auttakaa mua!

Elikkä olen 16-vuotias nuori. Olen huostaanotettu karkaamisien ja päihteiden käytön takia. Olen käyttänyt 3 vuotta kannabista ja olen kokeillut ekstaasia, lsd:tä, dxm, benzoja ja muita lääkkeitä. Ihannoin huumeita vaikka olen tietoinen aineista enemmän kuin luuletkaan. Minulla on joka päivä ns. pakottava tarve lukea huumeista ja himo niihin. En tiedä mikä minun on mut jos mulle tultaisiin tarjoamaan vaikka heroiinia niin ottaisin sitä… miksi?! Haluan kokeilla mitä eri oloja aineista tulee ja periaatteessa haluaisin olla narkkari. En oo kertaakaa käyttänyt suonensisäisesti huumeita mut ei sekään ole kaukana. Näen psykologia kerran viikossa ja olen hänellekkin valehdellut että minulla olisi paniikkihäiriöä että saisin rauhoittavia. Välillä on kausia kun kiinnostaa tehdä normaaleja asioita eikä ole pakottava tarve poltella tai käyttää jotain muuta. Pystyn olemaan helposti ilman aineita mutta ajattelen niitä päivittäin. Kukaan ei tiedä näistä tunteistani ja haluan pysyä “anonymous:ina”. Onko täällä ketään jolla olisi samanlainen ongelma tai pystyykö joku selitttämään nämä oireilut minulle? P.s. tämä ei ole trolli ja haluan apua. Oon kyllästyny tähän…

Ja vielä sen verran, minulla on todettu vaikea masennus johon on ssri-lääkitys.

Voi Hatsipoikaa! :frowning: Aika tutultahan tuo kuulostaa. Eiköhän toi ole se aika tavallinen tarina suurimmalle osalle narkkareista? Et ne päihteet vaan kiinnostaa ihan älyttömästi, eikä niitä saa mielestä muulla keinolla kuin vetämällä niitä. Mäkin kun joskus väittelin asiasta lääkärini kanssa, niin lopulta se vaan luovutti ja totes et “No, kai sun sit vaan täytyy alkaa vetää sitä heroiinia!” Vähän samalta toi sun tilantees tuntuu. Tuskinpa sulle mitkään järkipuheet auttaa, vaan sun on itse kantapään kautta opittava. Toivottavasti säilyt hengissä, etkä ehdi mitenkään peruuttamattomasti tuhoamaan asioitasi, ennen kuin opit.

Mistä sun oireilusi johtuu, niin sitä nyt täällä ei kukaan voi sanoa. Siitä sun kannattaa jutella sen psykologisi kanssa.

Itsekin luin tuon ikäisenä älyttömästi huumeista, mutta sen verran myös niitä vituiksi menneitä tarinoita, että en tuossa iässä kokeillut muuta kuin kannabista. Kannattaa muistaa, että niitä huumeita on koko loppuikä aikaa kokeilla, sitten kun aivot ovat täysin kehittyneet. Nyt kannattaa vaan etsiä uusi harrastus tai kiinnostuksenkohde, oli se sitten urheilua, shakkia, opiskelua tai vaikka tyttöystävä (tyttöystävästä saa muuten paljon enemmän nautintoa kuin mistään huumeesta).

^ Moni kombottaa tyttö/poikaystävää ja huumeita. Siitä vasta irti saakin.

Mutta aloittajan kysymykseen ei sinänsä ole enempää sanottavaa kun tässä jo on sanottu. Aika perinteiseltä kiinnostukselta kuulostaa, jos olet yhtään kärsivällinen niin koeta tsemppailla ja tehdä muutakin kun päihteillä, sillä pelkkä päihteisiin innostuminen ei vaan kenenkään kohdalla kanna kovin pitkälle. Keksi jotakin muutakin, vaikka väkisin. Ehtiihään sitä päihteillä siinä sivussakin.

Ihan kuin meikäläisen suoltamaa tekstiä, lähes… Viistoistakesäsenä rekisteröidyin plinkkiin ja ahmin kaiken mahdollisen tiedon huumeista. Nyt on vähän turhankin tutuksi tulleet doupit, piikit yms…

Kantapään kautta todennäköisesti tulet läksysi lukemaan. :confused: