Bentsodiatsepiinien HC-käyttäjät

Avasin tällaisen ketjun, koska monella täällä Saunassa on bentsodiatsepiinilääkitys tai monet ainakin napsivat benzoja, kuka enemmän ja kuka vähemmän, lääkärin määräyksestä tai ilman. Utelisinkin nyt teiltä, arvon raati, että millaiset annokset ovat mielestänne suuria, millaisilla annoksilla teille on määrätty benzoja, mikä teille on riittävä annostus, siis ei päihtymystarkoitukseen, vaan ihan oireiden, mitä ne sitten kenelläkin ovat, hoitoon, millaisilla annoksilla tunnette päihtyvänne benzoista vai tunnetteko päihtyvänne niistä lainkaan jne?

Tätä kyselen sen vuoksi, koska omasta mielestäni lääkärin minulle määräämät annokset eivät ole suuria; ovathan ne sentään lääkärin määräämiä :sunglasses: , eivätkä ne tunnu missään :mrgreen: . Tokihan ne tuntuvat missään siinä mielessä, että ne helpottavat selkeästi oireitani, joista monet taitavat lopulta, nykyään, olla ihan vain benzojen vieroitusoireita :confused: . Sitten useasti havahdun siihen, että voi jumalauta, millaisia annoksia mulla menee, siis aivan oikein käytettynäkin, kun monille ihmisille, jotka benzolääkitystä tarvitsevat, riittää mainiosti esim. 0,5 mg alpratsolaamia tai vain 15 mg oksatsepaamia. Jos itse otan joskus, vaihtelun vuoksi, esim. alpratsolaamia, niin aloitan yleensä 4 mg annoksella ja se on mun mielestäni täysin normaalia :unamused: .

Lääkärin määräämät mulle tällä hetkellä:

-Rivatril 4 mg/vrk
-Diapam 30 mg/vrk
-Tenox 20-40 mg/tarvittaessa
-Insomin 5-10 mg/tarvittaessa

Nämä lääkkeet on virallisesti määrätty mulle yleistyneen ahdistuneisuushäiriön, paniikkihäiriön ja unettomuuden hoitoon. Aina en todellakaan syö lääkkeitäni juuri tuolla tavoin, kuin lääkäri on ne määrännyt otettavaksi. Esim. Rivatril-annokset saattavat usein ylittyä tuosta(6-10 mg määrissä siis liikutaan silloin), Diapameja säästelen pahan päivän varalle, koska ne ovat parhaita lääkkeitä esim. krapulaan :mrgreen: , Tenoxia otan kerrallaan min. 60 mg, että se tuntuisi edes jossakin ja silloinkin olen ottanut ohessa muita benzoja. Tenox ei mulla edes auta unettomuuteen, mutta se on ihan okei ahdistukseen. Insomin on noista ainoa, jota otan lääkärin määräyksen mukaan, koska se toimii mulla silläkin annoksella ihan riittävän hyvin ja juuri siihen, mihin sen pitääkin :slight_smile: . Insominia otan tosin harvakseltaan ja vain oikeaan tarpeeseen, sillä en tahdo, että se menettää tehonsa hyvänä unilääkkeenä.

Pahimmillani olen kiskonut Rivatrilia tai Xanoria 20-30 mg:n vuorokausiannoksilla, mutta onneksi ne ajat ovat takanapäin. Ainakin toivon niin. Silloin mulla oli selkeä tarkoitus päihdyttää itseni noilla lääkkeillä ja “kivaa” oli :unamused: . Nykyään en koe varsinaista päihtymystä noista liika-annosteluistani, mutta jotakin kuitenkin. Melko turhaa ja turhauttavaa touhua se liika-annosten vetäminen on, mutta jostakin syystä mun vain pitää sitä väliin harrastaa :unamused: . Johtuisikohan siitä, että olen pahasti benzoriippuvainen sekä muutenkin hyvin impulsiivinen ihminen :confused:

Yksi todellinen HC-käyttäjähän meillä oli täällä joukossamme, mutta hän ei enää tähän ketjuun tai muihinkaan ketjuihin vastaile. R.I.P. :cry: . Muuten olen itseni lisäksi bongannut täältä ainakin yhden kirjoittajan, jolle nuo pirun pillerit tuntuvat olevan henki ja elämä :wink: .

