Auttamisesta ongelmia itselle poliisin kanssa. Neuvoja?

Hei, osaatteko neuvoa, kun olen joutunut aika tukalaan tilanteeseen poliisin kanssa.
Olimme joku viikonloppu sitten auttamassa (kuuntelu- ja ohjausapua) erästä vielä kentällä räpistelevää kaveria, joka halusi lopettaa piikittämisen (aika monetta kertaa kyllä, mutta tuntui hyvin päättäväiseltä. Itse en käytä huumeita, mies taas korvaushoidossa). Hän lykkäsi piikkinsä (käytetyt, mutta puhtaat) minulle, jottei hän retkahtaisi ja pyysi miestäni vaihtamaan yhden suboxone -tablettinsa yhteen subutex-tablettiin - nämä siksi, ettei “rännittäisi” niitä. No sen enempää ajattelematta suostuimme. Miehen lomalääkkeet ja tuo yksi subutextabletti siis minun laukussani (tiedän, olin todella typerä!)

Illalla hakeuduin terveysaseman päivystykseen ja ajattelin samalla reissulla lykätä piikit sinne tartuntavaarallisiin jätteisiin. Vessaan siis käärimään paperia ympärille, ettei koko sairaalan asiakaskunta näe värkkejä ja säikähdä. Eikös sinne sitten pukannut joku hyvin pelottavasti ja uhkaavasti käyttäytynyt nainen, joka tietysti ruiskut nähdessään rupesi huutamaan ja hakkaamaan seiniä (en tiedä miksi, mutta joka tapauksessa säikähdin aika pahasti tuota). Paikalla sattui olemaan poliisipartio, joka saapui metakkaa kohden ja siinä sitten istuin housut kintussa ja kaikki värkit levällään, kun kaksi konstaapelia saapui naisten vessaan. Tiukalla ja kylmällä äänellä kassi tyhjäksi tavaroista koko asiakas- ja henkilökunnan seuratessa showta sivusta. Eipä poikia paljon kiinnostanut, että suurin osa oli miehen korvaushoitolääkkeitä (korttiakin näytettiin) tai mikään muukaan. Pussiin vain kaikki ja nyt minua syytetään ilmeisesti jostakin huumausainerikoksesta (minun näistä siis ei ollut mikään!) HOITAJA on kuulemma nähnyt minun piikittävän itseäni vessassa (juu se hysteerinen ja “hullulta” vaikuttanut nainen oli ilmeisesti hoitaja…)!? En todella tiedä mistä sellainen ajatus, kun minulla ei ollut hihoja ylhäällä, ei pistojälkiä käsissä muutenkaan…, värkkejä oli kymmenkunta lattialla, mitä ihmettä olisin niin monella värkillä ajatellut pistää? Esillä ei ollut mitään aineita, yksikään ruisku ei ollut verinen jne. jne. MIKÄÄN ei viitannut siihen, että olisin ollut itseäni pistelemässä ja niin tämä täti on nyt kuitenkin poliisille väittänyt. Aikasmoisessa pulassa tässä nyt ollaan… Omaa tyhmyyttä, tiedän, mutta oikeusmurhahan tämä on kuitenkin… Mies toki aikoo kertoa (nyt lauantaina) kuulustelussa sen, että lääkkeet olivat hänen ja myös tuon miksi yksi tableteista oli vaihdettu subutexiin - ei kai siitä nyt VOI ihan hirveätä sanktiota tulla, vaikka olikin tyhmää, niin motiivina oli kuitenkin vain se, että hän yritti auttaa kaveria lopettamaan piikittämisen!

Kaikki vinkit kullanarvoisia! Pelkään niin, että tästä tulee nyt minulle kaikkia ongelmia ja pelkään kuulustelussa niin, etten saa sanaa suustani.

Tv. Sairaalasta ulosheitetty potilas

Mä ottaisin ekana yhteyttä miehen korvaushoito-puoleen. Mikäli saat ammattilaisen lausunnon oikean potilaan tilasta (kh-annos yms.), tod.näk. tajuavat asian oikean laidan. Miehen tulee tunnustaa vaihtaneensa yksi tabuista subuksi ja muutenkin on todennettava että mies on antanut sulle lääkkeet. Pyydä poliisia/klinikkaa heti huomenna ottamaan sulta seulat (kunnon seulat ei pikaseuloja+selitä asia heille), sekä katsomaan “piikkien jäljet”. Asiasta voi tulla ongelmia miehen hoidon kanssa, mutta hänen olisi paras ottaa omat ongelmansa omille nimilleen. Olisi järjetöntä, jos sä saat syytteen asiasta jota et ole tehnyt! Asiassa on toimittava samantien, koska jäljet näkyvät pari pv, samoin bubre näkyy vain muutaman päivän; verikokeessa ei vrk:ttakaan välttämättä. Hoida asia heti… Voimia, olen itse kh:dossa, mutta jos ukolle olen antanut ylimääräisiä lääkkeitä joskus; koskaan ei ole mukana olleet. Autostakin varoittanut, että respat on löydyttävä jos kytät katsoo… Sä tarvit ensin klinikalta (korvaushoito) puolelta vahvistuksen että et ole käyttänyt ja sen, että miehesi on hoidossa! Lisäksi tuo että et piikitä; he osaavat ammattilaisena asian vahvistaa ja voi olla että miehesi on kertonut joistakin sua liittyvistä asioista klinikalle… Aamulla heti homma hoitoon ja selitä asia! Tietävät sen jälkeen että aika ei ole sun puolella ellei nopeasti toimita… Jaksamisia!!

PS: huumausaineen hallussapito on huumenumero 11v:deksi. Thank God olen itse jo “vapaa”. Subutex sisältää samaa vaikuttavaa ainetta kuin Suboxone, joten miehellesi asialla ei suurempaa merkitystä ole!! Puhtaat vermet ovat lailliset, verijäljillä todennetaan onko kukaan niillä piikittänyt… Eli kerta-pistostakin saa dna:n…

mites jos löytyi käytetyt ruiskut ja neulat, eikö yleensä tule huumausaine käyttörikoksesta sakkoja…testasivat ne ja ilmoitti ettei voi varmuudella sanoa että olisi käytetty huumeita…en saanut sakkoja mutta tieto meni lastensuojelupuolelle että asunnostani oli löytynyt sellaisia…nyt sosku tekee omia johto päätöksiä että niillä on käytetty huumeita vaikka ei ole…kotietsinnässä ei löytynyt huumeita laisinkaan eikä pitänytkään löytyä…mutta nuo ruiskut nyt ahdistaa kun sosku syyttää ja väittää mitä tahtoo, kun vielä poliisi asemalta lähtiessään h-poliisi kysyi haluanko takasin käytetyn ruiskun,k, vastasin että en koska mitä mä likaisilla ruiskuilla teen…kun niissä oli märkää, imetty jalkapohjan paiseesta…mutta mutta joo kysymys oli kuitenkin se että eikö yleensä saa käyttörikoksesta sakot jos löytyy ruisku+neula?