Bentsojen lopettaminen

Moi
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Olen syönyt bentsoja kaksi ja puoli vuotta. Alkoholismiin katkolla määrättiin 3x30mg. Pikkuhiljaa tiputellut ja nyt menee n.45mg/päivä. Siitäkin olen jo onnistunut omatoimisesti välillä tiputtelemaan. Ajattelin nyt saada kokonaan pois, onko tyhmä idea? Päihdelääkäri suositteli jatkamaan, mutta lopetin tai siis yritin. Keväällä sain karseet reflat, kun oli loppu ja ajattelin kärsiä. Pah! Tänään päivällä en ottanut yhtään ja johan alko vetää taas leukoja yms, tiedättehän. Pitääkö niitä popsia ikuisesti? En kuitenkaan halua olla kireä kuin viulunkieli, saati sitten tarttua taas pulloon (johtaa kyllä nopeasti takaisin spugeilee). Onko kellään kokemusta kauan reflat kestää, mikä niihin auttaa tai miten kannattais niitä syödä. Keväällä söin niitä päihdetarkoitukseen (rakkaussuruihin) ja nyt kun ei dokaa, niin auttanut kyllä. Mitä mitä mitä??? Please, kertokaahan kokemuksia.

ja mikäkähän bentso on kyseessä?

eiköhän toi opamox ole kun moisista millimääristä on kyse

Juu, opamoxeja. Haaveena olis elää joskus ilman niitä. Eipä taida onnistua. Mulla oli lääkitys ihan kohillaan (sepram ja opamox) sitten ryhdyin omaksi lääkäriksi ja laskin ja yritin lopettaa. Nyt kuuppa ihan tunteessa ja kroppaa vetää ja väreilee. Keväällä oli sellaset reflat, että pelästyin. Kramppeja ja yrjöö. Paska! Nyt tunnen itseni tyhmäksi, kun tasasesta taas tällaiseen vuoristorataan. Mä en taida kestää tasasuutta ja onnellisuutta. Vaikeeta tää elämä. Tekis mieli välillä ottaa niitä enemmän, ettei ajattelis tällaista ollenkaan. Olis vaan. Mut pitää kikkailla. Sekopää, mikä sekopää.
Niin ja piltsistä. Sitäkin polttanut 20v. Jotain taukoja (pidempiäkin) ollut. Miksi ihmeessä se on ihmisten asenteissa niin negatiivinen. Seuloissa saa näkyä bentsot, muttei thc. Nyt muutaman viikon polttamatta, eikä viekkareita tai mitään. Nyt kun en oo juonu, niin toimi hyvin unilääkkeenä, kun poltti joipan iltaisin. En koe sen olevan mulle mitenkään ongelma, yhteiskunnalle vaan. Jätin sen pois, kun ukko ei digannut. (ei päihdeongelmainen). Sit se vetää perseet parikertaa kuussa. Älytöntä.
Kettu, mä vedän enää cokista ja röökii. Mites mä chillaan? Lenkille? Hypätkää voltti. Nyt kyl syö naista, argh! Sain lainattuu frendiltä pari 10pamia. Pitäis oma respa hakee, mut oon linnottautunut sisälle enkä liiku ennen huomista. Jos maailma pysähtyy, niin huomaan sen huomenna. Hah!

Olkaahan kilttejä itsellenne ja toisillenne. Kirjoitelkaa -kiitos ja anteex.

Johan on! Täällä mä vapisen ja tärisen. Klinikalla oli unohdettu (tai jotain) uusia mun resepti. Pärjäätkö kysy, kun soitin. Ihan sama. En! Itken, pelkään ja vaipuilen. Oon pitänyt kentälle etäisyyttä, mutta luojan kiitos viidakossa on viidakon lait. Mulla on paljon kultaisia narkomaani tuttuja. Soitin ja saan hätäapua. Yritän elää “raittiina” ja tää menee kyseenalaiseksi toiminnaksi, mut minkäs teet. Olen lääkeriippuvainen ja byrokratia ei nyt mun kohdalla toimi. Onneksi kenttä toimii. Heitin 10pamin just kielen alle ja vapina helpottaa. Huomenna uusii reseptiä, toivottavasti onnistuis. Vittumainen viikonloppu edessä muuten. Mielestäni lääkeriippuvuus on päihdeongelman alin taso. Viinasta tulee känniin, pore nopeuttaa ja hidas hitauttaa. Ryynit vaan vie muistin. Kaverilla ei oo viime syksystä ja talvesta mitään muistikuvaa. Nyt oon siel sit itte. Harmittaa. Nyt vähemmän, kun bentsot alkaa vaikuttaa. Mä oon ihan pimee!

