Bentsot ja alkoholi - ei yhteisvaikutusta..?

Aina puhutaan siitä, että bentsoja ja alkoholia ei ole hyvä käyttää yhdessä ainakaan suurina määrinä kun voi mennä iiihan sekaisin, mutta onko täällä miun lisäksi muita, joilla bentsot vähentää nimenomaan alkoholin vaikutusta?

Eli jos ja kun olen ottanut oxaminia/diapamia alle (kpl määrät vaihdellut n.4-10, en muista tarkasti) ja siihen jälkeen/samanaikaisesti alkoholia niin alkoholi ei tunnu MISSÄÄN. Muutenkin täysin selvä olo. Kaikista oudointa on, että juon ääriharvoin eli tole alkoon pitäisi olla alhainen. Tolea kyllä bentsoihin on (siis ihan respalla ne saan), mutta aiemminkin, kun ei ollut vielä niin paljon tolea kuin nykyään, niin siltikään alkoholi ei tuntunut missään, tai mikään.

Älkää silti käsittäkö väärin: en ole harrastanut tätä komboa montaa kertaa, vain joitakin, enkä ole ns. viihdekäyttäjä. Ihmettelen vaan miten niin monet esim. tälläkin palstalla kertoo, että menee ihan sekaisin alkoholi-bentso-yhdistelmästä, kun miulla alkoholi ei tunnu siinäkään määrin missä tuntuu ilman bentsoja.

Onko vastaavia kokemuksia muilla? Yksilöllisiähän nämä asiat tosin on…

Ps. ei mulla kodeiini(=panacod)-alko-yhdistelmälläkään ole mitn fiiliksiä tullut, pari kertaa tosin olen vaan sattunut ottaa samaan aikaan enkä paljoa alkoa…

AINIIN!! ja kerran otin tuon bentso-alko-kombon lisäksi (vain kerran) panacodeja muistaakseni n.5kpl eikä silti mitään vaikutusta mieleen tai motoriikkaan. Tämä siis ei ollut viihdekäyttöhakuisuutta tuolloin, vaan elin vaan tosi vaikeeta aikaa ja jotenkin se meni tohon pisteeseen…

Tämän voi poistaa, jos vituttaa tai jotain.

Mutta ei 5 panacodia kyllä toimi varmaan kellään, vaikka jois päälle litrasen kossun.

Sitäpaitsi väitän, että olet väärässä. :smiling_imp:

Alkoholi toimii aina ja kaikilla, lyödäänkö vaikka vetoa. Söi sitten päälle sen kaks oxaminia tai ei. Minä tarjoan.

Ei sitten millään pahalla.

öömm… Niin paitsi ettei toimi. Ja kuten otsikossa sanotaan: bentsoilla ja alkolla ei minulla ole ollut mitään yhteisvaikutusta…vaikka olisin ottanut samanaikaisesti n.4-10 bentsoa ja alkoa päälle niin se alkoholi ei vaan vaikuta. En ymmärrä mikä minun motiivi olisi mitään muuta väittää täällä…
No. Odotinkin pahansuopaa vastausta, kun niitä niin runsaasti täällä viljellään, mutta olisin vain halunnut tietää, eikö todellakaan ole ketään, jolla pamit ei buustaa alkoa ja vielä niinkin, ettei koko alkoholin vaikutusta tunne, jos syö bentsoja samaan aikaan? En kai nyt voi olla ainoa sentäs…
Olen kuitenkin kokeillut jokusen kerran enemmän kuin muutaman varmistaakseni asian, joten…

Siksikin tuli mieleen, kun alkaa ihmettyttämään muidenkin lääkkeiden osalla että mitä hemmettiä mun kehoa vaivaa, jos muut aineet/lääkkeet toimii lähes kaikilla muilla ihan toisinpäin… :S

Sarjassamme kuuluisat viimeiset sanat: Ei ne ainakaan mulla toimi :mrgreen:

Millaisella alkomäärällä olet näitä komboiluja tehnyt? Mene toki Ennätystehdas-ohjelmaan jos pullo kossua ei tosiaankaan nouse päähän.

