Avominne tms.

Hei, Olen uusi palstalla. Olen lähinnä viikonloppu- ja lomajuoppo. Kiinnostaisi Avominne toiminta. Onko täällä sellaisia, jotka ovat päässeet alkoholista eroon Avominnen avulla?
On ilmeisesti vain törkeän kallis?

Minusta olisi hauskempi herätä viikonloppuisin pirteänä, eikä päätä kivistäen ja väsyneenä. Alkoholi menee vieläpä päähäni kuin metrihalko ja mokailen ja menetän muistini hyvinkin herkästi.

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan. Ei näytä auttavan, että päätän, etten juo seuraavana viikonloppuna. Juon kumminkin enemmän tai vähemmän.

Avominnen hinta on 3200e, noin puolet muiden Minnesota-mallisten hoitolaitosten hinnasta, tosin niihin sisältyy majoitus ja ruuat. Ulkopuolisen tahon tutkima hoidon onnistumisprosentti n.70 kaikista hoidon aloittaneista. Se on todella hyvä tulos.

Kannattaa kysellä a-klinikalta mahdollisuutta saada maksusitoumusta. Voi olla, että Kalliola-klinikalle pääsee maksusitoumuksella helpommin kuin noihin uusiin Minnesota-paikkoihin. Joka tapauksessa suosittelen nimenomaan Minnesota-mallista hoitoa/myllyhoitoa. Moni on saanut avun.

Noin ylipäänsä tuo hinta on pieni verrattuna viinan tuomiin kuluihin. Tsemppiä sinulle!

Totta on, että pitkässä juoksussa pieni raha alkoholin aiheuttamiin kustannuksiin. Terveysvaikutukset vielä lisäksi huomioon otettuna. Minun tilanteeni ei ulkopuolisen silmissä varmaankaan ole niin paha, että saisin mistään maksusitoumusta. Henkilökohtaisella tasolla ongelma. Taitaa olla jotain perinnöllisyyttäkin kun vanhemmat ovat ikänsä juoneet.