Edit: Mulla on myös sellaisia hyviä päiviä, jolloin en ota benzoja lainkaan tai otan vain esim. 0,5 mg klonatsepaamia :open_mouth: . 1-2 päivää menee joskus ilman benzoja kohtuullisen hyvin, jos mun asiani muuten ovat kunnossa ja kyllähän nuo Rivatril ja Diapam kantavat pitkävaikutteisuutensa vuoksi. Toisaalta ajattelen, että noiden 0-päivien pitäminen on hyväksi, mutta toisaalta se liittynee pitkälti itsensä kusettamiseen siinä, että muka pystyisin elämään ilman benzoja, varsinkin, kun monesti 0-päivien jälkeen tulee sitten ns. otettua vahinko takaisin :unamused: . Ryyppyreissuni hoidan myös ehdottomasti ilman ryynejä nykyisin, joten niistäkin kertyy ns. 0-päiviä, vaikka eikös alkoholi toimi keskushermostossa pitkälti samaan tapaan, kuin bentsodiatsepiinitkin :confused:

Niin, ja loppuun se tärkein kysymys: Koetteko benzoriippuvuutenne ongelmana ja jos koette, niin kuinka pahana ongelmana? Itseäni vituttaa suunnattomasti tämä oma riippuvuuteni, mutta en oikein osaa enää kuvitellakaan elämää ilman benzoja :frowning: :confused: . Tunnen olevani turvassa kunhan benzoja on riittävästi saatavilla, ts. niistä uskaltaa vetää jopa överit :unamused: .

No mä käytin muutaman vuoden bentsoja, mut lopetin n. puoli vuotta sitten niiden käytön. Oli diapam ja rivatril käytössä ja muutamaan otteeseen tenox, josta ei ollut koskaan mulle mitään apua. Tenox oli 1x10mg, joskus kokeiltiin myös 20mg, mut tosissaan en huomannut mitään vaikutusta eikä auttanut nukkumaan/nukahtamaan paremmin.

Rivatril on ollut enimmillään 6mg/vrk, ja enimmillään käytin tyyliin 12mg/vrk. En varsinaisesti huomannut muuta eroa kuin ehkä olin kaiken kaikkiaan vähän rennompi, mut sit lopetettuani rivatrilin huomasin olevani aiempaa jännittyneempi. Ton rivatrilin lopetukseen meni joku 1,5 vuotta.

Diapamia käytin ehkä kolme vuotta, en muista tarkkaan. N. 100mg/vrk taitaa olla isoimman annokset, joita otin. Lääkärin määräämänä tais olla max. 30mg/vrk. Toi on ainoa bentso, jonka vaikutuksen oon selkeästi huomannut. Rentoutti ja vähän väsytti. Mun on kuitenkin aika vaikea erotella, mikä vaikutus on mistäkin tullut, kun oon aika lailla eri lääkkeitä ja päihteitä samanaikaisesti käyttänyt. Esim. noi isoimmat annokset rivatrilia ja diapamia meni samaan aikaan, mut ton diapamin sain ensin lopetettua.

Musta bentsojen lopettaminen oli aika helppoa, vaikka olikin tosi hidas prosessi. Lopetuksen jälkeen oon muutaman kerran diapamia tai rivatrilia ottanut, mut ihan yksittäisiä tabuja, enkä isoja annoksia. Bentsojen myötä hävisi sellainen “aivojen jumitus”, enkä oo enää yhtä väsynyt kuin ennen. Enemmän siis oli negatiivisia kuin positiivisia vaikutuksia niiden käytöllä.

Lisäyksenä vielä, et jotain muitakin bentsoja oon joskus ottanut, mut niitä ei oo ollut respalla.

Edit: niin ja en varmaan oo mikään hc-käyttäjä, mut kirjoitin silti omista kokemuksista…

^ Kyllä tähän ketjuun ovat kaikkien kokemukset/mielipiteet tervetulleita :slight_smile:, kunhan vain edes suunnilleen pysytään aiheessa . Ei kai sillä mitään virallista määrettä ole, koska ihminen on todellinen benzojen ns. HC-käyttäjä, vaan jokainen kaiketi määrittelee itse omalta kohdaltaan sen, koska annokset ovat henkilölle itselleen suuria tai koska touhu on karannut lapasesta. Tokikaan en voi millään ilveellä katsoa HC-käyttäjäksi henkilöä, joka ottaa esim. 2 kertaa vuodessa yhden Opamoxin paniikkikohtaukseen, mutta jos joku kokee, että sekin on hänelle liikaa, niin kirjoittakoot vaikka sitten siitä, ainakin minun puolestani :smiley: .

