Ayahuascaan valmistautuminen

En jaksanut kahlata vanhoja topiceja läpi, jos joku liippaa läheltä niin arvostaisin linkkiä.

Anyways, tuli todella lyhyellä varoitusajalla infoa siitä, että tuota tulee nautittua, joten mitään vinkkejä miten näin pari päivää aikaisemmin kannattaa varustautua/valmistautua?
Tiedän, että tällaista pitäisi ehkä kauemmin harkita, mutta koska niin nyt ei käy niin kyselen nyyppänä täältä josko joku osaisi pieniä kokemattomia ihmisiä neuvoa.
Paikka on tuttu ja turvallinen ja luotettava ihminen selvänä trippivahtina, joten ne asiat ovat onneksi kunnossa.

Täst harvemmal tuskin kokemuksii mut luulisin että terve ja tasapainonen psyyke ois suotava, minkä varmaan tiesitkin. Tämmösii aineita käytetty kyl just korjaamaan vaurioita päässä mut millä menestyksellä(ei hajuukaan) Just toi trippivahti ja rauhallinen paikka ja aikaa tarpeeks. …ja eikun matkalle

Vähän ajattelin yrittää ottaa järkeä käteen nyt ennen tuota.
En itse normaalisti välttämättä näin pikaisen miettimisen jälkeen lähtisi edes trippailee, mutta tuo on kuitenkin niin harvinaista herkkua, ettei puhelimessa tarvinnut kauan miettiä kun sitä tarjottiin.
Kattoo mitä psyyke sanoo, mutta on se vaikka mitä muutakin kestänyt. Ei se tietenkään tarkoita, että se tekisi niin nyt, mutta mun mielestä sienet on aika paljon arvaamattomampia kuin tuo ja suhteellisen täysijärkisenä tähänkin asti on kai pärjätty. :slight_smile:

Tässä (positiivisen) hermostuneena huomista odotellessa. \o/

Tästä kyseisestä aineesta tuli juuri 2päivää? sitten jim d dokumentti, esim antiikin roomalaiset, egyptiläiset, mayat, jne käyttäneet jopa 6000ekr näitä kyseisiä aineita, sienet, ayahuasca, oopiumi (vanhin tunnettu kipulääke kaiketi?) ja tietysti kannabis. Henk. koht. en ole tätä ayahuascaa koittanut, mutta koittasin varmaan olla pari ensimmäistä päivää keveyllä ruokavaliolla, ettei mitään kauheita rasvamössöjä jne. ja varmaankin melko tyhjään vatsaan ottaisin. En muista oliko tämä juuri se kun saattaa/aiheuttaa parintunnin oksentamis session jonka jälkeen alkaa vasta se suuri trippi. Tätähän käytettiin monissa kulttuureissa? suurta oksentelua, poppamies rauhallisella äänellä useiden tuntien ajan laulamassa/messuamassa kielellään, ja näitä vahteja auttamassa pyyhkimään hikiä yms otsalta ja hieman rauhoittelemassa. Ainakin mitä eräästä dokkarista? katsoin niin näin tehtiin PERINTEISELLÄ tyylillä, melkonen näky, monia säpsähdyskohtauksia (ainakin sille ensikertaa kokeilleella, yleensä ei ulkopuoliset olleet päässeet tähän rituaaliin), harhoja ja lopulta sai rauhan itsensä kanssa eikä enään saanut pahoja trippejä kun sai keskityttyä siihen poppamiehen ääneet ja pystyin skarppaamaan omaan sisimpäänsä, ilman demonien jne näkemistä enään. Tosin, varmasti tulee kuumottava reissu ensikertalaisella :slight_smile: Kerroppa tänne miten meni kun olet kokeillut. Lykkyä pyttyyn ja onnea hyvälle positiiviselle tripille :slight_smile: Ensikertaa ajattelin itsekin tänä vuonna kokeilla semejä, viime vuonna meni vähän ohi tuo psilojen etsiskely kun muka ei ollut “aikaa” bongailla kunnon spotteja.

