Apua jostain...

OLEN KÄYTTÄNYT SUBUA NYT PARIN VUODEN AJAN PÄIVITTÄIN,JOKA ON AJANUT MINU MONEEN HANKALAAN TILANTEESEEN ESIM .3 TÖRKEÄÄ RYÖSTÖÄ ON TULLUT TEHTYÄ KAVERI PORUKALLA JA PALJON MUUTA RIKOLLISTA JOKA ON TUONNU PASKAA NISKAAN. NYT OLEN VAKAVISSANI PÄÄTTÄNYT LOPETTAA SUBUN JA MUUT OPIAATIT JA PÄÄSTÄ TÄSTÄ HELVETIN KOUKUSTA IRTI . VOISIKO JOKU KERTOA MISTÄ MINUN KANNATTAISI ALOITTAA OLEN LUKENUT NETISTÄ ET YKSITYIS LÄÄKÄRILT RYYNEJÄ JA KITKUTELLA NIILLÄ PAHIMPIEN REFLOJEN YLI … VAI KANNATTAISKO MINUN KALLON KUTISTAJAN PUOLEEN KÄÄNTYÄ VAI? :frowning: KIITOS ETUKÄTEEN :smiley:

A-klinikalle saa varautua sit jonottamaan, et ei kannata luottaa siihen et apua tulee ihan heti! puhutaan viikon - kahden jonoista! Eli eli, jos nopsaa haluu jeesii viekkareihin niin ei muuta kuin yksityiselle mars.

Joo kiitoksia vastanneille nyt on hoitoon päässyt ens maanantaina ois katkolle lähtö toivottavasti tää elämä nyt tästä lähtis raiteilleen ja rullaa ilmotelen tänne miten irti pääseminen edistyy :smiley:

Kyllä se onnistuu, kunhan muistat, että jos saatavuus säilyy niin “vain tämän kerran”-kokeilut ei toimi. Putki jää päälle tosi herkästi, jos päättää, et “jos nyt juhlan kunniaks tänään vähän vedän”. Eli täys kuivuus tai muutto muualle ja uusi alku niin jo vain saat uuden paremman elämän. :slight_smile:

Eikä todellakaan puhuta täälläpäin. Päivystykseen pääset, mutta potilaaksi valitaan pahimmat. Mikäli tarvitset terapeutin, saat jonottaa useamman kk:den. Jos kortti tms. mennyt, niin testit ja käyt päivystäjällä puhumassa sen 5-15min 1krt/vko… Meillä on sentään matala taso ja PALJON asiakkaita :laughing:

Silloin kun itse menin a-klinelle, meni aika viikon päähän. Resurssit ovat erittäin paljon huonommat tällä hetkellä… :unamused: Eivät tosin taida toimia Kreikassakaan… Edit… 2002 jousuin klinelle, unohtu vuosi… Paikkakuntakohtaista, jälleen…

Eikös tässä toimita ihan oikein? …tai ainakin talismanin järkeen toiminta käy. kaipa ne pahimmat ja akuutia hoitoa tarvitsevat sitä ensisijaisesti tarvitsevat imo. tämä ei malibulle ollut mikään vinoilu, varmasti terapeutille joutuu postaamaan kauan, ja varmasti vituttaa veturit jotka sinne ilman motivaatiota tunkevat, mutta jos akuuttia ongelmaa tulee päihteiden kanssa, niin mielestäni on ihan normaalia & järkeenkäypää että ne pahimmat sinne ensin otetaan. jos ei toimi niin uutta matoa koukkuun.

Joo, mutta siis ajat ovat siltikin sen 2kk… Vähintään. Seuloja ja taas seuloja ja niistä katsotaan kuka tarvitsee/saa hoitoa. BTW seulat maksavat 20€/aine joten turhat seulat kannattaisi lopettaa… Täällä niin on tehty ja sen huomaa :laughing: … Esim. sekakäyttäjä (alkoholi-lääkkeet) ellei päivittäistä; ei välttämätä saa enää hoitosuhdetta klinikalle. Kiitos kuuluu pitkälti valtion puolen mtk:lle, jolle känni 1krt/kk on ALKOHOLISMIA! Ellei työpaikka/kortti määrää; tosin työnantaja maksaa ja testejä ja vain testejä sekä samalla hetken rupattelut siinä päivystyksessä->ei omaa hoitajaa. Ts. jonotat lähemmäs 10 ihmisen kanssa 2 tunnin ajalle… Lääkäriä saat vartoa 2kk.tta.

Vuoden lopulla ei mitään mahiksia päästä täällä laitokseen, juoppokatkolle ainoastaan… Vuoden alussa tulee määrärahat jolloin katsotaan kehen kannattaa sijoittaa… Eikö kukaan huomaa pahaa taantumusta/lamaa?? Meiltä on lähtenyt sekä puuteollisuus & nokia… Eli vientituotteet pitkälti… Voi sitä elvytystä, lisäaikaa vitun kalliilla eikä tietoakaan takaisinmaksusta, mutta ketkäs sen tiesivät ennen muita… :laughing: Sori vain offista… On aikaa offata kun ei pääse arvaukseen tms. :stuck_out_tongue: :smiley: :stuck_out_tongue: Onneksi eräissä PIIGS maissa on ilmaista th:toa… :stuck_out_tongue: Että turhaan täällä maksellaan kun voi elellä muuallakin…