antakaas vähän neuvoja....

Onks kellekkään käynyt samoin?

0len keski-ikäinen mies minulla on 2 pientä lasta avovaimo ja oma asunto…elämä lähti täysin pelaamisen kanssa käsistä n.6 vuotta sitten. minulla oli kaiken näköisiä harrastuksia ja olin aktiivinen urheilija. ei ollut kotona nettiä eikä kerinnyt muuta kuin harrastamaan olin iloinen ja täynnä elämää…sitten kaikki muuttui saimme lapsia harrastukset vähenivät ja kaikki aika meni kotona ja töissä. tuli semmoinen tyhjiö kun ei ollut mitään tekemistä ja kaveritkin kaikkosivat koska heillä ei ollut lapsia niin en kuulunut enään porukkaan, enkä osannut enään lähteä harrastusten pariin ja illat joutui vahtimaan lapsia ja viime vuonna tuli töistä lomautus ja jäi lisää aikaa kotona olemiseen.

otin ensin luottokortin jota luulin osaavani käsitellä ja sen jälkeen tuli joustoluottoja yms. kaiken näköisten pelien takia.

nyt tilanne on se että kun tili tulee niin ei olekkaan seuraavana päivänä enään rahaa koska kaikki meneen lainojaen maksuun ja kierre on ollut tätä jo pari vuotta.olen salaillut avovaimolta asiaa ja hän on kyllä tiennyt ongelmasta. mutta ollut hyvä luonteinen ja hänkin on joutunut ottamaan lainaa että pystyy pyörittämään perheen arkea…

tällä viikolla avovaimo sanoi että nyt riitti, että hän ei jaksa enään,nyt on koti myynnissä ja hän miettii että pystyykö hän enään jatkamaan suhdetta minun kanssa koska luottamus mennyt. asunto on meille pieni ja olemme muutenkin miettineet asunnon vaihtoa.

olen ollut nyt kolme viikkoa että en ole ottanut mistään lainaa ja tässä ajassa olen pelannut yhteensä 20e. olen pikavippilainaajien kanssa sopineet että saan maksaa osissa pois lainat ja olisin näistä lainoista vapaa 3 kk päästä.
minulta ei ole vielä mennyt luottotiedot.

en ole enään kiukkuinen lapsilleni ja yritän keksiä tekemistä että esim jos ahdistaa niin lähden pihalle kävelemään.
lapsetkin ovat sen huomanneet ja meillä ei ole kotona kireä tunnelma paitsi avovaimon kanssa joka on ihan kypsä.

mutta nyt kun se seuraava tili tulee ja minulle jää laskujen jälkeen 600e käteen,pelkään että selkäranka paukkuu ja pelaaminen jatkuu!!!

olisko kellään mitään hyvää vihjettä että pystyisin olemaan pelaamatta,se ei ole ratkaisu että annan rahat avovaimolle koska aina voin ottaa jostain lainaa ja pelata…olen jäädyttänyt kaikki uhkapeli firmojen tilit jo ajat sitten.

hyvät vihjeet olisi nyt tarpeen…

Jos oot jo sulkenut pelitilit, niin oot jo plussan puolella. Ei pelihimosta voi vapautua millään taikatempulla. Itsetutkiskelua se vaatii ja aikaa. Vihjeen voin antaa. Tee pelaaminen itselles mahdollisimman vaikeaksi silloin, kun sinulla ei ole rahaa. Silloin on helpompi tehdä päätöksiä. Itse suljin pelitilit ja lopetin verkkopankin käytön. Ota yhteyttää peluuriin, niin neuvoovat missä on pakkakunnallasi paikka mistä apua on saatavissa.
Itselle jää seuraavan kolmen kuukauden aikana juuri ja juuri 120 euroa kuukaudeksi tai jopa vähemmän, mutta päätös on, että lopetan ja maksan velat pois.

Mitään vippaskonstia pelaamattomuuteen ei ole. Suunta on mielestäni oikea, mutta sinun pitää ihan tosissaan tehdä täysin selväksi, että mitään 20 euroakaan ei sitten pelata, se on nollatoleranssi tai ei mitään! Pelaamisesta et hyödy yhtään mitään, päin vastoin. En usko, että ne ystävätkään sinua on ihan jättäneet. Ovat varmasti antaneet vaan enemmin tilaan, koska on lapset kotona ym., ota ystäviisi yhteyttä ja ehdota tapaamista → keilaamaan, kahville tai mitä nyt sitten teittekin aiemminkin. Lapset voi laittaa välillä myös hoitoon. Kun isä saa välillä myös rentoitua, niin jatkaa lastenkin kanssa olla ihan eri tavalla. Nyt vaan niskasta kiinni ja soittamaan ystäville ja mitä jos järjestäisit avovaimolle jonkin yllätyksen ylimääräisellä rahalla? Laita ne rahat oikeasti elämiseen! Pelaaminen ei ole sitä, vaan sulle tulee vaan vielä huonompi olo, kun ihan oikeasti häviät ne 100%:sti.