Itse en lue itseäni töhön kategoriaan, käytän rauhoittavia bentsoja harvemmin (yleensä Rivatrillia 1mg kerralla non kerran viikossa). Diapamit ja Opamoxit säästän yleensä buustaamaan opioideja, silloin harvoin, kun niitä on saatavilla.

Unettomuuteen käytän vaihtelevasti Insominia, Tenoxia ja Imovanea noin pari kertaa viikossa. Reseptillä on ainostaan Stilnoct, jota säästän ulkomaanmatkoihin.

Oma bentsourani alkoi Opamoxeilla ja Diapameilla, joista ei ahdistukseen ollut kuitenkaan merkittävää apua. Siirryin Temestaan, joka tuntui auttavan ahdistusoireisiin huomattavasti paremmin. Annos oli 1-3 mg / vuorokaudessa, ihan lääkärin määäräämänä. Jossain vaiheessa alkoi mennä Diapamejakin samalla aina silloin tällöin, joita hain yksityiseltä. Päivittäisannokseni ovat maksimissaan olleet 5 mg Temesta per päivä, eli siis 2 mg enemmän, mitä lääkäri oli määrännyt.

Ymmärsin viheltää pelin poikki, mutta puolen vuoden päästä oltiin taas samassa jamassa. Olin lisännyt lääkitykseeni vielä päivittäiset alkoholiannokset: 5 kaljaa iltaisin ja pullo viiniä silloin tällöin. Puhtaasti päihtymystarkoituksessa pillereitä tuli otettua silloin tällöin.

Kun Temestat äkkiseltään loppuivat, tuli kaameat vieroitusoireet, mutta onneksi sain nopeasti hankittua uuden satsin. Aloin vähentelemään annosta pikkuhiljaa, ja 3 kuukauden vähentämisen seurauksena onnistuin olemaan jopa muutaman viikon ilman bentsoja, eikä vieroitusoiretakaan ollut, mitä nyt vähän lihasnykäyksiä silloin tällöin.

Ahdistus ei loppunut vaikka pitäydyin irti bentsoista jonkin aikaa. Nyt olen taas ottanut bentsoja silloin tällöin, mutta pienellä annoksella, joskus puolikin tablettia on riittänyt. HC-käyttöä olen tietoisesti välttänyt, vieroitusoireet muutaman vuoden bentsojen päivittäyskäytön jälkeen noillakin annoksilla olivat aika ilkeät, mutta ei niitä mitenkään mahdotonta ollut kestää.

Imovanea söin monta vuotta, aluksi unettomuuteen ja loppuvaiheessa päivisinkin kun huomasin, että se jeesaa ahdistukseenkin, melkeinpä yhtä hyvin kuin Xanor :unamused: Lopetin säännöllisen käytön 2010 kesällä ns. cold turkey -menetelmällä, kun päivittäiset annokset oli jotain 4 x 7,5 mg, ja huomasin sen vaan pahentavan ahdistusoireita.
Sen jälkeen on ollut Oxaminia ja Tenoxia silloin tällöin käytössä, jälkimmäistä tälläkin hetkellä, 10-20mg tarvittaessa nukahtamisvaikeuksiin. Satunnaisesti tulee otettua Xanoria, voisin varmaan saada siihen reseptinkin mutta en oikeastaan halua koska oon huomannut, että jo muutaman päivän jälkeen lääkinnällisillä annostuksilla otettuna (0,25 - 1 mg) se pahentaa ahdistusoireita, siis silloin kun vaikutus loppuu. Oon joskus kokeillut “viihteilyä” kaikilla yllämainituilla bentsoilla tai niiden johdannaisilla suht. maltillisilla annostuksilla - max. 15 mg Imovanea, 40mg Tenoxia, 1.5 mg Xanoria tai 45mg Oxaminia, mutta en oo huomannut mitään varsinaisesti viihteellistä. Vaikka onhan se toisaalta joskus viihdyttävää sekin ettei ahdista mikään ja pystyy toimimaan sosiaalisissa tilanteissa ns. normaalisti. Mutta tuntuu vähän lääkkeiden haaskaukselta sellainen, parhaitenhan ne auttaa siihen mihin ne on tarkoitettukin, satunnaisesti käytettynä…

Ei musta noi sun annokset oo mitenkään älyttömän suuria - siis ne lääkärin määräämät - mutta toi 4mg Xanoria
on kyl musta aika hc-annos kertaluontoisesti. Vaikka toki noi sun muut bentsot varmasti lisää toleranssia siihenkin? Itelle on tähän mennessä riittänyt max. 1 mg ihan mainiosti, yleensä tulee otettua 0,5 mg silloin tällöin.