En ikinä kotioloissa kyllä tohtisi tuota käyttää, mutta semmonen järjestetty seremonia viidakon keskellä kyllä kelpaisi. Katselin dokumenttia jossa kaikenlaisia traumatisoituja vietiin tälläiselle järjestetylle reissulle ja tottakai kaikki parantuivat ja syntyivät uudestaan. Nojoo.

Kiitti kuumotuksesta. :laughing:
Mut kattoo miten käy. Voit sitten nauraa mulle, jos tulen tänne itkee, että olen ikuisesti traumatisoitunut enkä enää uskalla käyttää leivänpaahdinta. ^^
Mutta varmasti tulen tänne avautuu, kävi miten kävi.

On tää vähän vitun outo aine kyllä. En oikein tiedä miksi ihmeessä kirjoitan näin hyvin. En mä tiedä, ehkä mä yritän uudelleen tätä selvinpäin.

No mites meni kokeilut, oliko mieltäavartava kokemus? oliko käyttäjiä enemmänkin ja oliko vaikutuksilla yksilöllisiä eroja?

Sitä on vaikea selittää. Sille ei ole oikein vertailukohtia. Sienet on ehkä lähimpinä, mutta ei sinne päinkään.
Ymmärrän todella hyvin että sitä on käytetty lääkkeenä yli tuhat vuotta.
En edes tajunnut aluksi, kun sellainen ihminen joka ennen on saanu mut provosoitumaan, ahdistumaan ja katkeroitumaan tuli vastaan. Puhuttiin hetken ja se taas ylimielisyydellään nauroi mulle, mutta mä vain totesin, että, “mun mielestä säolet väärässä, mutta saat olla mitä mieltä haluat”. Sen jälkeen käveltiin frendin kanssa pois ja se oli ihan ihmeissään kun en antanu sen häiritä mua. Jostain syystä muiden mielipiteet ei enää yhtä paljon satuta.
En tiedä johtuiko se huascasta, mutta arvostan nykyään enemmän omia mielipiteitäni enemmän, mikä mulle on aina ollut vaikeaa. Paras psyke ikinä. Vaikka ei sais tietenkään päihteitä hehkuttaa, mutta silti.

Ei mitään kokemuksii mut haluisin ja ottaisinkin, vaik en “tervettä” psyykettä omaakaan, mistä ite puhuin…
Ollu se käsitys et osittain psykedeeli,hallusinogeeni ja delirianttikin(mikä kyl “vähän” kuumottais). En tiedä mutta päätellen siitä, että sisältäs ainaki joidenki lähteiden mukaan jtn. daturan sukulaista. Pitäs ehkä kahlata tarkemmin esim. erowidissa

No sen verran nyt ainakin pitää sanoa, että psykedeeli ON hallusinogeeni.
Hallusinogeenit on “ryhmä” mihin kuuluu psykedeelit, deleriantit ja dissosiatiivit.
Mun tietääkseni mimosassa ei ole mitään yhteyttä deleriantteihin, mutta voin olla väärässäkin.

Niin en tunne tota mitenkään mutta lueskellut tost ja ilm. joukkoon sekotetaan monesti erästä datura lajiketta.
joo hallusinogeenit on psykedeelejä ja varmaan voimakkaimpia (ainaki luonnon) hallusinogeenejä onvarmaa just deliriantit, vaikka hallusinogeenit ja deliriantit toisistaan erotetaan. ja psykedeelien ryhmään kuuluu aika paljon. alkaa väsyttää ni oikeen osaa selittää tarkoittamaansa

Tää on aivan “tajunnan räjäyttävää” oikeesti olen kunnon hipin kanssa ottanut tätä ja tä on jotain aivan jotain muuta kuin mikään muu aine koska sä et enää ajattele samalla tavalla kuin normaalisti. Tajunnan taso muuttuu aivan uusiin ulottuvuuksiin. ja ne hallusinaatiot kaupan päälle :wink:

Niinpä. Yritä tuota sitten kunnolla selittää jollekin joka ei ole testannut. Sairain/hienoin/pelottavin/ajatusten vääristyminen/kadonnut maailma/kadonnut ego/ mitäs sitten vielä. Huh.

