Bentsoja toista vuotta lähes päivittäin

Oon syöny eri bentsoja vaihdellen risolidia,opamoxia ja rivatrilia yli vuoden.Viime kuukaudet joka päivä
pari nappia päivässä.En oo huomannu tolen nousua enkä mitään ongelmia.Hyvä rento olo ollu lähes tauotta.
Oonko kuitenki vaarallisella tiellä? Oon pysyny irti viinasta 13kk.Viinalla melkein tapoin itteni.Tuntuu et näin meen
jatkossakin.Pää pelaa,koulu ja työt sujuu.Jopa seksielämä ok.

Niin, sunhan vaan pitäis päättää kumpi sulle on parempi, benjot vai holi. teksteistäs päätellen
holi voi viedä sut turmioon, mutta niin voi toisinaan tehdä myös benjot.

Kysyit, ootko jotenkin vaarallisella tiellä. Mielestäni et. Tosin, helvetti pääsee sitten vasta irti kun oot
ollu 3päivää ilman lääkitystä. Mut jos tosiaan saat lääkkees lääkäriltä eli sulla on taattu jokapäivälle
benjoja, en näe asiassa mitään haittaa. tsemppiä, holista kuivilla oloon!

Jep, ennemmin bentsot kuin alkoholi. Vieroitusoireiltaanhan nää ovat samalla tasolla?

Alkoholi rassaa keskushermostoa tehokkaamiin kuin bentsot. Ja bentsojen (kohtuullisen) vaikutuksen alaisena ainakin minulla sujuu paperityöt huomattavasti sukkelammin.

Mutt eihän noilla viekkareilla ole paljoa yhteistä. Alkoholilla kankkunen häipyy parissa päivässä isommankin putken jälkeen, benzoilla saat ilkeän olon jopa kuukausiksi. Ja onhan noissa oireissa aikapaljon eroja. Vaikea näin lyhyesti kuvata niitä, muttaikalailla dramaattisempia viekkarit on benzoilla.

Krapula nyt ei ole oikeaa alkoholin vieroitusoiretta, vaan alkoholin hajoamistuotteiden myrkytysoireita (kuten asetaldehyden). Kuvittele et alkoholia on veressäsi 24/7 vaikka vuoden ajan, yleensä bentsoja on just jatkuvasti veressä, siksi ne vieroitusoireetkin on “pahempia”.

Ite taas söin Opamoxia eli oksatsepaamia kaks kuukautta mut resepti antoikin oikeuden nauttii sitä 180mg/vrk joten vaikka miedoin bentso olikin niin siihen sitten koukahti. Ku yritti ite lopettaa nii kädet täris, hiki valu ja oli vitun kylmä koko ajan.

Ei kyl ahdistanu jostain syystä yhtään. Fyysinen koukku kyl se oli ja aika jännä juttu et 10 vuotta ehdin doupata mut vasta oksatsepaamiin tuli fyysisesti riippuvaiseksi. No, katkon kautta homma hoitui hyvin ku määrättiin siel bentsovieroitukseen Lyricaa 2x300mg/vrk.

Sellaset oireet tuli kans et kaikki aistit tuli jotenkin yliherkäks ja ku katto ikkunasta pihalle nii pimeä pelotti. :mrgreen:

No onneks en enää bentsopaskoja käytä ku toi Lyrica toimii niin hyvin ahdistuneisuushäiriöön. Mut tajuun kuitenkin et on ihmisiä jotka niitä oikeesti tarvii ja et on tilanteita joissa niitä on perusteltua käyttää vaikken ite aio niihin enää koskee.

Ihan liikaa maistuu nuo bentsot, päivittäin niitä menee.

juu itseä vaivaa toi krooninen unettomuus niin ei voi oikee lopettaa noit bentsoja…
vaiika mieli kyl tekis…
en tiedä oisko muita hyvii lääkkeit tohon unnettomuuteen koi no bentsot…
annokset on noussu nyt puolen vuoden aikana kolme- neljä kertaseksi et ei sillai paha mut miettii et missä jamassa sitä on parin vuoden pääst…
kaikki mirtazapiininit melatoniini neuroleptit kokeiltu…
onko kellään vinkkei jotai nappia mistä ei tolet nouse…

Oliko tää vitsi.? neuroleptit jos ei sua nukuta, barbeilla ei saa suomessa leikkiä, ni varmaan
ainut on lääkkeistä sitte ne bentsojohdannaiset eli uni/nukahtamislääkkeet.

muita vaihtoehtoja voi toki etsiä mieleistään, siis jos uskaltaa ruveta itselääkitsemään.
kannabis ja holi on oiva keino saada vintti pimeeks. muita en voi edes suositella, hyvä jos
holiakaan.

