Bentsoista

:slight_smile:

Ensinnäkin,en oo ikinä saanu minkäännäköistä euforiaa bentsoista,käytän niitä LÄÄKKEINÄ,viihteilyyn on käsittääkseni muita aineita.Olen kokeillut halcionia lukuunottamatta melkein kaikkia bentsoja mitä Suomesta löytyy.Unettomuuteen ensin ja sitten ahdistukseen.Kun näistä vaivoista pääsi,joutui sitten alottamaan rivat ja diatsepaamit selän kramppeja ja lihasspasmeja vastaan.Tolet nousee liianki helposti,varsinki ku mulla alotettiin santuilla,jotka vaihdettiin heti temestoihin ja diapami on kulkenu siinä taustalla yhteensä kohta jo 7 v.3v. sitten pidin viimeks taukoo 2kk,sama on nyt päälllä,mopedi lähteny käsistä,ja toleranssit pitää saada alas.20mg rivoja laukasee vähän selkää rennommaks,toi pitäs pudottaa siihen lääkärin määräämään 3 krt 2mg/vrk.Eli tolet saa ylös helposti,niiden “nollaaminen” vaatii monta kuukautta.En suosittele kenellekään viihteilyä bentsojen kanssa,ensinnäkin kun niistä ei ainakaan lääkekäytössä saa euforiaa,ja muutenkin koukku on pahempi kuin esim. parin kk:n jokapäiväinen konttikuuri.Tästä ollaan varmasti montaa mieltä,itselläni se on ainakin näin.Bentsot tarpeeseen ja oikeaan vaivaan,viihteilyyn löytyy varmasti muitakin aineita. :imp:

.

Gepacodin kaks ekaa lausetta on ihan sama asia kun mulla paitsi minä olen myös halcionin kokeillut. Bentsoista ei kyl mitään viihdettä tai euforiaa saa yksinään, kombottelu muiden aineiden kanssa ihan eri asia, mitä en tietenkään suosittele. Lääkkeinä aivan mahtavia, lyrica on kyllä vielä parempi mielestäni.

Itselläni on bentsojen käyttöä n.18 vuotta takana. Ja toleranssit ovat sellaisia että yleensä ihmiset eivät edes usko syömiäni määriä. Eräällä kerralla isäni todisti kun itsemurhahakuisesti söin 80kpl 50mg Opamoxeja ja join puoli litraa kirkasta viinaa päälle. Ja siitä lähdin liikenteeseen. Isäni joutui tietenkin soittamaan poliisit perääni. Eräällä toisella kerralla 100kpl 20mg Tenoxeja kesti kaksi päivää. Minulla on nykyään paljon suurempi ongelma bentsojen kuin opiaattien kanssa, nyt kun metadonihoidossa olen.
Pärjään kyllä muutamalla kympin pamilla tai ykkösen Xanorilla päivän, mutta mitä enemmän, sitä parempi.

Bentsojeni käyttö alkoi kun joskus 1993 tai 1994 menin A-klinikalle kun minulla oli ongelmia alkon ja kannabiksen kanssa. Lääkäri sitten kirjoitti siihen ongelmaan 6x10mg Diapamia päivässä ja 2x15mg Dormicumia yöksi.

Siitä se sitten lähti, perkele!

Edelleen käyn kovaa taistelua ryynien kanssa, tänään on mennyt 2x10mg Diapamia ja 3x2mg Rivatrilia. Sillä pärjään tämän päivän mutta murehdin jo huomista…

Jos Jumala on olemassa, niin auta. Oikeasti.

Tervehdys!

Älyvapaista annoksista: Minulla oli 100 kpl purkki 2 mg Xanoreita ja vedin kerralla 25 kpl telaketjuja. Kävelin päin seiniä, mutta muuta haittaa en huomannut tai sitten en muista mitä tein. Yleensäkään minulla ei mitkään bentsot toimi.

VH

10-20mg tenox toimii unettomuuteen ja ahdistukseen, eipä tuu nykyään pahemmin benei popsittua nii toleranssitkin laskenut, eikä tarvi enää lekureiltakaan ruinaa kokoaikaa uutta respaa ku edellinen on syöty.

Aikoinaan meni Xanoria suht isoil annoksil, jos noin voi sanoo. Onneks pääsin eroon kokonaan ja olen niistä ainakin nyt kuivilla. Tosi harvoin otan Xanoria / Alpratsolaamia, ku en oikeen uskalla ottaa… Ymmärrätte varmaan ketä koukussa on Xanoriin / Alpratsolaamiin mitä meinaan tuolla… :astonished:

Nykyseltään menee enää vaan 3mg Rivatril / vuorokaus ja 25 - 50mg Triptyl tarvittaessa nukahtamiseen…

Ei ole mikään pieni paha tuo bentsokoukku todellakaan… Aika sairasta touhuu, jos ja kun noihin bentsodiatsepiineihin jää koukkuun ja syö pitkäaikasesti, niin tosi vaikee lopettaa ja jos lopettaa seinään, niiku mä tein Xanorin kans ni oli 5 - 6 viikkoo ihan puhdasta maanpäällistä elävää h*lvettiä tuo! :imp:

