Auttakaa!!!

Voi hyvät ihmiset että mä olen kauhuissani. Mulla on tänään työterveyslääkäri ja pelkään mitä hänelle sanon. Rehellistä olisi sanoa suoraan että mulla on paha alkoholiongelma, juon päivittäin ja humalaan. Olen kohta kuusikympppinen nainen. Tänäänkin olen ottanut jo viisi annosta viinaa, tosin yhden tunnussa. Olo on niin järkyttävä ja hirveät pelkotilat. Huomenna meidän kylällä on AA-ryhmä, vakaa tarkoitus olisi mennä sinne.

Hei! Suosittelisin tosiaan rehellisesti kertomaan kaiken sille työterveyslääkärille, koska juuri sekin voi sinua auttaa. Yleensä työpaikoilla on jonkinlainen hoito-ohjelma, joiden mukaan alkoholiongelmainen ohjataan hoitoon ilman pelkoa työpaikan menetyksestä. Työpaikan menetys voi yleensä tulla kyseeseen vasta, jos ongelmaa on yritetty hoitaa, mutta asianomainen ei ole hoitoon suostunut.

AA-ryhmään meno on myös hyvä ajatus, jos vointi sen sallii. Se kun ei maksa mitään eikä velvoita mihinkään, mutta voi olla avuksikin.

Kiitos Vadelmamunkki vastauksestasi.

Hei Tarkkis!
Eiköhän lääkärille selvinnyt vastaanotolla tilasi vakavuus, joten hän varmaan suositteli jotain pikaista apua.
AA-ryhmästä ja sitä kautta saat pari miljoonaa auttajaa ympäri maapallon. Sinunkaan ei tarvitse jäädä tuskinesi yksin ylivoimaisen vastustajan pieksettäväksi.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Kiitos. Mä sitten vaan valitin selkääni. Voi paska.

Vieläkö selkäsi on kipeä?

Ei ihme, että et kertonut alkoholismistasi, olethan vahvasti juomisesta riippuvainen. Lääkäri Antti Heikkilä on tehnyt kirjan, jonka otsikkona on Riippuvuus - Valheiden verkko.
Kypsyttele sinne AA-ryhmään menoa ja totuuden kertomista raitistuneelle alkoholistille kasvokkain. Harkitse myös katkoa.

Ensimmäiset asiat ensiksi

Muista kuitenkin, että työterveydessä on vaitiolovelvollisuus, joten sielläkin voit jutella tarpeen mukaan. Ja se voi olla ihan hyvä, itse kävin siellä juttelemassa ensiksi hoitajan kanssa, joka passitti lääkärille, jonka kanssa kävin muutaman kerran juttelemassa. Kuitenkin se oikea apu on loppujen lopuksi löytynyt AA:sta, missä olen käynyt, siellä kuitenkin on niin monta kertaa saanut kuunnella muiden ihmisten kokemuksia, jotka ovat avanneet silmäni.