[Poistettu suosittelua -Päihdelinkin toimitus] Alkoholi taas ei itellä auta mitenkään nukahtamaan ellei sitten juo niin paljon, että sammuu.

^Sama vika. Paniikkihan siinä tulee jos juomat loppuu kesken, ei uni. ganjalla saa unta
kyllä aika varmasti. toisaalta joskus hyvä ruoho- tai kukka voi jopa piristää, mut asia korjaantuu
joko ajan kanssa (odottaa sen 1-2tuntia, kun vaikutus hiipuu) tai polttaa toiset perään :wink:

edit. prkl, ei pitäis pyöriä hUUmefoorumeilla, rupes tekeen mieli hartsiheinää, jota mulla on kyllä
tuola jemmassa, mut tauko on vasta aluillaan ja TÄMÄ TAUKO PITÄÄ!

Nii kyl meitsiki pitää bentsoi tos mieles pienempänä pahana ku alkoholia, jos molemmilla käyttö ois päivittäistä ja jos annokset pysyy kunnossa ja saa ne napit aina.

Joo, ei oo olemassa mitää täydellistä lääkettä toho nukkumisee. Itekki joskus pelleilin monta kuukautta fenobarbien kanssa… aamulla ku herää nii ei kyl tajuu mistää mitää :laughing: ei ite ees tajuu miten vitun jumissa on aamulla ku se on nii vitun pitkävaikutteinen… ja on kaikkien muiden mielestä päivälläki iha sekasin :angry:

yritin tota itse lääkintää kannabiksella…
poltin joku puol vuotta joka päivä heti ko koulusta pääs iltaan asti…
mut ei se vaan lisää ajatuksia päässä en voi nukkua jos oon poltellu…
ja alkoholia en halua juoda muutako silloin tällöin,sil kyl unen saa mutta sitä pitää juoda aika paljo…
mitä noi fenobarbit on… voisin vaikka kokeilla…
mut vaikee ois katkaista tää bentso putki…
vittu en tiedä mitä teen…
oon vähä turhan sekasin nyt niin ei taida tulla järkevää tekstiä tänne mut ei voi mitää…

Suomessa taidetaan käyttää enää vain hevosten ym nukuttamiseen barbeja :laughing:

fi.wikipedia.org/wiki/Barbituraatti

Asiasta viidenteen, mun nukahtamisvaikeudet loppui aikoinaan siihen kun lopetin syömästä nukahtamis-
lääkkeitä. siis käytin niitä niin reilulla kädellä, et keho tottu siihe et jos ei 5-10 ollu illal ottaa ni turha oli
yrittää nukkuu ku ahistus pukkas päälle jos oli vaan! 3tbl lääkettä yöks.

sitte seinään lopetus (kiitti doctor, oikeesti kiitti) ja kk kärsimystä ja tadaa, ei ole enää uniongelmia.
ellei ole sitte ihan itseaiheutetut. eli mulla ne lääkkeet myös kääntyi itseään vastaan, kun rouskin niitä
niin kauan (ja tyhmänä niin suuria annoksia ettei mitää järkee).

eli mä pärjään paremmin ilman lääkitystä kun lääkityksen kanssa, koska en osaa käyttää valitettavasti
lääkkeitä oikein.

Mulla on pitkä historia benzon ja viinan yhteiskäytöstä sekä mentaaliongelmasta. Viimeiset ajat olen koittanut tulla toimeen pelkillä bentzoilla sekä nukahdus ja mielialapillereillä. Suurin huoli on antaako lääkäri niitä (rauhoittavia) käyttää loputtomiin. Joudun h-epäilyn takia muutenkin ravaamaan testeissä ja ilman päivittäistä benzoa jäisin kulmasohvan nurkkaan tutisemaan kuin haavan lehti.

Kahdesta pahasta valitsen bentzon. Jos lekuri jättää reseptit kirjoittamatta, niin viinan puolelle kallistuu. Jotenkin täällä on selvittävä… :cry:

Onko teillä kokemuksia tilanteista kun lääkäri kertoo, että rauhoittavia ei tipu? Mitä sen jälkeen??? :question:

Eläinlääkäriltä saa koiralle epilepsialääkkeeksi barbeja.

Mut mulla ei oo koiraa.
-Ostetaan koira, jolla epilepsia-
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^<-VitsiVitsiVitsiVitsi->^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^