Onkos tietoo jo olemassa ja jos ei niin keksiik joku laajan kaavan millä pystyis kertoon
bentsojen syomisen leveliä, tasoa, vert mihin vaan bentsoon?
Kun tiedetään jo jotain eli opamox (oxamin) 1: 3 “indeksi” diapamiin niin tähän lisää eri bentsolajeja
ja niihin suhdeluku eli jos otan esim 3 eri bentsoa niin voisn sanoa että olen ottanut xx -indeksimäärän
Opamox, diapam, tenox, stilnoct jne mitä näitä onkaan ja mikä lie niiden se originaali lääkenimi)
Kuka osaa ja keissi esiin esim 5 eri bentoannost vaikka keksien että ymmärtäisi
Lisää esim jos otan vrkn aikana
60 opamox
10 diapamia
20 stilnoctia
5 tenoxia
jne
=> mikä olisi mun vertailukelpoiinen bentsoindeksi?
Mä en kyllä tajunnut yhtään tota sun indeksimäärä ajatustasi, ellet juurikin hakenut eri bentsojen vastaavuuksia, joita tossa Juu Ei tarjoilikin.
Muutenkin kannattaa nykyään tarkistaa se vaikuttava aine, sillä pääsee paljon pidemmälle kun merkillä. Okei Diapamia ja Opamoxia ei ole varmaan kun muutamaa eri tehtaan valmistetta liikenteessä, mutta esim. tsolpideemi aka Stilnoct, sitä löytyy ainakin kolmelta eri valmistajalta. Vaikuttava aine on musta aina avainsana nykyään…
=> siis tuli yht 170 “ekvivalenttia”, menikö oikein
eli taitaa olla just toisinpäin eli joka vahvaa sitä pitäisi kertoa ko kertoimella eikä kuten stilnoct heikko?
Noin se lasketaan, kuten Juu Ei tohon oli laskenut. Mut eipä noiden laskemisesta sinänsä mitään “hyötyä” ole, kun esimerkiksi tsolpideemi (Stilnoct) nyt on ihan eri asia ja eri tarkoitukseen käytettävä aine kuin diatsepaami ja vaikuttaakin eri tavalla. No joo, antaahan tuo osviittaa vahvempien bentsojen kanssa niiden todellisesta vahvuudesta ja kaiketi käytetään vieroituksessa apuna noita laskelmia, kun vieroitetaan diatsepaamin avulla.
Joo mut täs en mitään vakavaa hakenut kun tuli vaan mieleen kun stilnoctin on bentso ja kun muutakin syön niin liki huvikseen vaan “indeksiä” summaa millaisia määriä tulee syötyä eri bentsoja ja saada ne yhteismitalliseksi, siis infoa itselle tms
Mulla ei ole mennyt kuin 2.5 mg diatsepaamia itseään vuorokauden aikana. Enkä aiokaan ottaa nyt mitään bentsoja, kun lihasrelaksantti pistää unten maille vallan mainiosti ja tietysti krapula olotilana on väsyttävä.
55 mg mun annos diatsepaamissa. Mä olen kuitenkin syönyt bentsoja säännöllisesti lähes 10 v. ja sitä ennen 10 v. tarvittaessa. Sinänsä huolestuttavaa Torpanäijä että sun annos on jo nyt noin iso, vai kuinka pitkään olet käyttänyt noita? Ja onko tuo se lääkärin määräämä annos, vai se mitä itse omatoimisesti syöt?
Ei lääkefirmoilla mun suhteeni pitäisi olla huolta. “Hyvänä” päivänä menee sentään 15 mg Diapamia, 40 mg Tenoxia ja 20 mg Stilnoctia, mikäli lääkärin ohjeita noudattelen. Eli siis 45 mg diatsepaamia vastaava annos. Jos nyt äkkiseltään laskin oikein näin vastaheränneenä.
Siis sulla Lucrezia 55 “indeksi”, onko itsestäs mitä tasoa ja onko alas vai ylös menossa?
…
Mun keissiini eli teit hyvän kysymyksen, suoraan akilleen kantapäähäni - itsekin ihmettelen miksi popsin diapamia noin kun en oikein edes tykkää sen vaikutuksesta eikä minua ahdista, enempi siis kipu ja shitti olon -poistolääkkeeksi kuvittellen?
Ja tietty se krapulalääke mut siihenkin “Kuvittelen” opamoxin auttavan paremmin?
Siis Lucrezia teitpahan kysymyksen, oon ihan solmussa liukertelen, hiki tippuu…
Illalla 30 mg opamox esim klo 21 auttaa stilnoct unia, se lienee varmaa ja jos en alkottele ja
jos IBS-kivut lieviä niin mun pitäs pärjätä ilman diapamia?