Bentsoil on monesti tapana saada syöjänsä luuleen itteensä selväks, mut otapa oikeesti selvinpäin oleva kaveri (miel. videokameran kans) messiin niin saatat huomata jotai ihan uutta ja ihmeellistä…

Olen siis ollut kaveriseurassa ja hekään eivät ole huomanneet mitään tavallista käyttäytymistä poikkeavaa…Päinvastoin olen ollut ihan selvänä. Ja kuten sanoin - alkoon minulla on alhainen toleranssi, koska olin monta vuotta absolutisti ja juon edelleen tosi harvoin, joten en edes saisi samaa määrää alas tulematta pahoivoivaksi, jos oisin ottanut saman määrän ilman bentsoja.

No, selkeästi täällä ei haluta uskoa mua, joten en kaipaa enää viestejä, jos se on tätä osastoa. Halusin tietää käyttäytyykö muiden elimistö samalla tavalla - ilmeisesti ei ainakaan täällä kommentoivat.
Ja vaikka päihdefoorumilla ollaankin, niin ihan sellainen asiallinen, toista kunnioittava vastaaminen voisi olla ainakin kerran kokeilemisen arvoinen juttu. Kiitos.

No ei kai siin mitn jos asia on noin, outoo kyl.

Myös minä vastasin ihan asiallisesti omasta mielestäni.

Ihan vain siihen perustuen, että alkoholi toimii joka ikisellä ihmisellä, eikä siihen juuri toleranssia, fyysistä, voikaan tulla. Psyykkistä kyllä tulee, eli et havannoi pitkään juotuasi olevasi yhtä humalassa kuin aiemmin.

Tarkoitan siis, että promilleja kyllä tulee ihan samaan tahtiin.

Älä nyt ihmeessä ota tätä seuraavaa kehoitusta tosissasi, mutta mutta: juopa vaikka litran kossu. Saletisti menee päähän. Älä sitten ota niitä oxamineja päälle. :mrgreen:

Mulle tuli kannssa vähän saman tyyppisiä ajatuksia mieleen kuin jopasjotalla ja stuffilla.

Jos et paljon dokaile, voi olla että benzot vie sen alkuterävyyden niistä viinanousuista. Eli olo ei ole päässä yhtä ärhäkkä kuin puhtaassa nousuhumalassa. Kun muiden mölytaso nousee, niin ryyneillä itseään ryydittänyt pysyy aika rauhallisena. Mutta jos pantaisiin millaisiin tahansa koordinaatiotesteihin, niin takuulla menee heikommin kossu-pameissa,kuin pelkässä kossussa.

juu siis juon varsin harvoin alkoa ja silloinkin melko vähän kuin ei se muuta kuin väsytä. En mie mitään isoa viinapulloa voisi juua pamien kanssa tai ilman kun tulisi jo…pahoinvointi. Hirmu herkkä vatsa. Ja siis pameja olen käyttänyt ainoastaan omalla reseptillä saatuna. Ja tosiaan tuo edellinen vastaaja ehkä oli oikeassa - se nousu ei tule eikä sitä alkoa tule niin paljon juotua… Ja pamit on ollut 4-10(/vähän enemmän?) kpl luokkaa alkon kanssa, ja tole on (aika) iso. Ei 30kpl kuitenkaan kuten joku vastaaja kuvaili, alkon kanssa…

Niin…ehkä se sitten syy. Mutta en mä alkoa haluakaan juoda pahemmin, en ole ikinä pitänyt siitä. Ihmettelin vaan asiaa.

^Mul ku oli aikoinani tolea bentsoihin, siis ku on tolea bentsoihin, ni se tarkoittaa kaikkia bentsoja. Respal meni 3mg Santtui, 30mg pamei ja 2*15mg Dormicum per pv. Yritin sit jo pitkä jatkuneen pillereiden syönnin jälkeen kokeilla et toimiiko ne enää lainkaan. Vedin 50mg Xanoria, 2 kumia (iv) ja pullon viiniä ja 2 kaljaa. Oon viäl 160 senttinen nainen ja tuolloin max. 50 kilonen. Ei MITÄÄN vaikutusta, aivan ku ois vaa alkoa vetäny… Ja pitkiin aikoihin en ollu tuollasia määriä benejä ottan, vaa päivälääkkeit ja välil vähän extraa (no kumit väärin poikkeuksetta, mut monet niist meni vaihtareihin bubreen). Alko sen verran vituttaa ku kävelinkii ihan suoraan, et kävin sit hakees piriä…

