Apua!

Eli lyhyesti elämästäni sekä juomisestani: ikää n.33 vuotta, mies, työelämässä ja pienen lapsen isä. Juomishistoriaa n. 16 vuotiaasta ja aina erittäin humalahakuisesti. Olen ollut viimeiset 12 vuotta n. 30-35% ajastani päissään ja toinen mokoma kohmelossa.
Toisaalta parisuhteen menettämiset eivät ole koskaan isommasti haitanneet, koska onhan minulla työ ja kaverit siitä huolimatta. Rahaa on palanut karkea arvio 150000€ eli vanhassa rahassa miljoona. Olenkin koko ajan käytännössä PA.
Olen käynyt 2x kalliin kuukauden hoidon ilman näkyvämpää tulosta. Mikä perkele minua vaivaa?
Nyt on kuitenkin vasta eka sanktio työ puolesta tulossa, mikä sitten panikin kirjautumaan tänne.

Tämä on ankeaa tekstia, mutta olenkin menettänyt varmasti ison osan aivoistani tuhansissa känneissä.
Olen aina ensimmäiset työpäivät karmeassa jamassa syömättömyyden ja unettomuuden takia, mutta viimeistään kahden yövuoron jälkeen olen valmis aloittamaan kaiken alusta ja valmiina pilaamaan kaiken. Siis juuri kun henkinen ja fyysinen vointi ovat palaamassa ennalleen.

Tämä on kai jonkinlainen noidankehä? Mutta nytpä tulikin työkeikka. Kommenttia ja ideoita, pyydän armollisesti.

Mene asiasi kanssa A-klinikalle !

t… Kanttoona :sunglasses:

.

Samaa mieltä foottiksen kanssa. Lopettaessa ei menetä kuin ison läjän kaaosta ja pahaa mieltä ja oloa elämästään. Saattaa kuulostaa nyt tekopyhyydeltä, mutta ihan oikeasti ajattelen näin.

Tilannehan on vielä korjattavissa, eli työstä ja vaimoltasi on tullut asiasta varoitus (tai työstä poissaolosta mutta enivei), ei siis se pahempi vaihtoehto.

Kuulostan varmaan papukaijalta, kun toistan tätä kaikissa kommenteissani, mutta puhu asiasta jollekulle, vaikkapa A-klinikalla.

Kyllä se siitä, lippu korkealla vain!

Moi Fenix79

Alkuun sun pitää varmaan miettiä oletko mahdollisesti alkoholisti, onko juomisesi alkoholistista?
Jos päädyt siihen että olet alkoholisti, pitäisikö asialle tehdä jotain?
Alkoholismi on ainoa sairaus jossa diagnoosin tekee potilas itse.
Jos päättelet että olet alkoholisti, haluatko jatkaa juomista kunnes kuolet viinaan tai sen aiheuttamaan onnettomuuteen tms? Toinen vaihtoehto on lopettaa juominen, myönnä itsellesi että olet voimaton alkoholin edessä, nosta kädet pystyyn ja luovuta. Silloin on turha pyristellä vastaan, vaan on luovutettava ja luovuttava rakkaimmastaa, sillä se tappaa!

Onneksi alkoholismiin on yksinkertainen lääke!

Jätä tänään se eka paukku ottamatta!

Tsemppiä

Ypsilon

Moi Ypsilon!

Kyllä se lienee on on alkoholistista se juominen, koska sammun käytännössä aina ja heti herättyäni jatkan aikaan ja paikkaan katsomatta. Asialle on pakko tehdä jotain. Maanantaina menen paikalliseen AA:han ja katson voisinko saada jotain apua. Toki olen käynyt siellä ensi kertaa jo reilu kaksikymppisenä, mutta se oli semmosta krapulasta johtuvaa hätää silloin. Nyt olen selvä eikä ole kuin menetettävää enään. Keskiviikkona sitten luvattomasta poissaolosta haastattelu työmaalla. Huominen tulee olemaan jonkinlainen koetinkivi, kun alkaa vapaa, mut en ollutkaan kuin 3 päivää kuudesta töissä tällä vikolla :blush: Eli hyvin tuoreessa muistissa vielä ja joinhan tilinikin siinä 6pv:n putkessa viime to-ti.

Fenix idiootti