antabuksesta

kuin te uskallatte lähtee antabus-kuurille?..mä olen sitä pelänny useita vuosia,johtuen siitä et oon 20v sit ratkennu juomaan kuurin ollessa päällä,eihän suomalainen usko ennen kuin kokeilee toimiiko se.ja kyllä se sellainen helv…lähettiläs oli,jotta olin aivan varma, et nyt kuolema noutaa.ja kun tiedän heikonluonteeni,oon todella vältellyt sitä kuuria…eikö muilla ole samallaisia pelkomuksia lainkaan?

Eikö se alkoholi ja sen seuraukset sitten pelota ollenkaan, vaikka paljon tappavampi aine on?

Oon aatellu että alkoholistin kannattaa mieluummin välttää alkoholia kuin Antabusta.

Raittiudessa tarvitaan uskoa korkeampiin voimiin silloin, kun omin voimin ei pysy viinasta erossa. Minä uskoin Antabuksen olevan itseäni korkeampi voima ja se auttoi pysymään irti viinasta sen aikaa, että korvienväli vähän tervehtyi. Jos taas haluaa raitistua ja juoda viinaa, Antabus on kamalan huono aine. Aika moni nimittäin ihan oikeasti haluaa raitistua, mutta ei lopettaa viinan juomista. Yleensä raitistuminen on helpompaa, kun pitää korkin kiinni. :smiley:

:laughing:

:laughing: Smokin pitäis kirjoittaa joskus joku “Raitistujan aforismit”-teos.

Mutta tosissaan, minäkin kuulin Antabuksen aloittaessani, että lähes jokainen alkkis on kokeillut juoda kuurin aikana. Niin vaan minäkin, vaikka ensin ajattelin, ettei ikinä. :blush: Mutta se riitti minulle. Puoli vuotta harkinta-aikaa, lopettamisyrityksiä ilman ja lopulta uusi kuuri päälle. Yksi kerta sitä lajia riitti. Jos minun nyt kovin tekisi mieli juoda, lopettaisin Antabuksen ja odottelisin varmaankin ainakin melkein sen kaksi viikkoa. Mukava, kun on harkinta-aika. Niinkuin avioerossakin, ei tule hätiköityjä päätöksiä.