Vaikken enää syö säännöllisesti mitään bentsoja tai niiden johdannaisia, niin oon kyllä huomannut että koukutun niihin ihan helvetin helposti, joten pyrin pitämään homman nykyään siinä, että otan jotain vain silloin kun ahdistus/unettomuus/molemmat saa ihan megalomaaniset mittasuhteet… Bentsoreflat, lyhytaikaisinakin on kevyesti hirvittävintä mitä oon kokenut mistään päihteestä tai lääkkeestä. Scary shit.

Ite käytin bentsoja paljonkin aikoinaan, mutta aina kuitenkin sain tauoteltua sen verran, että fyysistä koukkua ei ainakaan suuremmin koskaan syntynyt… Bentsojen käytön kyllä huomas mun käytöksessä, ku ideat karkas käsistä ja muutenki saatto tehä impulsiivisia ratkasuja…

Suosin kuitenkin annoksia jota lääkäri ei kirjottaisi. Jotain Rivatrileja jos vaikka otti ja vaikka ois taukoa takana, ni kyllä se 3x2mg Rivaa oli sellainen pienin annos mitä pystyin edes ajattelemaan ottavani, jotta koin siitä jotain hyötyä, Tenoxeja sai ottaa lähemmäs kymmenen ja kyllä jotain Telareitaki tuntu sen 3-4 vähintään tarvivan…

Sitten tietty jos oli vähäkään säännöllisempää käyttöä, ni heti annokset nousi. Tapana oli combotella ja aika vakio annos oli 3 x Rivatril 2mg + 3-5 x Xanor 2mg + 6-10 x Tenox 20mg. Siis tuossa aika tyypillinen vuorokausiannos ja otin kyllä aikalailla poikkeuksetta kaikki aina kerralla.

Toki annokset tuostakin usein nousi, mutta tollasella mentiin yleensä päivittäin jos käyttö oli jatkuvaa. Sitä jotenki ajatteli, että ei vähemmällä oo mitään merkitystä. Mutta tarkotus oli jonkinlaista kuosia saada ja sitte annokset nousi, mutta toisaalta mä olin siinä uskossa, että ei se vähempi ees rauhota tai mitään. Usein sitä tuntuki, että ei ne toimi, mutta kyllähä ne toimi vaikka ne ei varsinaisesti päähän humahtanutkaan… Kyllä sen vaan huomas omassa toiminnassa sitte jälkeenpäin, ku ideat oli usein niin karannu käsistä tms…

Voisin sanoa, että tuo käyttö on ollu kyllä aika tyhmää ja varmaan vähempiki ois riittäny, mutta mutta… Noh nyt on bentsot jääny, varmaan joskus keväällä viimeksi ottanu. Toki ne mielessä pyörii usein ja kovastiki himottaa, mutta Korvaushoidon myötä on saanu jotain kuria itteesä…

Minulle määrättiin Opamox 15mg suruun. Olin polttanut niihin aikoihin liikaa pilveä ja iski aivan hirveä masennus ja epätoivo. En pystynyt menemään töihin, niimpä menin työpaikkalääkärille. Sille sitten selitin että olen hirveän masentunut välillä koska olen kokenut elämässäni suuria menetyksiä. Onhan se totta, mutta en minä sen takia ollut masentunut, syyllinen oli kannabis. Ja minä tietysti itse koska sitä polttelin. Mutta eihän sitä voinut lekurille kertoa. Läpi meni ja sain Opamoxeja joiden annostus oli puolikas tabletti 2 kertaa päivässä tarvittaessa. En ole ottanut niitä tabuja kun vaan silloin jos uni ei tule ja pitäisi herätä aikaisin. Annostus tosin on kohdallani liian pieni joten kiskaisen yhden kokonaisen tai puolitoista jos pitää saada oikeasti unta palloon. Oloja ei tule enkä niitä edes etsi, rauhoittaa vaan sen verran että nukkuminen onnistuu.

Tästä tapauksesta on aikaa reilusti yli vuosi ja tabuja on jäljellä vieläkin. Eli en ole riippuvainen, mutta koska kaikki viestit ovat tervetulleita niin laitoimpa omani :slight_smile:

Nyt on tullut jo monta kuukautta täyteen että on pärjännyt suht pienilla annoksilla rivatrilia ja pameja. :slight_smile:
2-3mg riva
10-30 diapam per pv.