Nyt ku päiväannokset on 0,25mg santtuja ja 5-7,5mg pamei/pv, otin esimerkiks muutama pv sit 7 tennaria ja vajaan pullon vinkkua (en enää juo paljon, joten tuo on mulle aika suuri määrä, tuolloin aiemmin tole alkoo sekä beneihin oli todella kova). Enpä muista mitään sen jälkee ku kaveri lähti. Mies tuli kotii ja väitti mun olleen vessas sammuneen, mut en usko. Todennäkösest oon ollu kunnon horrokses vaa… Nyt ku ei oo tolee ni mitkä tahansa benet käy päähän, eikä tarvi ees suuria määriä olla… :unamused: Toissaviikol meni neljäst syödyst kumist osittain muisti :astonished:

Ja kokeilin pari kolme kk:tta sit et sanooks 15mg santtuja mitään, mä olin niistä sekaisin. Mut ku miettii määränä, se oli 30 kertasena mun silloinen päivä-annos ja tuo päivä-annos oli ollut voimassa jo suunnilleen vuoden… :unamused: Ei mul vieläkää mikä muutama milli santtuja tunnu, vaa sen pitää olla päälle 10mg:iä, sensijaan muut bentost toimii paremmin nyt…

Benstojen vaaroista en itse kovinkaan paljon tiedä eli kysyisin mikä niissä on se suurin vaara ilman alkoholia siis. Jos käyttää säännöllisesti ja toleranssi kasvaa ja joutuu ottamaan enemmän niin so what? Eli tuhoaako se elimistöä jos jatkuvasti käyttää? Suurin vaara puheitten mukaan on vaan koukkuuntuminen mutta vitunko väliä sillä jos ei fyysisesti rupee pumppu laulamaan tms… voisko joku kertoa mitä riskejä terveyteen voi olla?

No kyllähän ne muistiin ja havannointiin vaikuttaa aika rajusti. Ja sitten kun koukutat ittes niihin ja tolet kasvaa ja joudut käyttään isoja annoksia niin se ei ole kivaa! Ja kyllä bentojen syönti häiritsee tietenkin muitakin ruumiintoimintoja! Mutta sun mielestähän toi tolen kasvaminen oli ihan so what, mitäs sitten kun lääkkeet loppuu ja vierotusoireet alkaa, ei se sillon ole ihan so what, kun hengenlähtö on lähellä. Siinä äkkiä voi pumppu pysähtyä!

Kyllä se 5 panacodia kuule toimii jos ei omista toleransseja opiaatteihin/oideihin…

Mistä ajattelit saada niitä niin paljon, että saat aina tarpeeks kun tolet vaan nousee nousemistaan? Tiedäks kuin vaikee mun oli aikanaan saada xanttuja, ku telapurkki meni neljässä päivässä? Eli suurin ongelma pehmenneen pään lisäks on se, et niitä ei vaan oikein saa niin paljon ku tarvii jos antaa tolejen aina nousta. Lopulta tulee pakkolopetus eli kukaan ei enää kirjota sulle respoja ja joudut hankkiin kaikki kadulta ja se tulee varmasti tosi kalliiks.

