Antabuksen kestoaika eri henkilöillä. Kerro kokemuksistasi.

Kokemuksia antabuksen kausittaisista käytöistä tahdon. Ja voiko sillä tavalla hallita juomista?
PLEAS AA-kerholaiset älkää kommentoiko.

Voi hallita, ja varsin hyvinkin oman kokemukseni mukaan, mikäli ihan oikeasti haluaa olla juomatta vähintään viikon. Itse en ole ko. lääkettä käyttänyt kuin satunnaisesti, mutta tarvittaessa saanut dokailun/tissuttelun lopetettua aika tehokkaasti - etenkin sen jälkeen kun koin ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen antabusreaktioni viime keväänä. Olin ottanut puolikkaan tabletin ja neljän päivän päästä jostain kumman syystä päätin sitten juoda. Join neljä bisseä, ja n. tunti viimeisen ottamisesta iski sellainen paniikkikohtaukseksi luokiteltava olotila, jota kesti n. 6 tuntia. Luulin oikeasti kuolevani. Aivan kamala olo fyysisesti ja henkisesti. Sen jälkeen olen muutaman kerran antabusta ottanut, ja ollut onnistuneesti parista viikosta 2,5 kk juomatta kerrallaan, joskaan en ole ikinä syönyt sitä mitenkään säännöllisesti - puolikas nappi riittää mulle siihen, ettei viikkoon uskalla juoda mitään, ja sen ekan viikon jälkeen on ollut huomattavasti helpompi olla holitta vaikkei antabus ole ollutkaan mukana kuvioissa. Jos oikeasti haluat lopettaa tai pitää vaikka pidemmän raittiin pätkän, ei antabus varmastikaan ole huono vaihtoehto. Maksa-arvot kannattaa kuitenkin tsekata ennen sen aloitusta, se kun on aika helvetin vahvaa ainetta maksalle, etenkin jos on pidemmän yhtäjaksoisen ryyppyputken lopetus kyseessä.

Olipa minulla hankala asenne niin antabukseen kuin AA-kerhoonkin. Nyt olen syönyt antabusta tukitoimena muutaman viikon ja pikkuhiljaa keho on päässyt paranemaan. Niin myös mieli. Siksi pyydän anteeksi AA:ssa kävijoiltä, kun teilasin heidät tuossa ensimmäisessä, kieltämällä vastaamasta. Jokainen löytäköön mielenrauhan tavalla tai toisella. Itse löysin sen sisältäni ilman eri ryhmittymien tukea.

Ihana ihminen. Se sinä olet.

Kuinka kauniisti kirjoitit omasta negatiivisesta asenteestasi ja avoimesti sen pyysit anteeksi. Kuule. Sinä selviät mistä vain. Sisälläsi palaa valkoinen liekki. Voimia taisteluusi alkoholin kanssa. Helppoa ei varmasti tule olemaan, mutta silti sinä löydät sen, mitä etsit.