Apua

No niin täällä tunnustautuu yksi peluriippuvainen opiskelija. Tilanne on nyt hirvittävä, sillä olen pelannut rahaa sen verran reilusti, että pikavippejä on reilun kahden tonnin edestä ja opintolainakin on käytetty (eli seuraavan saan vasta 1.1). Nyt olisi tarkoitus laittaa pelit katkolle, mutta mistä voin saada rahoitusta n.3000e, jotta saisin velkani maksettua ja aloitettua pelittömän elämän? Lainaako esim. pankki lainkaan opiskelijalle, jolla ei ole vakituista työtäkään ja opintolainakin otettuna? Lisäksi kannattaako tunnustaa pelanneensa rahat vai valehdella esim. tarvitsevansa autolainan eli toisin sanoen lainaavatko peliriippuvaiselle?

Anteeksi tästä epäselvästä tekstistä, mutta ajatukset on nyt todella hajalla ja en tiedä mitä tulevaisuudellani tekisin. Että ihminen voi olla tyhmä…kaikki kun lähti siitä yhdestä pikavipistä, joka piti sitten voittaa takaisin jne…Laitetaan nyt loppuun vielä se, että kyllä tiedän pankista otettavan lainan olevan myös lainaa joka pitää maksaa takaisin, mutta tarkoitus olisi saada isompi laina, jota voisin vähitellen maksella pois sitä mukaa kuin rahaa saan. Esim. kahden vuoden maksuajalla tuosta selviäisin.

Luultavasti lisä laina vaina pahentaisi tilannettasi ja et sitä saisikaan.
Luultavasti pikavipit on jo perinnässä, joten soittele perintätoimistoihin ja yritä sopia maksuohjelma. Voit myös käydä velkaneuvojan juttusilla velkojesi järjestelystä. Vastaappa rehellisesti, että miten kävisi jos saisit lainaa velkoihisi ? Menisikö pelaamiseen…
Jos tosiaan haluat pyrkiä eroon peleistä, niin ensimmäiseksi tee pelaaminen itsellesi vaikeaksi. Pelitilien jäädyttäminen on yksi keino. Se tarkoittaa, että avaat pelitilin niihinkin paikkoihin joissa et edes ole käynyt ja sitten jäädytät tilisi.
Voit myös soittaa peluurin puhelimeen ja kysyä mikä olisi paikkakunnallasi sopiva paikka hakeutua esim ryhmiin tai muuten alkaa hoitamaan ongelmaa.
Taikatemppua ei ole olemassa. Kaikki ollaan samassa veneessä ja painitaan velkojen kanssa. Helppoa ei varmasti tule olemaan ja ei kuule ole minullakaan, mutta päivä kerrallaan. Tsemppiä sulle.

Kiitos vastauksesta.

Pikavipit eivät vielä ole perinnässä, mutta ei minulla tietysti ole tällä hetkellä lainkaan rahaa millä ne maksaa, joten perintäänhän ne ennen myötä menevät, ellen saa asiaa ratkaistua. Jonkinlaiseen ryhmään olen valmis menemään tai vähintään keskustelemaan asiasta, koska aion ottaa täysin nollalinjan pelaamisessa (eihän peluri pystykään pelaamaan vain vähän).

Pankkilainalla olisi siis tarkoitus maksaa nuo pikavipit pois, ennen kuin ne ehtivät mennä perintään, mutta ongelmana on tosiaan se, että olen opiskelija joten tuloja minulla ei ole. Tänään tai viimeistään maanantaina aion mennä pankkiin ja kysyä lainaa, jolla saisin maksettua nuo vipit pois ja järjestää järkevän maksuohjelman lainan takaisinmaksuksi. Valitettavasti olen vain ´melko varma, ettei minulle lainaa myönnetä ja sitten en tiedäkään miten selviän tästä tilanteesta. Olo on kyllä mitä karmein ja pakkohan se on myöntää että jopa itsemurha on käynyt viimeaikoina paljon mielessä, mutta en kuitenkaan niin pitkälle tällä hetkellä ole menossa. Tekisi vain mieli herätä tästä painajaisesta ja saada vanha elämä takaisin.

Tilantees on vähän hankala, kun ei tuloja ole. Silloin on vaikea yrittää sopia mitään maksuohjelmaa. Jos sinulla on takaajat, niin silloin pankki voi varmaan lainan myöntää, mutta muutoin voi olla hankalaa.Jos pankista ei apua tule, niin sitten jää sosiaalinen luotto ja diakonia rahasto vaihtoehdoiksi. Velkaneuvojaan kannattaa joka tapauksessa olla yhteydessä. Takuu säätiökin vaatii, että maksuvaraa löytyy ja sitähän ei ole jos ei ole tuloja.
Onneksi vipit ei ole perinnässä, niin on ainakin hetki aikaa yrittää saada homma haltuun. Jos vipit päätyy perintään ja niille haetaan käräjäoikeuden päätös ulosottoon, niin kyllähän siinä kuluja ja korkoja tulee. Ehkä kannattaa olla itsekkin aktiivinen ja soittaa pikavippi firmoihin sekä selittää tilanne mitään kaunistelematta.