Voipi olla älytön kysymys mutta kysyvä ei tieltä eksy, vai miten se nyt menikään.
Eli olen ottanut viime pe asti yhden antabuksen ja ma vikan, kuinka nopeasti tuo poistuu elimistöstä ja voiko sitä vauhdittaa mitenkään, koska huomenna olisi “tarve” juoda muutamat siiderit.
Muistaakseni turvallinen raja on kaksi viikkoa viimeisestä annoksesta, jos on kuuria syönyt. Mulla ei ole tiedossa mitään keinoa aineenvaihduntaa kiihdyttää. Josko joku muu tietäisi paremmin.
Antabuksen kanssa tosiaan pitäisi pitää min. se 2 viikon tauko ennen kuin juo mitään alkoholia ja SUOSITTELEN EHDOTTOMASTI NOUDATTAMAAN TUOTA. Antabuksen ja viinan kanssa kikkailu kun saattaa pahimmillaan olla hengenvaarallista .
Kerron nyt ziljoonannen kerran oman kokemukseni, josko siitä jotakin hyötyä olisi: Joskus kauan sitten olin Antabus-kuurilla ja kaljahammastani alkoi kolottaa. Päätin kokeilla, mitä kaljan juomisesta Antabuksen päälle seuraa. Ajattelin, ettei se nyt niiiiin paha juttu voi olla. Oloni alkoi huonontua selkeästi jo ensimmäistä olutta(ihan pelkkää keskiketterää join tuolloin, en mitään sen vahvempaa) juodessani, mutta enhän minä tyhmä juoppo viinanhimoissani uskonut varoitusta. Eipä siihen sitten lopulta tarvittu, kuin 2-3 bisseä, kun sain niin pahan Antabus-reaktion, että hengitykseni lakkasi kulkemasta TÄYSIN . Kiireesti lanssi paikalle ja tyttö sairaalaan pillit päällä. Saivat mut elvyteltyä siitä vielä elävien kirjoihin ja kait jopa ilman pahempia vaurioita, mutta tuolloin oli kyllä todellakin onni matkassa . Kaikilla Antabus ei tietenkään vaikuta lainkaan noin voimakkaasti, mutta enpä suosittele tekemään mitään ihmiskokeita itsensä kanssa tässä asiassa, kun sitä ei voi etukäteen koskaan tietää, kuinka herkkä kukin on.
En tiedä, voiko disulfiraamin poistumista elimistöstä jotenkin oleellisesti nopeuttaa, mutta en usko, että siihen touhuun on olemassa mitään niin pomminvarmaa konstia, että kannattaisi kokeilla hengellään leikkimistä . Sua on varoitettu.
Kiitos varoituksista. Päätinkin jatkaa antabuskuuria vielä taas tänään. En uskalla lähteä pelleilemään ja nyt en sitten tosissaan voi ottaa, kun ei ole takeita, mitä tapahtuu
Ja saanhanpan siirrettyä ainakin seuraavaa krt mulla ei niinkään ole ongelmana viinanhimo vaan , ettei hermot kestä. Olen taas erotilanteessa (alkholistin) kanssa ja tuntuu, että välillä pitäisi pää saada nollattua. En muutenkaan ole juonut ikinä montaa päivää putkeen, enkä kankkuskaljoja, nyt vaan tämän alkoholistin kanssa elämä alkoi mennä siihen, että saatoin ottaa kerran vkossa ja se oli jo itselleni ongelma.
Mulla tuli tässä tälläinen homma, olen aloittamassa antabuskuuria, aikaisemminkin noita olen popsinut mutta siitä on kyllä jo vuosia. Mut nyt tuli aloitettua väärään ajankohtaan, torstaina illalla on duunin puolesta tilaisuus jossa olisi outoa olla puhtaasti kokislinjalla. eipä että tekisi edes sinänsä mieli alkoa, enempi kysymys on siitä että mua nyt ei tätä mun ryhtiliikkeen yritystä kiinnosta enempi tossa seurassa mainostaa. yhden antabuksen otin maanantaiaamuna, ja torstaina tonne pippaloihin. saapa nähdä miten tässä käy… vähän vaikea löytää mitään selvää vastausta tähän kysymykseen vaikka tosta onkin monenmonta viestiketjua. mutta yksi antabus, kolme päivää aikaa+tuoppi tai pari?
EDIT: tiedän et toi mun juttu ei vaikuta fiksulta, “otin antabusta, milloin voin juoda lisää?”, eikä tuollaiset kysymykset edes tälläiselle palstalle kai kuulu. Soitin nyt kuitenkin tuonne minne olen menossa, ja sieltä saa alkoholitonta olutta. taidampa kipata pari sellaista.