Ja ite en ehtiny käyttään bentsoja kun 1.5 vuotta ja annokseni nousivat mielettömyyksiin ja kuivilla oon ollu jo kaks vuotta ja muistini on todella huono. Eli pysyvästi mun päässä on tapahtunu jotain tosi pahaa ja se hankaloittaa jokapäiväistä elämääni aika ilkeesti. Et mietippä sitä, et jos HC-käytöllä näin käy jo 1.5 vuodessa ni miten käy kymmenessä vuodessa? Muutut tyyliin vihannekseksi. Eli kyl ne todellakin aiheuttaa aika pahaa tuhoo siihen yhteen tärkeimpään elimeen=aivoihin. (Kai aivot on ees elin… :blush: )

niimpä :neutral_face: itekki oon luullu olevani ihan selvänä mut kaverit myöhemmi kertonu et puhe on vähä sammaltanu. kerran kun söin bentsoja ihan kunnolla kerralla alko kävely horjua pahasti :stuck_out_tongue: ei mulla pitäs niin huono toleranssikaan olla koska mua paljo isokokosempi,lääkeitä enemmän käyttäny syvästi masentunu isä on menny vielä enemmän sekasin pienemmistä määristä kun mä. =SS silti olo tuntuu suht selvältä

^ No tuo onneksesi vielä aika pientä yhteisvaikutusta. Kunnon ryynikänneistä kun yleensä jää muistikuvia nolla ja senkin edestä helvetin sekavaa käytöstä, jolloin iloisesti teloo niin itsensä, muut ihmiset kuin kaikki tielleen osuvat esineet. Päätöntä menoa, joka voi korkeintaan hävettää kun kuulee toilailunsa kavereiltaan. Jos nyt edes mukana on kavereita pitämässä huolta.

Minä otin kerran aamupäivästä diapam 5mg ja iltapäivästä aloin tissutella olutta, olin siis siinä luulossa että vaikutusaika on jo loppunut. Join koko iltana 6-7olutta, jotka minulle on jo normaalisti paljon, mutta jostain syystä (ainakin kuvittelin) olevani vain pienessä sievässä. Tätä mä ihmettelin, normaalisti menee muisti pelkästä alkosta ja nyt kuitenkin muistan koko illan (ainakin näin kuvittelen) Laitoin noi sulut kun luin noita ylempiä kommentteja :smiley: Kukaan ei ainakaan ole sanonut että olisin ollut jotenkin sekava, päinvastoin 3jälkeen yks sanoi että olin normaalia selvempi…join kyllä normaalia hitaammin ja kahvia/vettä välillä. Niin ja noita pameja ottanut ensimmäisen kerran juurikin sen viikon aikana, että mitään toleja ei niihinkään ole.

^ Ei se nyt mikään kiveenhakattu totuus ole, että kaikilla aina sekoaa pää totaalisesti alko-benzo -kombosta, vaikka asia kannattaakin ehdottomasti ottaa suurella vakavuudella ja jättää temppu toistamatta siinä uskossa, ettei se pää tälläkään kertaa sekoa. Hyvin pieni annostushan sulla oli, jos toki tolettomalla tuokin voi jo tuntua hurjasti. Lisäksi se, että joit tavallista hitaammin ja kittasit kahvia, saattoi auttaa kummasti. IMO Diapam ei ole pahin päänsekoittaja, mitä benzojen ja viinan yhteiskäyttöön tulee, mutta todella pitkävaikutteista se kyllä on ja saattaa vaikuttaa hyvinkin salakavalasti, vaikkei enää “tuntuisi missään”.

Sitä on tosiaan itsekin monen monta kertaa luullut olevansa ryynikännissä/muuten vain benzoövereissä hyvinkin skarppi, mutta jälkeenpäin on kyllä selvinnyt, että niin ei todellakaan ole ollut :open_mouth: . Tosin jälkeenpäin sen kyllä huomaa, että muistissa on ihan hirveitä aukkoja ja jos sitä ei itse tajua, niin kyllä joku on siitä yleensä kertonut, pahimmassa tapauksessa poliisi :neutral_face: . Jos sä olet kuitenkin suurinpiirtein hajulla siitä, kuinka paljon aikaa illan mittaan kului ja mitä tapahtui mihinkin aikaan(En nyt tietenkään oleta, että olisit alvariinsa kelloa kytännyt) ja kaveritkin sanovat, että olit ihan okei, niin tuskin tuossa mitään hirveää black out -sekoamista on tapahtunut. Tietysti vähän riippuu myös siitä, missä kunnossa ne kaverit olivat, eli jos ne ovat olleet tyystin sekaisin, niin eipä niiltä välttämättä täysin luotettavaa tilannepäivitystä voi saada.