että olen vegaani , mutta jollekin yksityiselle tuo perustelu voisi mennä ihan hyvin läpi. Siis toki sen lisäksi, että kärsii niistä ahdistus- tms. vaivoista.
Offina aloin pohtia tuota, että mitäs sitten tehdään, jos joku ihminen on oikeasti vitun allerginen jollekin lääkkeelle, joka olisi tosissaan elintärkeä, tyyliin: elinsiirron jälkeinen hylkimisenestolääkitys ja mitään korvaavaa tuotetta, joka ei allergiaa/muita hengenvaarallisia sivareita aiheuta, ei yksinkertaisesti olisi olemassa. No, ei kait siinä sitten auta muu, kuin kuolla pois .
Edit: Anteeksi taas tyhmyyteni, mutta mitä tarkoittaa esigelatinoitu tärkkelys? Tuota kun Rivoissa ainakin näyttäisi olevan ja gelatiini on käsittääkseni juurikin sitä liivatetta.
^ Hengenvaaarassa kaiketi yleensä ollaan tiputuksessa. Mä sain sen asetyylikysteiinin kylkiäisinä sitten suoneen antihistamiineja ja kortisonia sen tiputuksen ajan, kun mut oltiin ensin elvytetty adrenaliinilla. Eräs mun tuttavani sairastaa syöpää ja kirjoitteli blogissaan kans, että oli jollekin sytolle allerginen, niin tiputeltiin kans samalla antihistamiineja. Eli kait ne estävät aika tehokkaasti vakavammatkin allergiareaktiot.
Varsinaisesta hylkimisestä en osaa sanoa.
Insominissa ei ole liivatetta. Hyvä benzo vegaanille . Saattavat vain ne sos.tilanteet olla sen kera aika väsyttäviä, vaikkeivat pelottaisi ensinkään
.