..antabuksesta

On tullut juotua reippaasti tässä joka viikonloppu viimeiset 3 vuotta ja haitat alkavat olla sen mukaiset… lääkäri vasta 3 vkon päästä. Minulla on antabuksia, joissa on pvm jonkin verran vanhentunut. Tiedän, että teho huononee vanhemmiten, mutta en ole kuullut, että muuttuisivat mitenkään myrkyllisiksi päivämäärän jälkeen. Haluaisin aloittaa kuurin aiemmin kuin vasta 3 vkon päästä, tilanne sen verran huono. Päivystykseen en mene. Tietääkö kukaan kertoa…? Kiitos jo etukäteen.

ei varmaan teho edes paljon huonone jos säilytetty kuivassa. ota vaan ja vaikka tupla-annos. kunhan et juo! tsemppiä!!!

Tsot tsot nyt! Älä todellakaan ala mitään tupla-annoksia ottaa omin päin, antabus on myrkkyä maksalle!

Ei ne vanhentuneet antabukset varmaan muuten myrkyksi ole muuttuneet, teho korkeintaan aavistuksen laskenut, mutta olisi varmaan hyvä tutkia maksa-arvot ennen kuin alat niitä napsia. Itselläni ei ole niistä kokemusta, joten en tiedä mitataanko arvot ennen antabuksien aloittamista vai vasta, kun niitä on jonkin aikaa syöty, mutta mitään karkkeja ne eivät ole.

Jos olet helsinkiläinen, niin voisit varmaan soittaa terveysneuvontaan hel.fi/sote/fi/palvelut/pal … us?id=4298 . Jos olet jostain muualta, niin tsekkaa josko kotikunnassasi olisi joku samanlainen neuvontapalvelu.

Kiitos ihan hurjasti vastauksista! …olen tosi huojentunut tiedosta… :slight_smile: otan tänään liemen heti kun pääsen kotiin! Olen pitkät ajat ollut hyvin maltillinen alkon suhteen, nyt muutaman vden sisällä levahtanut käsiin sairauksien ja stressin myötä… ja mulla sellaisia sairauksia, että alko vaan pahentaa fyysisiä oireita, henkisistä puhumattakaan :frowning: Juu, ja kiitos huomiosta maksan suhteen; mulla onneksi seurataan elimistön arvoja säännöllisesti ja kaikki kunnossa (ihme!!) …juomisessa ei ole enää mitään hauskaa, ei edes juhlissa, joten aika on katsoa maisemia toisin. Kiitos kannustuksesta ystävät!