asiantunteva kouluttaja gammasta/lakasta?

Hei asiantuntijat

Tarvitsisin asiantuntevaa kouluttajaa gammasta/lakasta ja lähinnä ko. päihteen liittyvien vierotusoireiden hoitoon? Onko jollakulla kokemusta miten aineen vieroitusoireita on hoidettu ja millä tavoin? Omat kokemukset ja tarinat kiinnostavat.

Kiitos etukeäteen.

Sairaanhoitaja / päihdetyöntekijä. Gamman / lakan vieroitusoireista tuntuu olevan vielä liian vähän tietoa. Siksi tässä kyselen.

En oo ite tuota kuurina kiskonu, mut joskus aiemmin (vuosia sit) ku kerroin lääkärille pari kertaa muutaman kk:den sisää et oon lakkaa tai gammaa ottan ja kerran olin siit sairaalas övereiden takia; ni se sano et jossaa päin hesaa ois laitos joka hiukan ku erikoistunu siihe. Oli ite ollu lääkärinä vierailul siäl (klinikan päihdelääkäri kyseessä siis). Varotteli vaa kovast et pitkäaikaiskäytöst puhkee lähes aina psykoosi lopettaessa vaik sit lääkkeil vierotetaa… Et eiköhä siihe bentsoi anneta mut se pitää kuulemma lopettaa varmuuden vuoks just aina jossaa asiantuntevas valvonnas… En muuta tiiä enkä tiiä ketää tääl kuka ois lopettan käytön ja vaa yhen tyypin joka käytti ainakii ennen sitä jatkuvast; senkää en tiedä lopettaneen… :unamused: On tääl porukkaa kyl ketkä tietää kunhan ne joskus eksyy sivuille :laughing:

Itsellä ei ole lakasta kokemusta mutta ainakaan kahden viikon gamma putki ei aiheuttanut fyysisiä viekkareita. Henkistä mielitekoa kyllä oli. Uskoisin pamien auttavan.

Ok, kiitoksia vastauksesta. Muutamia on tullut eteen, joilla on pelkästään gamma/lakka koukku. Vieroitusoireen hoidon suteen ollaan vielä alkutekijöissä. Aineen vaikutuksesta ja ensihoidosta erinomainen kouluttaja on James Boyd, mutta vieroitusoireet on vieraampi asia.

Pasteen psyvaultista kirjotukseni ko en jaksa uutta väsätä, lisäks kannattaa tonne hakuun kirjottaa gbl* niin löytyy jostain se vanha shottikeskustelu, siinon aika monta sivua ja “asiantuntijoiden” eli meidän elämäntapakäyttäjien juttuja.

Tos psyvaultista:

[quote]
Rekisteröidyimpä sitte tännekin kun suosikkinautintoaineestani löyty topikki… Pistämpä pienen infopaketin lakasta, perustuen omiin kokemuksiini, eli muutaman litran verran lakkaa mennyt parin viime vuoden aikana. Gammaan pätee suurin osa samasta infosta mutta sitä en ole nauttinut kovinkaan paljon, tässä kuitenkin huomaamani eroavaisuudet (ja alkuinfo lakasta samalla):

Annostus:

[Poistettu sääntöjenvastaita - Päihdelinkin mode]

Tunnistus:
-Lakan tunnistaa hajusta ja mausta kun on kerran aitoa tavaraa haistanut/maistanut
-Gamma maistuu suolaiselta (joidenkin naaraiden mielestä spermalta)
-Molempien vaikutuksen tunnistaa

Hinta:
[Hintakeskustelu kielletty -Toimitus]

