Bentsojen lopetus

Elikkäs… takana on pari vuotta bentsojen hallittua käyttöö eli sama annos aamuin illoin. Oon yrittäny kolme kertaa lopettaa, kauheet reflat aina, en siis oo onnistunu. Viikko sit tuli vedettyy kourallinen ryynejä ja viinaa päälle, on parin päivän muistikatkos mut ei sen kummempaa. Sen jälkee en oo mitään ottanu ja ihmettelen (pelkään) millon ne reflat tulee… onko kokemuksia? Vaikuttaaks ne ryynit sit viel ku ennen reflat tullu 48h sisäl??

^ En tiedä, mitä benzoja käytät, mutta jos pitkävaikutteisia(Diapam, Rivatril), niin kourallisen kiskaisemisesta saattaa aivan hyvin olla ihan pöllyssä 4-5 päivääkin. Tätä ei välttämättä itse edes tajua(Benzopäihtymys on varsin petollinen päihtymystila) ja olo saattaa olla jopa huono, eli ns. benzokrapula. Vieroitusoireiden kanssa sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä, ne tulevat vasta sitten, kun pitoisuudet laskevat kunnolla.

Mitä tuohon lopettamiseen tulee, niin sen ei pitäisi tyystin mahdoton rasti olla parin vuoden maltillisen käytön jälkeen, MUTTA ei niitä silloinkaan pidä seinään lopettaa, vaan vähentää pikkuhiljaa. Yksilöllistä millainen tahti sopii kullekin ja riippuu paljon elämäntilanteesta. Tuollaiset överit ja viinan kanssa läträämiset kannattaa sitten jättää kokonaan pois, mikäli meinaa joskus benzoista päästä.

Enpä tämän enempää mestaroi, koska mulla ei siihen oikein ole varaa :blush: .

Kymmenestä milligrammasta Diapamia voi jo lopettaa seinään. Ilman bentsoja kuulemma värimaailma kirkastuu ja tunnet eläväsi laadukasta elämää. Jos tulee taas ahdistus niin lääkärit märäävät Ketipinoria mikä ei väsytä. :laughing: Mutta muista että läpikäyty bentsovieroitus usein johtaa siihen että kyseisiä nappeja ei enään saa uudelleen laillisin keinoin kovinkaan helposti.

Diapamilla on pitkä puoliintumisaika ja nykyyään pystyn olemaan ilman noin neljä päivää yhden taivaansinisen jälkeen.

Jos asiat vielä askarruttavat voit kysyä lisätietoa esimekiksi Winstonilta joka käyttää Xanoria satunnaisesti LITON ohella.

Et kertonut mitä bentsoa ja millä annostuksella"vedät". On kyllä kokemuksia refloista, mutta viestisi sisältää puutelista informaatiota joten siihen ei voi vastata.

Minun mielestä tämä ketju täytyy nyt lukkia. Me olemme auttaneet sinua siitä huolimatta että annat puutelista informaatiota. Emme voi tehdä sinun puolesta enempää. Mitä muuta haluat meistä rikkonaisilta ihmispoloilta?

Kiitos kaikille vastanneille paitsi tolle lapsuuden muistolle. Ihan vittuillakseni en aio tarkentaa mitään ja en tyypin vastauksia kaipaa.
Olin sitte unohtanu että kirjotin tänne. Noin viikko ton episodin jälkeen mulla alko ihan jäätävät vierotusoireet jotka kesti sen pari viikkoa. Ja selvisin niistä, nyt oon ollu ilman parisen kuukautta. Oli jotenki tosi voimaannuttava kokemus ku kaks viikkoa kärsi ja valvo kuumotuksissa, pahoinvoinnissa, kivuissa yms mutta en retkahtanut. Mä pystyin siihen!!! Voin hyvin ja nukun paremmin ku koskaan ennen. Hyvää kevättä kaikille!

Mielestäni tuo kilahtanut Lapsuuden Muisto on oikeassa. Sinun olisi pitänyt tarkentaa alkuperäistä viestiäsi. Joka tapauksessa mukava kuulla että voit taas paremmi etkä “retkahtanut”.

Hyvää vappua näin etukäteen!

Retkahdus on hyvin mahdollinen jos oireita taas ilmaantuu ja kieltäydyt uuden polven antipsykooteista. Joka tapauksessa tsemppiä sinulle. Itse pääsin eroon Temestasta 15 vuoden jokapäiväisen käytön jälkeen ja olen ylpeä siitä. Silloin oli vielä 2.5 milligramman tabletti käytössä mikä on nykyään poistettu Suomen markkinoilta. Nykyään syön tarvittaessa Diapamia mutta toleranssi on laskenut niin alas että eilen nukahdin femman liuskan jälkeen.

Muista myös se että psyykkiset sairaudet/ongelmat ilmenevät kausittaisina oireina.

tsampidam mikä on vointisi nykyään?