No ok jos tulee vieraita tai jos on kyläreissuja niin ehkä silloin mut vain silloin kuvittelen pitkävaikutteisuudesta olevan apua?
Siis nytpä laitan tavoiteeksi “Indeksiini” -10 eli diapam pois.
Ai niin se lekuri: opamox TKstä ja psykalta diapam ja psykaan olen ollut yhteyksissä 10 v burnoutin jälkeen ja välillä paussiakin ollut ja alunperin siis opamox/diapam unilääkkeeksi kunnes pääsin toviksi eroon molemmista.
Burnoutin aikoihin mulle tuli ajessa “läheltä piti” liikennetilanne ja siihenkin sain bentsoja vaan ei auttaneet muutoin kun sitä silloista ahdistusta poistaan.
Toi on mun normitaso toi 55. Myönnän että välillä se on 65 tahi 70 tai enemmänkin. Silti aina yritän palata ja tähän asti olen pystynytkin palaamaan takaisin tohon normitasooni. Ei parane sitä mun pitkäksi aikaa nostaa, koska sitten palaaminen olisi mahdotonta, eikä lääkärikään sellaiseen oikein suostuisi.
Sori, ei sun tarvii mitään selitellä. Meillä jokaisella menee lääkkeitä sen verran kun menee. Tuli vaan huoli, ettei noita ala mennä sulla jatkuvasti isommilla annoksilla, jotta joutuisit kuseen. Esim. yhtäkkiä olisit ilman lääkkeitä ja sit sais kokea ne ihanat viekkarit oikeen kunnolla.
Offia: Toisesta ketjusta: Ei tunnu suolta hellivän edes kaura, mies keitti kaurapuuroa tänään. Mut mä stressaan nyt edelleen niin vitusti, niin stressikin aiheuttaa vittumaisia vatsaoireita mulle. Ehkä suurin aiheuttaja se onkin aina ollut.
ei savua ilman tulta ja kyllä IBSän pääsyy on se päästä tuleva stressi (siis ihmiset jotka herkkiä ja vielä suuntaavat sen sisäänpäin omiin sisuskaluihin= suolisto/vatsa) ja kun se jatkuu vuosikaudet syntyy kroonisuus eli ei tartte paljoakaan stressiä ja sopimatonta ruokaa niin oireet iskee (esim mulle tänään)!
Kyllä sä Lucrezia osuit ihan oikeesti mun arkaan paikkaan mut kun ei täällä foorumilla muutkaan peittele eli täs
vielä LISÄtunnustus eli kun olen viim vuoden aikan kännäillyt niin tokihan olen huomioinut että kahdelta lääkäriltä saan enempi (krapulalääkettäkin) ja ei välttämättä molemmat tiedä jos toinen paprureseptillä määrännyt eli totta näinkin eli suoraan sanottuna VIIHDEkäyttö osa totuutta…
Siis kiitos vaan ajatuksesta ja huolenpidosta näinkin!
Nytkin mulla paljastui että eilen “juhliessa yöllä tuli mussutettu IBS fodmappeja” ja on ollut tuskaisaa vaikka
kipulääkkeitä ja diapam 10 eli on tullut myös tarpeeseen, nukuin päivällä 2 x eri kertaa 1 h ja sitä ei päivällä usein tapahdu…
Näin sitä vaan mennään etiäpäin vaikka välillä pari taka-askelta!
Torpanäijä,
Ei kannata hirveästi enää kikkailla niiden reseptien kanssa nykyisin, kun aikalailla koko Suomessa taitaa olla kuntien sairaanhoitopiireillä sama kanta, mistä ne näkee potilastiedot. Eli vaikka sä olisitkin saanut paperisen respan, niin kyllä siitä reseptin kirjoittamisesta jää merkintä potilastietoihin ja seuraavalla vastaanotolla ne näkee sen. Sit voi olla tuskaiset oltavat, kun jää kiinni, eli pahimmassa tapauksessa ei tule enää bentsoja lainkaan.
Niin kyllä pahat tapani täällä plinkissä riisutaan, paljastetaan ja hyvä niin, kiitos tuestasi Nnaana!
Olen moneen kartaan sanonut etten ollut edes ymmärtänyt viim vuoden “huippumenoa” mutta
alkaa siis valjeta ja on aika laittaa ns “iinat kiinni” jarrutella mm. bentsojenkin osalta
Todella parempaa unilääkettä ja kipulääkettä yritän seuraavaksi.