Jos kokemukset aiheesta kiinnostaa niin kannattaa lukaista tämä kirja. Sisältää William S. Burroughsin kirjeitä Ginsbergille etelä-ammuriikasta kun kävi sielläpäin ajahuskoilla sekä myös myöhemmin kun A. Ginsberg kävi myös samoilla asioilla ja laitteli postia Bill sedälle…

Jossain oli valmistus ohjeetkin tuolle, eikös siihen tarvitse melkoisesti kaikkia muitakin, ainakin siis perinteisesti, kaikenmaailman liianiköyttä ja mitä lie ja hitaasti keittämällä isossa padassa? jostain luin, että yleensä tuo aiheuttaa ensimmäiseksi oksennuksen, mitä kulttuureissa kutsuttiin jollakin oikein nimelläkin pointtina, että se puhdistaa kehon samalla ja sen jälkeen on pahat olot jne poistuneet ja varsinainen trippi voi alkaa…
Itseäkin kiinnostaisi tämän Ayahuascan kokeilu, koskaan en ole sieniä, enkä mitään deelejä kokeillut.
mutta tuo kuulostaisi melko luonnolliselta. taitaa vain olla melko kiven alla? eilen mitä netistä luin juttuja niin joku oli jäänyt tullissa kiinni tämän tilaamisesta (toinen paketti oli kyllä tullut perille, tästä hän ei maininnut kun ei suoraan kyselty onko muuta tilattu) ja oikeudessa puitiin asia, sanoivat erittäin lieväksi rikokseksi, rinnastettavissa ylinopeussakkoon, ei huumausainerikosta eikä h merkintää papereihin, opiskelijan palkoilla hän oli saanut huimat 90€ sakkoa tästä.

About. Itse mietin todella kauan haluanko edes ottaa tuota uudestaan vaikka uskomattoman hienoa olikin.
Tulin tosin siihen tulokseen että haluan, mutta jos tuota useammin ottaisi, niin mun mielestä se veisi maun koko “päihteestä”.
Mun mielestä tuota on typerä ottaa meiningillä “haluan olla sekaisin”, vaan ihan oikeasti valmistautua siihen, että hieno ja “kiva olla sekaisin” -trippi on kaksi aivan eri asiaa.
Voi oikeasti avata portteja päässä, mitä ei haluaisi avata. Tai riippuu annostuksesta tietty, mutta about sellainen mitä on lääkkeenä jossain käytetty, niin omasta mielestäni kannattaa olla varovainen.

Oliko se valmistettu oikeassa suhteessa caapin ja mimosan suhteen? Itseäni etoo se hajukin… Haluaisin todella kuulua alkuperäiskansoihin viidakossa. Tosin miehen roolissa ja muutamakymmen vuosi aiemmin… Sieltä löytyy aivan varmasti jokaiseen vaivaan lääke.

Kyllä tuossa suositellaan puhdistautumista sekä bentsot pois jo muutama pv aiemmin…

Meillä on himassa olkkarin hyllyllä hienoina sisustuselementteinä Jägermeister-pullo missä lukee harmala ja halpa viinipullo missä lukee mimosa.
Mun muistiinii ei luotettu, siihen mikä kuuluu juoda ensin, joten ne oli valmiiksi merkattu punaisella tussilla kissankokoisin kirjaimin etiketteihin. :laughing:
Haisee edelleen ihan ruma sana pahalta se mimosapullo, vaikea kuvitella nielevänsä sitä enää.