Johan on! Täällä mä vapisen ja tärisen. Klinikalla oli unohdettu (tai jotain) uusia mun resepti. Pärjäätkö kysy, kun soitin. Ihan sama. En! Itken, pelkään ja vaipuilen. Oon pitänyt kentälle etäisyyttä, mutta luojan kiitos viidakossa on viidakon lait. Mulla on paljon kultaisia narkomaani tuttuja. Soitin ja saan hätäapua. Yritän elää “raittiina” ja tää menee kyseenalaiseksi toiminnaksi, mut minkäs teet. Olen lääkeriippuvainen ja byrokratia ei nyt mun kohdalla toimi. Onneksi kenttä toimii. Heitin 10pamin just kielen alle ja vapina helpottaa. Huomenna uusii reseptiä, toivottavasti onnistuis. Vittumainen viikonloppu edessä muuten. Mielestäni lääkeriippuvuus on päihdeongelman alin taso. Viinasta tulee känniin, pore nopeuttaa ja hidas hitauttaa. Ryynit vaan vie muistin. Kaverilla ei oo viime syksystä ja talvesta mitään muistikuvaa. Nyt oon siel sit itte. Harmittaa. Nyt vähemmän, kun bentsot alkaa vaikuttaa. Mä oon ihan pimee!

Päinvastoin, tähän porukkaan sovit kuin nakutettu :slight_smile:

Kurjaa että sinulla on noin monimuotoinen päihdeongelma, mutta on täällä selvitty paaaaljon pahemmastakin. Yhtään ongelmaasi vähättelemättä väitän, että pystyt sen vielä päihittämään. Tsemppiä!

Mikäli itsaria suunnittelet (mitä et toivottavasti suunnittele), niin se ei kyllä pelkillä bentsoilla onnistu, varsinkaan oksatsepaamilla (Opamox). Parhaiten pääset Opamoxista eroon vähentämällä annosta pikkuhiljaa, todella hissukseen. Otat vaikka neljänneksen/kolmanneksen päivittäisestä annoksesta pois aina viikon välein. Se vaatii valtavasti itsekuria, mutta lopputulos on vaivan arvoinen.

Olin riippuvainen xanorista 0.5mgx3 päivässä popsin niitä joku puolivuotta,sen jälkeen hommasin purkillisen 2mg
xanoreita. Lopetin seinään kaadoin loput wc:stä alas,meni neljä päivää kun saatanan moiset reflat alkoi.
Makasin puolitoista viikkoa sänggyssä jouduin tunkemaan pyyhkeitä suuhun, muuten olisi mennyt hammaskalusto romuksi.
En mennyt lääkärille itkemään viekkarit kesti useita kuukausia, muutaman viikon päänsärky eikä pystynnyt julkisilla paikoilla juuri käymään.
Lopettele vähitellen tee suunitelma vähentämisestä kyllä se päivävieläpaistaa risukasaankin :wink:

Itse lopettelin muutama vuosi sitten yli 18 vuotta kestäneen päivittäisen bentsojen käytön. Mielestäni ne kannattaa lopetella todella hitaasti, esim. vuoden aikana. Alas ajaminen kannattaa tehdä ns. pitkävaikutteisten (diatsepaami) bentsojen avulla. Näin tehtynä viekkareista ei pääse muodostumaan varsinaista ongelmaa.
Joidenkin mielestä kerran lopetettuaan ei voi enää käyttää bentsoja, mutta olen toista mieltä. Olen oppinut lopettamiseni jälkeen käyttämään bentsoja oikein, eli joskus tarvittaessa otan, kun tilanne sitä vaatii. Tämäkin asia on toki myös hieman luonteestakin kiinni…

Jos pitää valita joku aine minkä kanssa on eniten ongelmia, mä valitsen bentsot. Olen nyt n.15 vuotta tapellut bentsojen kanssa eikiä loppua näy. Ensi kuussa olisi tarkoitus lähteä pidempään hoitoon, mutta saa nyt nähdä. Onneksi löytyi kuitenkin paikka missä otetaan korvaushoitopotilaita vastaan ja yritetään päästä oheiskäytöstä irti.
Mä olen tehnyt niin naurettavan tyhmiä ja säälittäviä asioita saadakseni bentsoja että hävettää ihan helvetisti. Esim. Yksi typerä apteekkiryöstö. Mun koukku bentsoihin on psyykkinen. Olen kerrankin ollut täysin ilman bentsoja 1,5 vuotta ja retkahdin aivan typerästi. Ja ne määrät. Yksi 100 kpl:n purkki 2mg Rivatrileja kesti kaksi päivää. Samoin kävi sadalle Tenoxille. Äitini haki minulle lähestymiskieltoa kun varastin hänen bentsojaan (Xanoreita, Diapameja ja Dormicumeja).

Toivon ja rukoilen että pääsen tästä bentsohelvetistä ulos.