Et kai mä olen aika hc-käyttäjä joidenkin mittapuilla.

itsellä menee 4mg rivatril / pvä jo useamman vuoden, sitä ennempää meni 2mg xanorit ja kaikki muut mahdolliset, tosin kaikki lääkärin määräyksestä. yhteensä bout 6 vuotta taitanut mennä bentsoja ilman päivänkään taukoa, resepti jatkuu aina määrällä 100-300kpl 2mg rivoja tällä hetkellä. Itse lähinnä piristyn rivatrileista jos niitä otan enemmän joten muutenkin kun unettomuudesta useat vuodet olen kärsinyt niin ei itsellä ainakaan parane mennä niitä rouskimaan likikään ennen nukkumaanmenoa, mitkään insominit, halcionit jne bentsopohjaiset uni/nukahduslääkkeet ei minulle toimi, piristää vain. Ainut mikä minulle toimii oikeasti hyvän unen saamiseen ja pitkän, siten että herään virkeänä ja kerrankin aikaisin aamuisin on kannabis, vahva indica lajike, tai hybridi vahvasti indicaan päin kääntynyt. Ja auttanut omalla kohdalla myös masennukseen (mikä taasen heijastanut aika pitkälti huonosti nukutuista öistä suurten kipujen kanssa, mihin syön reseptillä oxycontteja + oxynormeja).
Mutta mieluummin pysyn hengissä bentsoilla ja syön vaikka loppuelämän, ainut miinuspuoli on lähimuistin huomattava heikentyminen. Yleisesti syön lääkärin määräämänä, joskus saatan kahmaista 20mg rivoja suurempaan vitutukseen ja saan isomman vitutuksen kun tiedän, ettei se rentouta minua yhtään sen enempää kuin 2mg, paitsi käänteisvaikutus tulee isommilla määrillä mikä lisää vitutusta.
Offiahan tuossa tuli aika paljon, mutta menköön, tänä vuonna kirjoitellut oikeastaan lainkaan plinkkiin kuin ennen olin aina plinkki auki.

Mitkä annokset ovat kellekin suuria riippuu -kuten tietenkin tierät- siitä kuinka kauan on käyttänyt, onko käyttö päivittäistä ja mikä on päiväannos… Mä käytän nykyisin “vain” sitä (surkeeta) oksatsepaamia ja mul suuri annos olis ehkä 40x15mg… 150mg tekee suht normaalin olo. Vaan sekin riippuu siitä, mis olen, joten kyl kai täs on muutakin kuin fyysinen riippuvuus. Eli kun olen työntouhus maalla, menee vähempi ja selviän kyl. Päihdyttävä annos on siis joitakin kymmeniä viistoistamilisiä, mut ei niist edes tule mtn hyvää oloa, joten semmoinen on aivan turhaa…näil kökköpillereil. Siit huonosta olosta, joka tulee nopeasti vähentäes tietenkin pitkäaikaisen päivittäiskäytön jälkeen on suurin osa vieroitusoireita. Vakavia oireita en halua enää, joten siihen pisteeseen en itseäni päästä, että ois kokonaan loppu. Mul määrättiin silloin joskus, kun olin viel psykan puolel hoidos, vikaan ressuun vain 3-4 (S.I.C.)x 15mg /d, vaik siihen asti shrinkki oli kirjotellu vaik 6mg/d alprazolaamia ahistukseen. Tiedän kyl miks, kun se sanoi. “Onhan ne siellä kadullakin kalliita…” Heh. Se tyyppi on realisti eikä moralisti. Nykyisin ressu uusitaan apteekin kautta teekoosta tol annoksel, ja eihän sinne terveyskeskukseen hevin kutsuta. On mul syyskuus aika kyl, nivelvaivasta, mut enpä tiä mitä sanon tästä lääkeasiast sitten… :confused: .

Välillä helvetinmmoisena ongelmana ja haluan irti ja vähennän ja vähennän ja ihan ok menee. Sit tulee taas idis,fiilis,halu, taitaa olla jonkin Waitsin biisin säkeen mukainen: “I haven´t got a drinking problem, except when I can´t get a drink”:unamused: .