Huomattavaa annostuksessa:
-Vaikutuksen voimakkuus riippuu jonkun verran nauttijan painosta, esim n. 110kg kaverini ottaa 2.5-3ml annoksia lakkaa, itselleni (50-60kg välillä heittelee, nistiluuranko olen) 2.5ml menee aina överiksi.
-Pitkään jatkunut käyttö nostaa hieman toleranssia, esim itse aloitin 1.3ml annoksella ja överiksi menee helposti jo 1.7ml annoksella jos pidän taukoa, mutta putkeen juomalla annokset nousevat 1.8-2.2ml paikkeille ilman että tipahtaa
-Boostaus kannattaa suorittaa kännykän herätyskellon avulla, herätys 1.5h välillä (Lakka), olojen perusteella boostaamalla vetää helposti överit, syystä jonka selitän myöhemmin tässä viestissä
-Jos vetää överit niin kannattaa odottaa heräämisen jälkeen sen verran että olo kirkastuu huomattavasti (tollanen puolisen tuntia, ehkä tunnin verranki), muuten erittäin tod näk vetää uudet överit

Lakan vaikutus riippuu paljolti käyttäjän asenteesta, nauttimistilanteesta ja seurasta, jos ottaa työpaikalla ja aikoo tehdä töitä niin 2ml shotit eivät välttämättä näy kuin kasvaneena virkeytenä röökipaussilla, kun taas hyvissä bileissä ja seurassa 1.5ml shotit voivat olla euforisempaa kuin MDMA (ekstaasi).

[Poistettu hehkutusta, haittojen vähättelyä, valmistusohjeita ja suosittelua! -Toimitus]

Kombotuksesta:
Lakka sopii oikeastaan kaikkien huumeiden kanssa, kokeillut olen esim
GBL +
heroiini
subutex
kannabis
alkoholi (humala lisää öveririskiä aika paljon)
bentsot
MDMA (ekstaasi)
bromodragonfly
silokit
amfetamiini

ja mitälie muita, ja lisäks monia eri aineita yhtaikaa shotin kanssa. Oksikodonin jätin väliin koska siitä kuulemma tulee huono olo jostain syystä lakan kanssa, tämä tieto tuli suht varmasta lähteestä. Toki sekakäyttö lisää yliannostusriskiä ja sekakäytöllä on mahdollista jopa tappaa itsensä (sekakäyttöön ovat kai kaikki muka shotin takia kuolleet oikeasti menehtynyt), mutta sekakäyttöön ryhtyvä päättäköön itse osaako käyttää järkevästi, esim kunnon ryynikännissä ei välttämättä kannata ottaa isoja subuvetoja ja sen perään parin millin shotteja, sen sijaan [Poistettu suosittelua -Toimitus]

Tässä tollanen pieni selostus lähinnä lakasta, nää ei sit oo ehdottomia totuuksia jokasen kohdalla vaan mun oman kokemuksen (ja kavereiden) perusteella kirjoitettu. Kysykää toki jos tulee lakasta mieleen jotain mitä pitäs viel tietää.

ps. noin 1/20 ihmisestä ei lakka vaikuta, en tiedä mistä johtuu, mutta muutaman kerran olen tarjonnut joillekin kavereille shottia taatusti riittävän annoksen ilman mitään vaikutusta. [Poistettu hehkutusta -Toimitus]

Kiitos vastauksesta stuff! Löysin tämän kun palasin aiheeseen tauon jälkeen.

Lioresal/lyrica/bentsot.
Tuossa järjestyksessä.

^ Lioresalia gamman/lakan/ylipäätään minkään vieroitusoireisiin :open_mouth: ? Mulla tuo ei auta edes lihasjumeihin, vaikka jo pieni määrä Sirdaludia tepsii ko. vaivaan vallan mainiosti. Lioresal kyllä väsyttää, mutta ainoastaan vittumaisesti, ei niin tehokkaasti, että siitä olisi mulle minkään valtakunnan unilääkkeeksi. Huonovointisuutta tuo mulle lähinnä aiheuttaa ja moisen efektin nyt ei uskoisi yhtään mitään refloja helpottavan :mrgreen: . Mulla ei tosin ole kokemusta gamman/lakan viekkareista, ellei joitakin pieniä psyykkisiä kitkutuksia lasketa, joten tiedä sitten, jos tuo roipe soveltuukin juuri niihin jostakin syystä :confused: .

^Ehkei se sulla tepsi kun käytetään keskushermostospasmien, ei tavallisten lihasjumien hoitoon. Baklofeeni jäljittelee GABA:a niin ehkä siitä syystä voisi toimia GBL:n vieroitusoireisiin.