Eli, olen 19-vuotias vanhemmillaan asuva poika, jolla on ollut ongelmia alkoholin kanssa viimeiset kaksi vuotta. Juon siis aina yksin. Takanani on nyt tasan viikko aamusta iltaan juomista. Sitä ennen olen nyt talvella sekä keväällä juonut kouluaikana useimpina päivinä(olen sellaisessa mielenterveyskuntoutujille suunnatussa valmentavassa koulutuksessa, masennustaustaa) muutamia lonkeroita, sekä illalla illalla sitten yleensä tapanani on ollut vielä kotona kiskaista litran tölkki viiniä. Seuraavana aamuna sitten loiventavaa, olen koulussa tunnin-pari ja suuntaankin jo kotiin. Mutta tämän hetkiseen tilanteeseen. Jo viime perjantaiaamuna herätessäni oli oloni todella sekava. Olin aivan varma että oli keskiviikko tai torstai, vasta tietokoneen kelloon vilkaisu osoitti oikean päivänmäärän. Päivän taas tissuttelin. Illalla poikkesin yksin hetken mielijohteesta baariin, josta lähdin kello 23 kotiinpäin kävelemään. Koko matkan puhuin itsekseni sekavia ja kommentoin kaikkea ympäristössäni. Maanantaina join muistaakseni hieman yli litran viiniä ja pari lonkeroa. Sunnuntai-aamuna join 0,5l viiniä, jonka jälkeen hain 12 packin olutta. Oloni oli illan tullessa melko heikko, vaikka olin juonut hitaasti tissutellen 7-olutta. Join joitakin laseja vettä ja selailin tiede.fi foorumia. Tuntui kuin kaikki lukemani olisi mennyt tarkalleen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Menin nukkumaan klo23. Viime yö oli kamalin miesmuistiin. Hikoilin valtavasti massivissa pelkotiloissa, ja sainkin nukuttua vain pari tuntia. Koko ajan päässä soi silmät kiinni laittaissani epämääräistä, merkityksettömistä sanoista muodostuvaa sekavaa tajunnanvirtaa. Sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Joskaan en vielä nähnyt harhoja. Yöllä yritin juoda yhden oluen, mutta sen juotua ryntäsin välittömästi oksentamaan vatsalaukkuni lähes tyhjää sisältöä. Pari tuntia myöhemmin sain syötyä pari keksiä ja juotua yhden oluen. Takaisin sänkyyn pyörimään, nukahdin töihin lähtevän äitini kolinoista päätellen aamukuudelta. Heräsin puoli kahdeksalta
Aamulla söin sämpylänpuolikkaan ja join lasin vettä. Oloni oli vähän aikaa melko hyvä, joskin vessareissulla oksetti vielä hiukan, ja syljein lavuaariin sylkeä jossa olin näkevinäni pari veripisaraa(kurkunpää ilmeisesti ärtynyt oksentamisesta). Sain hieman siivoiltua sekä vietyä pari pussillista roskia ulos. Tunnin puuhasteltuani oloni alkoi taas heiketä, join yhden oluen. Olut maistui jostain syystä todella kitkerältä, ja sain sen vaivoin nieltyä. Vähän ajan päästä sain massiivisen itkukohtauksen ilman sen isompaa näkyvämpää siitä, joskin keskittyessäni tämän kirjoitteluun onnistuin hieman rauhoittumaan. Mutta, haluan juomiseni poikki, tuntuu kuin olisin kohta valmista tavaraa suljetulle osastolle jos juominen ei lopu. Mihin kannattaisi suunnata, a-klinikalle? Miten tuolla suhtaudutaan tämän ikäiseen, jos menen ja selitän taustat?