Aiemmin meni reseptillä 3mg santtuja, 30mg pameja, 30mg kumeja sekä max 6 arttua ja 54mg Consua päälle (+sirkat yms). Kääntyi täysin itseäni vastaan tuo Xanor… Lisäksi omat lääkkeet meni vaihtareihin osittain ja enemmän benejä hankin kadulta…

Kun mikään määrä ei enää toiminut ja aina silti ahdisti; päätin aloittaa vähentämään benejä… Tätä aiemmin olin pari vuotta yrittänyt poistaa ahdistusta & käyttää lääkkeitä viekkareihin älyttömillä määrillä; mikään ei auttanut. Päätös syntyi lopulta kun vetäsin 100kpl:een santtu-paketin 2pv:n aikana kahdessa erässä… Buustattuna kumeilla (iv) ja alko-pilvi-kombolla… Tuossa vaiheessa kykenin kumejakin vetämään 15kpl iv, eivätkä ne (yllätys, yllätys) toimineet enää… Vajaa vuosi pudotettuani annosta, kokeilin ottaa 20 santtua; ei vaikutusta… Reilu vuoden pudotuksen jälkeen (1,5-2mg santtuja + 15-20mg Diapamia ja nukahtamislääkkeenä saattoi olla mikä tahansa); otin 16mg santtuja ja ekaan kertaan vuosiin ne toimivat!

Santut sain pudotettua, tosin aamuiset matrix-iskut kestivät n.9kk ja pelkäsin jääneen pysyväksi vaurioksi; pamit alle 10mg:iin… Tosin rinnalla meni pieni määrä rivoja tai kybän pameja ahdistukseen… Nyt käytän 30mg/pv ahdistukseen… Kenties pienemmällä määrällä toimivat tarkoitukseensa paremmin ja olin vähemmän ahdistunut… Käytän pitämään viekkarit loitolla, kovin tekisi mieli kysyä jotain ahdistusta lieventävää lääkettä; mutta eiköhän siinä mene ojasta allikkoon…

Itse olen sitä mieltä, että mielummin käytän lääkkeitä joista pitkäaikaiskäytön haitat jo tiedetään, kuin kokeilen “muotilääkkeitä” järkyttävin laskuin… Masislääkkeen olen jättänyt pois jo lähemmäs vuosi aiemmin, uskon että mitä vähemmän eri lääkkeitä aivoissani on, sitä vähemmän tarvitsee enää miettiä mikä oire johtuu mistäkin lääkkeestä… 3 lääkettä löytyy, joista ainakin kahdesta olen riippuvainen; toinen on Diapam…

Kyllä tolea on löytynyt, koska kävin töissä ja vedin yli kk:n ajan vähintään lätkän venatsepameja/pv+muut saadut/ostetut lääkkeet; eikä kukaan huomannut mitään… Ennenkuin lopetin… Kerran oli työkaverilta kysytty mielipidettä suurista pupilleista, mutta usea työ onnistunut käyttäessä; sen verran itseäni olen tuntenut että otin huomioon työt ja mahd aineet kyseiselle työpäivälle… :confused: Tämän jälkeen kun hoitsu oli vielä sitä mieltä, että en tarvitse rauhoittavia; olin 3vkoa niin sairas, etten jaksanut edes yrittää lähteä kamaa hakemaan… Tosin en pelkillä pillereillä ollut elänyt yli vuotta; kyllä silloin tuli vedettyä paljon muutakin (piri mm)… Pillereiden osuus vain oli erittäin suuri… Halvalla sai ja vielä halvemmalla mikäli jeesasi porukkaa…

Alunperin sain respat tk:sta… :open_mouth: Mtk ei benejä hyväksynyt! Yllättäen kun vanha, kärttyinen lääkäri palasi lomaltaan; hän käski viemään respat klinikalle… :unamused:

Todella kaksipiippuinen juttu kyllä benet. Nykyään rivat & santut pienilläkin määrillä aiheuttavat ahdistusta ja jopa agressiivisuutta… Opamox oli lääke, jonka koin vievän ahdistuksen, thats it. En vaihtanut pameihin… Pamit jollakin tapaa myös rentouttavat; aiemmin pameja en arvostanut lainkaan, telaketjut ja kumit… Kyllä tässä tarvitsisi varmasti 2eri ainetta; jotta pamit saisi vähemmälle ja ahdistukseen erittäin pienellä määrällä joku muu bene… Menee vain hemmetinmoiseksi säätämiseksi & vääntämiseksi lekurin kanssa… Olen kyllä tehnyt kompromisseja lähivuosina PALJON. Olisi turhan helppoa, että pahassa ahdistuksessa/debiksessä olisi vain tabu, joka jeesaisi oloa… Aiemmin oli Diapam, “ihmelääkkeet” omalta osin ovat lopussa… Suurempi määrä (benejen yhteenlaskettu määrä johon itselleni kuuluu vielä Halcion) vain ahdistaa… :neutral_face: