Avunhuutoja

En kirjoita enää vanhaan ketjuuni, en oikeastaan halua tällä hetkellä edes lukea sitä. Samanlainen toiveikkuus loistaa poissaolollaan kuin tuolloin lähes neljä vuotta sitten.

Puolitoista vuotta on mennyt taas tuurijuopotellessa. Raittiit jaksot ovat 3vko - 3kk väliltä, joskin tavallisimmin vain reilun kuukauden-puolitoista. Putket ovat muuttuneet yhä sairaammiksi ja tavallisen kaljan mukaan on tullut välillä viina. Kaikki kärsii, niin lähipiiri, terveys kuin talouskin. Aktiivinen liikunta auttaa, mutta urheilun osittain estänyt jalkavammakin astui mukaan alkuvuodesta; tämän myötä tuli yksi todella raju viiden päivän putki - aamusta iltaan ilman kunnon unia.

Olen kyllästynyt, väsynyt, erittäin masentunut ja - pelottavaa myöntää - hiljalleen muuttunut itsetuhoiseksi myös selvin päin. En usko, että teen itselleni mitään lopullista, mutta pahimmat ajatukset karmeimpina hetkinä ovat siihen suuntaan. Tähän liittyvä hoitokontakti saatiin ensiapukäynnin myötä vireille, mutta kuinka ollakaan luvattua psykiatrian aikaa ei ole näkynyt eikä kuulunut.

Ihme kyllä parisuhde on elossa ja onneksi saan pian päättää etäsuhteen ja muuttaa takaisin puolisoni luo. Etäsuhde antoi minulle liikaa yksinäisyyttä ja mahdollisuuksia vanhoihin tapoihin palaamiseen ja nyt ollaan tässä.

En tiedä mitä tapahtuu. Haluan vain elämäni takaisin.

Hei!
Olet saanut raittiita jaksoja elämääsi, nyt vaan lopullista raittiutta kohti! Hyvä että olet hakenut apua itsetuhoisiin ajatuksiin.
Haluan vain sanoa että et ole yksin.
Kirjoittele ajatuksiasi tänne, minä ainakin olen kuulolla.

1 tykkäys