Tosiaan bentsokoukku on aika ikävä, vieroitusoireet saavat aikaan aivan uskomattoman paljon erilaisia ikäviä asioita aina näön hämärtyymisestä ja korvien soimisesta outoihin tunteisiin joita ei edes tiedosta aluksi vieroitusoireiksi. Lääkkeinä ne ovat aivan korvaamattomia, viihteeseen ne ovat aivan liian koukuttavia ja liian helposti sekavaksi pistäviä. Itse olen onnistunut lähes “täydellisesti” vasta monen monen vuoden harjoittelun jälkeen ottamaan niitä pieneen viihteeseen varovaisen alkoholimäärän kanssa ja mietojen oppareiden kera… tätä en suosittele tietenkään. Voin kertoa että tuo “harjoitteluaika” sisälsi niin paljon paskaa että olisin jättänyt mokoman harjoittelematta. Ihan lääkekäytössä yritän syödä lääkkeeni vaikka välillä innostun.

Ja tosiaan noista massiivisista annoksista, ne eivät ole mitään liioittelua, voin itse kompata. Toleranssi oli aivan helvetillinen kun kukaan ei edes huomauttanut että olen sekava, luultiin kai että olen ottanut vähän keppanaa ja alla oli 30x 1mg Temesta, 20x Tenox 20mg ja noin 40mg Rivatrilia. Täysin järjetöntä.

5 vuoden riippuvuus takana, 6x0,5mg Rivatril + 2x 20Tenox per päivä annoksesta on tultu kuitenkin lähes nollaan, mutta vieläkin niitä ottaa vastaan aina jos jostain on mahollista vaan.

Suosittelen ottamaan bentsot ihan siihen tarkoitukseen mihin ne on määrätty ja mielellään ehkä vielä varovaisemmin mitä lääkäri on määrännyt. Kannattaa myös harkita tarvitsenko näitä oikeasti joka päivä vai olisiko mahdollista vain tosi pahassa hädässä ottaa.

No joku viikko ku viihteilin,ni 2 listaa temestaa meni illas…eikä ees muisti menny enää,tai mitää…mulle ei siihen oo onneks tullu sellasta koukkuu,et esim.seuraavana päivänä ois “pakko saada lisää”,niinkun esim.panacodeista aina.

Temestat on muista mun kokeilemistani bentsoista siitä hauskoja,et niistä rupee tolla annoksella näkeen jotain ns “visuaalisten” tapaisia… liikkuvia hahmoja perifeerisessä näkökentäs,tms…mut koska se on rauhottava,ni ne ei pelota…jos sellasta olis selvinpäin,hyppisin kattoon varmaan…ja sit se,et ne ei väsytä yhtään…kunnes menet vaakatasoon,edes sekunniks,…sit 12 tuntia nukut. :slight_smile:

Itsellä on tässä noin kuukauden sisällä mennyt reippaasti diatsepaamia. Oon joutunut käyttämään sitä kaikennäköisiin vaivoihin, kun ei ole varaa ollut mennä yksityislekurille uudestaan. Käytän sitä ahdistuksen poistoon, unilääkkeenä ja migreenikohtauksen aikana. Käyttö mulla on ollut lähes päivittäistä ja tolet vaan nousee. Aamulla oli niin henkisesti paska olo, että otin 40mg diatsepaamia, 150mg kodeiinia ja 100mg tramadolia. Väsyttämään rupes kyllä, mutta ei mitenkään euforinen olo. Nukuin sitten pari tuntia ja heräsin ihan selvän oloisena. Nyt vajaa tunti sitten otin 50mg diatsepaamia ja yhden oluen. Olo on sellainen, että korkeintaan vähän väsyttää, mutta ei tässä unen päästä saa kyllä kiinni. Tarttis hommata jotain oikeita unilääkkeitä, kun ei tää diapam saa mua nukahtamaan muuta ku alkon kanssa combotettuna. Mut mitä siitäkin sit on intoa maksaa joku 80€ yksityislääkärikäynnistä ja saada 20kpl purkki 10mg tenoxeja… Viroon oon lähdössä, pitääpä tsekata oisko siellä viikonloppuisin jotkut lääkäriasemat auki, sieltä on aikaisemmin irronnut yksityislekurilta pari pakettia alpratsolaamia ja tramadolia ilman sen kummempia kyselyjä. Lääkärikäynnin hintakin oli jotain 20€ luokkaa.

eikös täällä ollut isolation nimellä nikki joskus? pata & kattila totanoiniin.

Kuka kenenkin motiiveja tietää, jos niitä ei kysytä ja/tai kerrota. En mä ainakaan. Maailmas ja päihdelinkis lienee tilaa myös typeryydelle, lapsellisuudelle, mielensä pahottamiselle, v e r t a i s t u e l l e ja vaikka mille. No ei ny ihan vaikka mille. Mä en tiedä nickin takana olevan henkilön älystä yhtikäs mittää… Motiiviarvailuja/-tietämisiä harrastetaan paljon, ja mua se ärsyttää, mut ei se sillä lopu, kun mun tahto ei onneks määrää tätä maailmaa. Mun mielipide. Ja mitä bentsoihin omal kohdal tulee, nykyisin lääkkeitä… Mul on e h k ä n. puolet elämästä jäljel, en tuhlaa sitä pääni sekottamiseen enempää.