Askarruttavat asiat

Pitäisiköhän tän saunan rinnalle laittaa juurikin esim. kutuluola tms. oma palsta missä saisi ihmiset kutea rauhassa sekaisin tai selvänä :open_mouth:

sekakäyttäjien senssit!

Miksi ulkomaalaiset puhuvat kovalla äänellä?

??? Puhuvatko he?

Miksi ihmeessä in keksitty sellainen bändi kun Suurlähettiläät??? Siis paskempaa saa etsiä oikein otsalampun kanssa.

Riippuu ulkomaasta (ja toki ulkomaalaisestakin) mutta ainakin opiskelija-asuntolani lähinaapuri-ählämit möykkäävät kuin hunnilauma. (Hyvä puoli tosin on, että sitten kehtaan itsekin paremmin möykätä kuin hunnilauma.)

Olet muuten NIIN oikeassa. Hirviömäistä ääntä.

Eivät arabialaiset herrat ole hunneja, he vain luulevat osaavansa laulaa kuin Johnny Cash ja se on huono juttu.

miksi ihmiset ostavat chiquitan banaaneja, kun vieressä on reiluja? usein vielä ihan samaan hintaan.

miksi ihmiset ostavat ulkomaalaisia kasviksia, jos samaista on saatavana myös kotimaisena…
hinta on tässä yleensä halvempi, mutta eikö järki sano mitään?
että olisi huomattavasti ekologisempaa ja eettisempää tukea kotimaista kasvattajaa, kuin roudata niitä juttuja lentokoneella jostain… missä usein ei välitetä työntekijöistä ollenkaan.

miksei kaikki naiset käytä kuukuppia ja kestositeitä?

miksi ihmiset syö lihaa ja muita eläinkunnan tuotteita?

miksi ihmiset saastuttaa, lotraa vettä ja tuhlaa energiaa?

mua askarruttaa oikeesti tosi moni asia.
tässä muutamia. :unamused:

Ostavatko ihmiset muka chiquita banaaneja enää? mun mielestä joka kaupasssa on vaan reilun kaupan.
Mikä on kestoside??? Sitä kuppia aattelin kokeilla, en oo vielä, täytyy myöntää…
Mä ostan usein mun safkat pienestä luomutilasta, itseasiassa taitaa olla jopa biodynaaminen, tuovat oven eteen, lista löytyy netissä, ja sitä mitä ei sieltä saa niin pikkukaupasta tai hakiksen hallista. Harvoin käy missään marketissa. Niissä on niin kylmäkin

Mun mielestä reilun kaupan banskut ja muut tuotteet on lähinnä tarkoitettu siihen että niillä voi ihmiset ostaa hyvää omaatuntoa. En usko että niillä nyt mitään konkreettista aikaan saa. Mutta se ei koske toisaalta minua kun en edes syö banskuja.

en usko että se on noin. Esim chiquitan banaaniviljelyssä käytetään hiveän paljon myrkkyjä jotak vahingoittaa työntekijöitä. Kun taas reilun kaupan tuotteita toimivat niin että pientä viljelijää ja työntekijöitä kohdellaan oikein, ja että heille maksetaan sen mitä kuuluukin.

Esim H&M satsaa kai nyt ihan äärimmäisen paljon siihen että todella ottavat selvää ettei heidän tuotteissa käytetä lapsityövoimaa. Vaikka huonoja rättejä onkin, mutta silti kiva tietää.

Emmä ajattele että ostan hyvää omatuntoa itselleni, mutta esim jos ostan jollekin synttärikortin niin ostan mieluummin Unicefin kuin ihan jonkun pirkka-esko lallikaisen tekemä. Esim.

Vaikka esim reilun kaupan kahvi maksaa pikkasen enemmän, mutta mä koen että mulla menee niin hyvin, niin voin jotain edes tehdä tässä sekavassa maailmassa sen eteen että jollakin toisella menee suht hyvin.

Ostan aina reilua kun itse käyn kaupassa.

Ostan kasviksia aina suomalaisina jos vain voin, vapaan kanan munia vieraille jne.

käytän kuukuppia.

en syö, olen lakto-ovo.

Joskus olen pitempään suihkussa, ja kona on 24/7 auki, tiedän olen paha.

Voi Herregud teitä, on probleemat.

Miksi rutossa Camel-tupakka-askin kyljessä on kuvassa kamelin sijasta dromedaari? Huijaavat rehelliseltä tupakoitsijalta yhden kyttyrän.

No niihän tekevät. Tosin Smart-topassakaan ei oo kuvaa Einsteinistä…
Eikö se ollu joku aika fiksu tyyppi…?

:laughing: :laughing: :laughing:

Näistä reiluistakaupoista sen verran, että Onnellisen Kanan munia yritän kyllä ostaa jos siihen vain on mahdollisuus. Siinä teen poikkeuksen. Kun ajattelen sitä kanasta siellä häkissä niin tulee mieleen että vapaana sen voi olla parempi olla, mutta mistäs niitä munia toisaalta sitten. “Anteeksi, haluaisin vain munakasta!” ei ne sellaista usko.

Kanaahan voi sympatiseerata kun se on pörrönen.

Mitä ryynit tarkoittaa???

Lääkkeitä.

Eli siis tablettimuodossa olevia huumaavia lääkkeitä. Pilk nus.